Alex

Grace

Alex

Bericht door Grace »

door Sophie

Alex werd jong bekeerd door evangelische preken van twee broers. Alex werd predikant. Zijn boodschap was evangelisch.

Wil jij terug naar God? Doe het dan nu direct. Wanneer je naar de Heere Jezus gaat, dan zal Jezus niemand wegsturen. God ondersteunt jou met Zijn eeuwige armen. Hij komt je tegemoet en geeft je Zijn liefde in Christus. Wat zal het er slecht uitzien als je moet sterven en niet met Christus verenigt bent. Ontwaakt, voordat het te laat is!

Denk eens wie Christus is. Christus begeert jou als bruid! Denk aan de volmaakte Verbondstrouw. Als je daar ernstig aan denkt, dan kan je toch niet langer wachten? Dan zal je zeggen: Ik wil Christus kiezen, omhelzen en Hem voor eeuwig prijzen.

De bruid van Christus gaat tot Hem met vertrouwen. Als een kind tot zijn vader. Christus draagt de bruid in Zijn schoot. Christus voert de bruid zacht aan stille waterstromen. Christus laat Zijn bruid in liefelijke grazige weiden liggen. Het is de Heilige Geest Die haar doet uitroepen: Abba Vader.

Verlang niet te veel naar vertroosting. Verlang naar Christus. Hij zal het maken. God is verdrietig vanwege jouw zonden. Het is onverantwoord als je niet verdrietig bent over zonden en ook niet bidt om vergeving. Wat is het raar om te leven buiten Christus. In Christus is de gerechtigheid te vinden. Daardoor kan jij voor Hem bestaan.

Al is jouw tong droog van de dorst. God zegt dat Hij jou zal naar jou luisteren en niet zal verlaten. Zijn hulp komt van God Zelf. God verzekert jou en bevestigt jou. Buiten Christus zijn al jouw goede dingen niets.

Maar dit is de belofte van Gods Verbond. Ik zal je niet begeven. Ik zal je niet verlaten. Gelovigen zal Ik ondersteunen met eeuwige armen. Het is volgens Zijn beloften: Roep Mij aan in de dag der benauwdheid en Ik zal je uithelpen. Een synoniem voor geloven is drinken. (Joh. 6:54) Een gelovige gebruikt Christus Jezus als hemelse drank.

De volledige naam van Alex is Alexander Comrie.

(van refo-nieuws)
Vincent

Bericht door Vincent »

d8 even dat t over koningshuis ging maar oke mooi stuk :D
wim

Bericht door wim »

En ik dacht dat het over beleggen ging.
jvdg

Bericht door jvdg »

Eerlijk gezegd vind ik het nogal "warrelig".

Ik herken daar Comrie niet in.

En wie is Sophie?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:Eerlijk gezegd vind ik het nogal "warrelig".

Ik herken daar Comrie niet in.

En wie is Sophie?
Ja, dat lijkt mij ook.

Denk dat het een 'modernisatie' is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Tsja, ik vraag me af waar het nuttig voor is om uitspraken van Comrie in simplistische babytaal te parafraseren :?
Josephus

Bericht door Josephus »

wim schreef:En ik dacht dat het over beleggen ging.
En ik (nog erger) dat het over een voetballer ging... :oops:
Ander

Bericht door Ander »

Onbeschoft (kan zo snel geen ander woord verzinnen) om Comrie zo te misbruiken. Typisch hedendaags.

Sophietje toch....

Ik lees liever het ABC.
Gian

Bericht door Gian »

Wat een fijne reacities weer.

Over 'paarlen voor de zwijnen werpen' gesproken....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ander

Bericht door Ander »

Gian schreef:
Exact!!
jvdg

Bericht door jvdg »

Ander schreef:
Gian schreef:
Exact!!
Ja, wat bedoel je?
Ander

Bericht door Ander »

jvdg schreef: Ja, wat bedoel je?
dit is paarlen voor de zwijnen werpen. Comrie 'verkrachten', er een mooi verhaaltje van maken en vervolgens kun je wachten op zulke reacties. Niet zo fraai van Grace om zulke dingen hier neer te zetten. Waarschijnlijk zijn bedoeling. Laakbaar. Bovendien zijn die paarlen behoorlijk vernachelt.

Dat bedoel ik...
jvdg

Bericht door jvdg »

Ander schreef:
dit is paarlen voor de zwijnen werpen. Comrie 'verkrachten', er een mooi verhaaltje van maken en vervolgens kun je wachten op zulke reacties. Niet zo fraai van Grace om zulke dingen hier neer te zetten. Waarschijnlijk zijn bedoeling. Laakbaar. Bovendien zijn die paarlen behoorlijk vernachelt.

Dat bedoel ik...
Met jou vrees ik dat Comrie ten diepste wordt miskend.

Als er een recht kennen van Comrie's theologie zou zijn, dan kan men zijn theologie met een one-liner niet onderuit halen.

Doordenkend moet men ook beseffen dat Comrie een afgestudeerd filosoof was.
Een filosofie die ongetwijfeld een grote invloed heeft gehad op Comrie´s dogmatisch denken.

Ik durf niet te stellen dat die dogmatiek haaks staat op ons reformatorisch erfgoed.
Wie het beter weet mag het zeggen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ander schreef:

Dat bedoel ik...
Vertel? Wat in het verhaal is niet juist? Waar staan bijbelse onjuistheden, wordt de bijbelse boodschap verdraaid? Bewijs wat je zegt nou gewoon eens ipv ongefundeerd dingen te roepen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Marnix schreef:Vertel? Wat in het verhaal is niet juist? Waar staan bijbelse onjuistheden, wordt de bijbelse boodschap verdraaid? Bewijs wat je zegt nou gewoon eens ipv ongefundeerd dingen te roepen.
Ander zegt niet dat er bijbelse onjuistheden in staan, of dat de bijbelse boodschap verdraaid word. Hij/zei steld enkel dat de uitspraken van Comrie "verkracht" worden (Ander gebruikte helaas deze term).
Plaats reactie