Bert Mulder schreef:9 Een iegelijk, die overtreedt,27) en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet;28) die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader29) en den Zoon.
10 Indien iemand tot ulieden komt,30) en deze leer niet31) brengt,32) ontvangt hem niet33) in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.34)
11 Want die tot hem zegt: Zijt gegroet, die heeft gemeenschap35) aan zijn boze werken.36)
ZIJN DE MARTELAREN VAN DE REFORMATIE OM NIET GESTORVEN?
Dat hier op dit REFOFORUM met laarzen aan over hun graven gelopen wordt?
Het mocht niet zo zijn onder ons.
Verban Adorote van dit Forum!
Alstublieft!
BAh. heb genoeg van zijn onzin!
Gevoelismatig wil ik me aansluiten bij Bert. Ik begrijp weining van refoforum op dit moment, namelijk dat ik er vanuit ga dat dit een gereformeerde forum is, maar begint met dit soort vrijzinnige en liberale gedachten maar krijg hierbij mijn twijfels.
Ook het feit hoe gereageerd word op (ex)priesters uitreden uit de RKK, en dit niet als iets serieus word genomen, maar als iets negatief word gezien. Dat het als iest negatief word gezien dat begrijp ik trouwens ook wel, vooral als je terug wilt naar het gehele roomse systeem met de ketterse dwalingen.
Pascal stond in de traditie van Augustinus, en de gerefomeerde theologen bouwde ook voort op Augustinus, maar dat staat los van de gehele roomse die opzoek is naar valse eenheid, voorheen ging met geweld, nu leven we in een tijd dat men dmv. een dialoog (in relatie met de postmoderne tijdgeest) zielen te winnen uit anderen kerken.