Schadevergoeding eisen voor aanval Bokito??

jvdg

Bericht door jvdg »

Mariavt schreef:
jvdg schreef:
Denk alleen maar aan de "beschadigde" straatlotto mevrouw.

Huh?????? Verklaar je nader jvdg.............. :roll:
Ik doel op de dame die een procedure heeft aangespannen tegen de postcode-loterij, omdat ze psychische schade lijdt a.g.v. het feit dat haar straatgenoten een forse prijs hebben gewonnen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

geledu schreef:Daarnaast is het nog een onbijbelse gedachte ook, wat het heersen betreft over andere soorten. (wat heet andere, wij zijn mensen en je hebt ook dieren, dan spreek je niet over verschil in "soorten") als mens zijn we boven de dieren gesteld.
Mee eens Geledu lees maar eens psalm 72 door en dan vooral vers 8 nl. En hij zal heersen van de zee tot aan de zee, en van de rivier tot aan de einden der aarde.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:
Mariavt schreef:
jvdg schreef:
Denk alleen maar aan de "beschadigde" straatlotto mevrouw.

Huh?????? Verklaar je nader jvdg.............. :roll:
Ik doel op de dame die een procedure heeft aangespannen tegen de postcode-loterij, omdat ze psychische schade lijdt a.g.v. het feit dat haar straatgenoten een forse prijs hebben gewonnen.
Oh, dat wist ik niet eens, bedankt voor de info. jvdg.weer wat wijzer geworden, zo zie je maar je wordt zelfs wijzer op het refoforum :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
refo

Bericht door refo »

Mariavt schreef:
geledu schreef:Daarnaast is het nog een onbijbelse gedachte ook, wat het heersen betreft over andere soorten. (wat heet andere, wij zijn mensen en je hebt ook dieren, dan spreek je niet over verschil in "soorten") als mens zijn we boven de dieren gesteld.
Mee eens Geledu lees maar eens psalm 72 door en dan vooral vers 8 nl. En hij zal heersen van de zee tot aan de zee, en van de rivier tot aan de einden der aarde.
Dat gaat over Salomo.

Genesis 1:28
En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

refo schreef:
Mariavt schreef:
Dat gaat over Salomo.

Genesis 1:28
En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
Maakt niet uit, daar staat duidelijk geschreven dat de Heere de mens de heerschappij geeft ................

Vincent

Bericht door Vincent »

geledu schreef:
J.C. Philpot schreef:
geledu schreef:Het klinkt zo allemaal heel gewichtig en lijkt heel wat ,maar ik kan er met mijn eenvoudige onbestudeerde boerenverstand, niet meer van maken dat op de 5e dag het wild gedierte naar zijn aard geschapen werd en dat op de 6e dag de mens werd geschapen, en God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed.

Beste Geledu,
Zoals Ma Vis al aangaf, Vincent heeft het hier waarschijnlijk over de micro-evolutie, en niet over de macro-evolutie. De micro-evolutie is niet in strijd met het creationisme.

Eens, maar noem dit nog maar eens micro evolutie :

Vincent schreef:onze (unieke!, door welk mechanisme dan ook !) soort zat in de Natuur. Dat wij enkele duizenden jaren geleden daarvan in bepaalde mate los kwamen (Cultuur), wil niet zeggen dat we dan moeten heersen over andere soorten. Dat is zelfs onbarmhartig

Daarnaast is het nog een onbijbelse gedachte ook, wat het heersen betreft over andere soorten. (wat heet andere, wij zijn mensen en je hebt ook dieren, dan spreek je niet over verschil in "soorten") als mens zijn we boven de dieren gesteld.

Met "evolutie" bedoel ik: geleidelijke ontwikkeling (zoiets betekent het toch?). Zoals van natuurmens naar de huidige situatie. De mens lijkt mij ook wel een 'soort'. Maar je hebt gelijk, misschien laat ik tevéél open.Overigens vond ik het wel aardig wat ik laatst las in proefschrift van ds. Van de Belt, Nijkerk, waar één van de stellingen luidt:

7. Benjamin B. Warfield – een van de auteurs van The Fundamentals – acht
de hoge ouderdom van de aarde en de dierlijke afstamming van de mens niet
strijdig met de verbale inspiratie van de Schrift; dit illustreert de latere
versmalling in het fundamentalisme.

Dat vind ik gevoelsmatig wel te ver gaan.

