Dat is heel best mogelijk natuurlijk! De psalmen van David zijn na zijn overspel ook niet geschrapt en al velen tot eeuwige zegen geweest. Dus...Unionist schreef:Iedere dominee is een zondaar. Maar het is niet gebruikelijk dat er van een afgezette of opgestapte ds. nog preken worden gelezen.
Dat houdt niet in dat zo'n ds. niet tot zegen kan zijn. Ik ken predikanten die na een afzetting of schorsing via zo'n weg zijn geleid dat ze een heel helder inzicht in Gods Woord kregen en in een vrije gemeente nog velen (inclusief ondergetekende) tot grote zegen zijn geweest
.
ds. T. Cabaret
Je kan nooit de zekerheid bij je zelf vinden. Je zal het anker buiten je zelf moeten gooien. Maar als je je eigen daden, je eigen gedachten gaat proeven, dan is mijn ervaring, dat er in mij geen goed woont. Ook mijn geloven is niets waard. Maar of ik zonder Zijn bloed zou kunnen. Nee dat kan ik niet. Er staan veel beloftes in de bijbel die ik mag geloven. Daar hou ik me aan vast. Maar als ik mezelf bezie dan is het helemaal niks met me. Maar gelukkig eist God dat ook niet van mij.Afgewezen schreef:Waar baseer je deze uitspraak op?Je kan nooit bij je zelf ontdekken dat je het ware geloof bezit.
Dus in de zin van zelfinspectie kan het niet. Wel door het anker uit te werpen. En wie kan de ander daar de maat in nemen?
ik onderschrijf je posting afgezen. Maar ik ben het nu even kwijt wat je ermee wilt zeggen.
Wat ik heb willen zeggen is dat de vraag bij je zelf proberen te beantwoorden.
De vraag die dacht ik pierre stelde was of het nu bij hem echt was. Heb ik het juiste geloof. En die vraag is vanuit een mens bezien onmogelijk positief te beantwoorden. Want tegen elk pluspuntje staan duizend minnen. Maar kan je zonder Jezus is een vraag die indien positief beantwoord veel troost geeft. Stoppen met redeneren kan een hoop rust geven.
Wat ik heb willen zeggen is dat de vraag bij je zelf proberen te beantwoorden.
De vraag die dacht ik pierre stelde was of het nu bij hem echt was. Heb ik het juiste geloof. En die vraag is vanuit een mens bezien onmogelijk positief te beantwoorden. Want tegen elk pluspuntje staan duizend minnen. Maar kan je zonder Jezus is een vraag die indien positief beantwoord veel troost geeft. Stoppen met redeneren kan een hoop rust geven.
- Miscanthus
Reagerend op het vetgemaakt gedeelte: maar goed, dan nog kijk je bij jezelf. Kan ik zonder Jezus. Wat is 'zonder Jezus kunnen'?jacob schreef:De vraag die dacht ik pierre stelde was of het nu bij hem echt was. Heb ik het juiste geloof. En die vraag is vanuit een mens bezien onmogelijk positief te beantwoorden. Want tegen elk pluspuntje staan duizend minnen.
Maar kan je zonder Jezus is een vraag die indien positief beantwoord veel troost geeft. Stoppen met redeneren kan een hoop rust geven.
Als ik die vraag aan mezelf stel, dan kom ik tot de conclusie dat ik toch vaak stiekem denk dat ik zonder Jezus kan leven...
Weer even over Ds. Cabaret zelf: Degenen die hem eens horen willen, kunnen op http://www.de-levensbron.nl een preek van hem downloaden over Gen. 1:1-4.
Dank! Weer een bijzondere preek met de nodige bijzondere uitspraken.Unionist schreef:Weer even over Ds. Cabaret zelf: Degenen die hem eens horen willen, kunnen op http://www.de-levensbron.nl een preek van hem downloaden over Gen. 1:1-4.
Ik zie dat er inmiddels weer diverse preken van ds. Cabaret zijn toegevoegd. Persoonlijk doet hij me een beetje denken aan ds. Veldman van de HHK.Unionist schreef:Weer even over Ds. Cabaret zelf: Degenen die hem eens horen willen, kunnen op http://www.de-levensbron.nl een preek van hem downloaden over Gen. 1:1-4.
Ds. T. Cabaret
Voor degenen die er geïnteresseerd in zijn: ik heb 525 preken van Ds. T. Cabaret uitgetypt en op de harde schijf staan.
pcpaardenkooper@kliksafe.nl
Re: Ds. T. Cabaret
Op internet stond op uw weblog destijds een preek van stefanus en ik kwam onlangs de preek over de eerste vier verzen van Genesis 1 tegen. Overigens hoor ik liever de preken van Cabaret dan dat ik ze lees. Zijn markante stem en zijn even bijzondere wijze van spreken geven toch een meerwaarde.caballero schreef:Voor degenen die er geïnteresseerd in zijn: ik heb 525 preken van Ds. T. Cabaret uitgetypt en op de harde schijf staan.
Overigens ben ik met name geinteresseerd wat de reden is dat u thuis preken van ds. Cabaret leest. Is dat een Pauwiaanse gedachte dat ds. Cabaret de laatste goede prediker was? En hoe kijkt u aan tegen zijn schorsing destijds?
Ik heb een paar preken van deze man gehoord. Boeiend om te horen hoe hij bestaande 'clichés' ombouwt.
Zoals het verhaal van Willem van Oranje: Met de Potentaat der potentaten heb ik een verbond gemaakt.
Cabaret zei ervan: Ach daar geloof ik dus niks van he. Het heeft geen betekenis. Kijk, als de Potentaat der potentaten nou een verbond had gemaakt met Willem van Oranje, dan zou het veel beter zijn.
Zoals het verhaal van Willem van Oranje: Met de Potentaat der potentaten heb ik een verbond gemaakt.
Cabaret zei ervan: Ach daar geloof ik dus niks van he. Het heeft geen betekenis. Kijk, als de Potentaat der potentaten nou een verbond had gemaakt met Willem van Oranje, dan zou het veel beter zijn.
Ehhh, nou... in die preek zet hij ook wat dingen neer die toch niet helemaal volgens mij Bijbels zijn.Kislev schreef:Ja, hij is zeer zeker origineel in zijn denken en spreken. Daarom des te meer jammer dat hij is afgezet destijds.
Maar een glimlach kan ik vaak maar net onderdrukken over de dingen die hij zegt.
Daarom mag ik ds. Pronk graag horen. De meest bijzondere wijze van spreken is echter beslist ds. Jac. van Dijk. Begrijpelijke en zee autenthieke preken, dicht bij zijn hoorder.JALP schreef:Ehhh, nou... in die preek zet hij ook wat dingen neer die toch niet helemaal volgens mij Bijbels zijn.Kislev schreef:Ja, hij is zeer zeker origineel in zijn denken en spreken. Daarom des te meer jammer dat hij is afgezet destijds.
Maar een glimlach kan ik vaak maar net onderdrukken over de dingen die hij zegt.