Afgewezen, je lijkt wel een Jood.Afgewezen schreef:Jan, Jans en de kinderen schreef:Wij als onkerkelijke familie lezen al een tijd mee.
Nu we dit zien vragen we ons af: is dit nu zo'n kerkelijke rechtbank waar Marnix voor staat zoas in de vaderlandse geschiedenisboekjes. Hij moet z'n geloof afzweren want anders loopt het slecht af.![]()
Als u zich [bij Reforum] aanmeldt verklaart u:
- Te behoren tot de Gereformeerde Gezindte, de Grondslag te onderschrijven en te staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
- Lid te zijn van één van de bovengenoemde kerkgenootschappen.
- Kennis te hebben genomen van het bovenstaande [de forumregels] en daarmee akkoord te gaan.
"Wij van het verbond!!", .......de rest bekijkt het maar.
Jan jans ect. , je bent hier op een behoorlijk rechts forum beland waar allerlei speciale zinswijze's en oude gezegdes gebruikt worden gemixt met allerlei theologische termen als vaktaal van de bevindelijken.
Begrijpelijk dat het erg verwarrend is, en onbegrijpelijk dat al die 'christenen' hier elkaar oordelen vanwege allerlei onbelangrijke wisssewasjes en uiterlijkheden.
Wat mij betreft ben je welkom, maar anderen hebben het liefst dat je opkrast.
Ik schaam me diep.
Natuurlijk is het zo dat verschillen juist op een forum als deze aan het licht komen, maar toch...
Gelukkig is er 1 iets waar we gelijk in zijn, en dat is het gezag van het Woord van God, de Bijbel. Mocht je meer over God willen weten raad ik jullie aan 'Het Boek', of de 'Niewe Bijbelvertaling' te kopen. Dat zijn bijbels in hedendaagse begrijpelijke taal.
Succes met het werkstuk.