Maar goed, het gaat wel offtopic langzamerhand. :?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Slachtoffer gorilla stelt Blijdorp aansprakelijk

ROTTERDAM - De vrouw die vrijdag ernstig is verwond door gorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp heeft de dierentuin schriftelijk aansprakelijk gesteld voor de geleden schade.

Dat heeft letselschadeadvocaat Maarten Tromp, die haar belangen behartigt, woensdag laten weten.

De Zoetermeerse hoopt samen met Blijdorp tot de schaderegeling te komen. Haar advocaat verwacht dat dit nog wel een tijd zal gaan duren, omdat dit namelijk mede afhankelijk is van haar genezingsproces. Yvonne de Horde heeft onlangs van haar artsen te horen gekregen dat zij nog enkele weken in het ziekenhuis moet blijven.

Geopereerd

Dinsdag is zij voor de derde maal geopereerd. Zij heeft diverse breuken, een verbrijzelde hand en meer dan honderd beten over haar hele lichaam. Ook psychisch heeft ze een flinke klap opgelopen. Bovendien krijgt zij veel aandacht in de media.

Vrijdag brak de gorilla uit het verblijf in de dierentuin. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is nog niet helemaal duidelijk. Blijdorp geeft woensdag tekst en uitleg op een persconferentie.

Gorillapak

Die persconferentie werd overigens verstoord door een persoon in een gorillapak. Op het pak staat 'Voor aap staan is geen spelletje'. De persoon is direct verwijderd.

bron: http://www.nu.nl
refo

Bericht door refo »

Pa en Ma Vis staan vandaag in de krant.
J. VisscherGeplaatst: 23-05-2007 | 11:32„Ik heb doodsangsten uitgestaan”
Moordrechtse breekt bekken bij vlucht voor Bokito
MOORDRECHT - Nog lang zullen de Moordrechters Jacco (32) en Antje (35) Vis en hun zeven kinderen zich hun uitstapje naar diergaarde Blijdorp heugen. In het tumult na de uitbraak van gorilla Bokito brak de moeder afgelopen vrijdag haar bekken. Vader: „Ik heb doodsangsten uitgestaan.”

„Tot dinsdag had ik een knoop in de maag”, zegt vader Jacco Vis dinsdagmiddag, een paar dagen na het losbreken van de aap in de Rotterdamse dierentuin. „Zo’n gebeurtenis heeft heel veel impact.”

Lekker een dagje naar de dierentuin. Vrachtwagenchauffeur Jacco, zijn vrouw Antje en hun zeven kinderen Corianne (11), Arjon (10), Jacco (8), Joanne (6), Martijn (4), Mirjam (2) en Evelien (8 weken) vermaken zich prima in de Rotterdamse diergaarde. „Mijn vrouw zei nog: Apen en kinderen trekken elkaar aan. We moeten ook maar eens naar Apenheul.”

Na een tocht door de dierentuin besluit moeder op het terras bij het restaurant te gaan pauzeren. Ze zal haar jongste dochtertje borstvoeding geven. De andere kinderen zwermen uit, onder meer naar een glijbaan. Vader gaat zoon Arjon en dochter Joanne achterna, richting de gorilla’s.

Al snel merkt vader dat er iets niet in orde is. „Bij het gorillaverblijf zag ik mensen rennen en gillen. Eerst dacht ik dat er een feestje was of zo, dat mensen gek aan het doen waren. Toen liep ik een man tegen het lijf die verschrikkelijk angstig was. Hij zei dat er een gorilla was losgebroken, dat de aap een vrouw had meegesleurd en dat het er heel bloederig uitzag.”

Tot zijn verbijstering ziet vader, vergezeld van dochtertje Joanne, het imponerende dier aan komen rennen richting het terras bij het restaurant. Daar zit zijn vrouw met de baby. „Het beest slingerde picknicktafels om. Er vlogen frikadel- en patatbakjes door de lucht.”

De gorilla banjert naar een volière, op korte afstand van moeder Antje. „Ze was amper klaar de baby op haar ruggetje te kloppen om haar boertjes te laten doen.” In paniek springt Antje met de baby op een picknicktafel. Haar man gaat tussen de tafel en het beest instaan. „Ik wilde mijn vrouw en kinderen beschermen. Ik zag de aap in het rond kijken. Gek genoeg voelde ik toen geen angst. Ik heb tegen Antje geroepen dat ze weer van de tafel af moest komen.”

