Diezelfde duivel vindt het ook fantastisch als mensen met allerlei rechtzinnige argumenten verhinderen dat mensen naar Christus toe komen. Ik zou me nog maar een paar keer bedenken voordat je anderen ervan beschuldigt voor het karretje van de duivel gespannen te worden. Je durft heel wat. Daarbij komt: sport en film zijn helemaal niet per definitie van de duivel, rechtzinnigheid is evengoed een populair middel voor hem. Alles met hetzelfde doel: mensen bij God vandaan houden.Ander schreef:Mijn diepe overtuiging is dat je niet op deze wijze met oudvaders als Comrie aan de haal moet gaan. Je kunt niet evenwichtig citeren op deze manier. Ik kan per direct een citaat van Comrie pakken en dat populair vertalen en op www zetten en dan met een heel andere toonzetting.
De enige die brult van het lachen hier is de duivel en die spant Sophie en Grace voor zijn karretje. Er is nog weinig stichtelijks naar voren gekomen n.a.v. van dit stukje. En ik doe er zelf aan mee.
Droevig....
En dat ik persoonlijk even de associatie met voetbal had, kwam alleen omdat daar eerder op een nieuwssite een bericht over stond en vervolgens zag ik dat er een nieuw topic met de naam "Alex" was geopend. Mijn primaire associatie had dus totaal niets met de inhoud van deze column te maken.
Bespeur ik uit jouw woorden trouwens dat jij een boek als het ABC leest in de Engelse versie van 1739?