Met z’n vieren zien ze kans het restaurant in te vluchten, waar een menigte van meer dan honderd mensen zich heeft verschanst. „Een man in de deuropening schreeuwde: Kom naar binnen!”

Tot grote schrik van de mensen in het restaurant slaagt het oersterke dier erin door de glazen deur te breken. „Die deur viel in duizenden stukjes. De gorilla deinsde even terug en was zelf kennelijk ook geschrokken. Iedereen vloog alle kanten op, had grote angstogen en was op zoek naar zijn kinderen.” In de chaos breekt moeder Antje haar bekken. „Bij een valpartij probeerde ze de baby te beschermen.”

Na ongeveer een minuut vluchten de bezoekers het restaurant weer uit. De aap is dan nog binnen. Personeel van de diergaarde weet de deur te barricaderen. Even later wordt de gorilla verdoofd met een speciaal wapen.

Vader en moeder Vis zitten dan nog steeds in spanning. De meesten van hun kinderen melden zich al snel, maar de 6-jarige Joanne blijft zoek. „Ik was ontiegelijk bang dat haar iets was overkomen in het restaurant. Dat was voor mij de grootste angst. Het personeel probeerde ons van het restaurant weg te houden. „Alles komt goed, meneer”, werd er gezegd. Ik was daar niet van overtuigd en ben nog tussen een paar begeleiders geglipt om een blik te werpen op het restaurant.”

Groot is de opluchting als na drie kwartier Joanne zich uiteindelijk meldt. „In het tumult in het restaurant was ze samen met twee meisjes van ongeveer 15 jaar de keuken in gevlucht. Later hebben die meisjes zich over haar ontfermd. Joanne zat op de rug van een van de meisjes. Ik heb hen heel hartelijk bedankt.”

Gaandeweg merkt moeder Antje dat er iets mis is met haar bekken. „Eerst heeft ze, door alle adrenaline, waarschijnlijk weinig gevoeld.” In de verlaten dierentuin, waar inmiddels politiemensen toestromen, krijgt ze een rolstoel. Even later brengt een ambulance haar naar het Sint Fransiscus Gasthuis in Rotterdam.

De ouders zijn dankbaar dat het angstige avontuur nog redelijk goed is afgelopen, hoewel moeder voorlopig nog niet is hersteld. De schrik zit er flink in. „De eerste nacht heeft Joanne bij ons geslapen. Het meisje heeft veel gezien van wat de aap heeft aangericht. Ze wil nu elke foto en elk beeld op internet over de aap zien. De kinderen hebben gezegd dat ze voorlopig niet naar een dierentuin hoeven.”

© Reformatorisch Dagblad
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

Griebels, dat vergeten ze ook nooit meer :cry:
Kislev

Bericht door Kislev »

Nee, brrrr. Zeker niet als je die foto bij dat artikel ziet. Vader, moeder en kids stokstijf afwachten wat die gorilla gaat doen die naast hen staat.
Voor die kinderen behoorlijk traumatisch lijkt me.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Lees het bijschrift bij de foto eens goed... ;-)
geledu

Bericht door geledu »

Mister schreef:Lees het bijschrift bij de foto eens goed... ;-)
Idd , Ma Vis had zich verstopt ! :lol:

Maar ik begrijp dat Pa niet zo bang was voor die gorilla, waarschijnlijk durfde Bokito de confrontatie niet eens aan ! :wink:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gaat het hier echt over ma Vis? Nou ja, het lijkt me in ieder geval een afschuwelijke gebeurtenis om mee te maken
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Gaat het hier echt over ma Vis? Nou ja, het lijkt me in ieder geval een afschuwelijke gebeurtenis om mee te maken
Als je onze medeforumster bedoelt: dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik heb ze op de meeting ontmoet, maar ik zou haar toch niet op 35 jaar geschat hebben.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Gaat het hier echt over ma Vis? Nou ja, het lijkt me in ieder geval een afschuwelijke gebeurtenis om mee te maken
Als je onze medeforumster bedoelt: dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik heb ze op de meeting ontmoet, maar ik zou haar toch niet op 35 jaar geschat hebben.
Haha! Nu ben ik erg benieuwd hoe oud (of jong) je haar dan had geschat! Of durf je dat niet te vertellen? :lol:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie