Oranje boven (of onder)

Wat vinden jullie van het koningshuis?

Staat bij mij hoog in achting
16
57%
Ach, ze doen geen vlieg kwaad
9
32%
Weg ermee, het zijn een stelletje profiteurs!
3
11%

Totaal aantal stemmen: 28

helma

Bericht door helma »

ik bedoelde niet te zeggen dat het terecht is dat Maxima nog werkt; maar als mensen suggereren dat het Oranjehuis alleen maar véél geld kost dan vind ik dat niet terecht.
Ik vind dat ze er best hard voor moeten werken; daarom nam ik dat als voorbeeld

En ik zou niet graag met Maxima willen ruilen; laat mij maar een gewone huis-tuin-en keukenmoeder zijn die gewoon genieten mag van het moederzijn (ook al is mijn budget dan best iets kleiner dan dat van haar :wink: )
Rens

Bericht door Rens »

Adorote schreef:LEVE DE REPUBLIEK DER NEDERLANDEN .
STEL ANARCHISTEN...............................................LIBERTIJNEN...................................................GESPUIS.....................................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:ik bedoelde niet te zeggen dat het terecht is dat Maxima nog werkt; maar als mensen suggereren dat het Oranjehuis alleen maar véél geld kost dan vind ik dat niet terecht.
Ik vind dat ze er best hard voor moeten werken; daarom nam ik dat als voorbeeld

En ik zou niet graag met Maxima willen ruilen; laat mij maar een gewone huis-tuin-en keukenmoeder zijn die gewoon genieten mag van het moederzijn (ook al is mijn budget dan best iets kleiner dan dat van haar :wink: )
Ik ben het helemaal met je eens, helma
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ma Vis schreef:
Bert Mulder schreef:
Ma Vis schreef:Tja, maar eigenlijk heb ik meer vertrouwen in een gediplomeerde, reformatorische, vrouwelijke kinderleidster dan in een vader.
Wat daarmee?
Dus je vind een diploma van een aardse instantie van meer waarde dan een diploma van God zelf?
Wat bedoel je daarmee?
"Diploma van God zelf?"
Als God ons kinderen toevertrouwd, door ons kinderen te schenken, dan wil Hij dat wij, als ouders, ze opvoeden.
18 Legt dan deze mijn woorden in uw hart, en in uw ziel, en bindt ze tot een teken op uw hand,21) dat zij tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen;
19 En leert die uw kinderen, sprekende daarvan, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat; 20 En schrijft ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten;
21 Opdat uw dagen, en de dagen uwer kinderen, in het land, dat de HEERE uw vaderen gezworen heeft hun te geven, vermenigvuldigen, gelijk de dagen des hemels op de aarde.22)
Hoe kun je dat doen, als ze in een daycare zitten?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Daphne

Bericht door Daphne »

Bert Mulder schreef:
Daphne schreef:
Bert Mulder schreef:
Daphne schreef: Mensen die al een tijd uit nederland weg zijn die hebben de normen en waarden van 'die tijd' nog heel erg. Lijkt me bij jou wel van toepassing Bertje! :P :idea:
And proud of it!
Honger? :mrgreen:

ps. de tijd is hier wel gewoon door gegaan hoor!!! :roll:
maar de Bijbel is nog steeds dezelfde. En God veranderd ook niet.
God is een God van alle tijden, plaatsen, eeuwen etc etc.!
refo

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:
vlinder schreef:Maxima wilde zelf doorwerken omdat ze zich nog zo goed voelde. Ligt ook aan je beroep. Ik weet zeker dat ze in de zorg dit niet had gedaan. Dan kun je niet met een dikke trommel een zwaar iemand in bed draaien of eruit halen.....zoiets kun je niet vergelijken....

Wordt er hier nu op refoforum zo gepleit voor een zwangere MOEDER die werkt? Ze heeft 2 kinderen thuis, me dunkt dat ze daar ook had kunnen zijn.....
Helemaal mee eens! En de prins moet het haar maar eens aanzeggen, haar gezin niet zo te verwaarlozen.

Women should be keepers at home
Nou voetballen lijkt me ook weer overdreven. En op doel staan helemaal. Stel je voor dat er een bal tegen d'r buik komt. :mrgreen:
refo

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:
Ma Vis schreef:
Bert Mulder schreef:
Ma Vis schreef:Tja, maar eigenlijk heb ik meer vertrouwen in een gediplomeerde, reformatorische, vrouwelijke kinderleidster dan in een vader.
Wat daarmee?
Dus je vind een diploma van een aardse instantie van meer waarde dan een diploma van God zelf?
Wat bedoel je daarmee?
"Diploma van God zelf?"
Als God ons kinderen toevertrouwd, door ons kinderen te schenken, dan wil Hij dat wij, als ouders, ze opvoeden.
18 Legt dan deze mijn woorden in uw hart, en in uw ziel, en bindt ze tot een teken op uw hand,21) dat zij tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen;
19 En leert die uw kinderen, sprekende daarvan, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat; 20 En schrijft ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten;
21 Opdat uw dagen, en de dagen uwer kinderen, in het land, dat de HEERE uw vaderen gezworen heeft hun te geven, vermenigvuldigen, gelijk de dagen des hemels op de aarde.22)
Hoe kun je dat doen, als ze in een daycare zitten?
En vers 18 en 20 neem je ook zo letterlijk?
Naast de day care is er nog tijd genoeg. Want wat in het natuurlijke geldt geldt ook in dit verband geldt: als is het eten nog zo gezond, je moet ze er niet mee overvoeren.

Het grappige is dat als er sprake is van een eigen onderneming er opeens veel coulanter tegen een werkende vrouw (inde zaak van haar man dus) wordt aangekeken. In loondienst ben je al gauw een verwaarlozer van het gezin die het alleen om het materiele gaat. In het eigen bedrijf is het juist verstandig.
Bert Mulder
Contacteer:

refo schreef:

Het grappige is dat als er sprake is van een eigen onderneming er opeens veel coulanter tegen een werkende vrouw (inde zaak van haar man dus) wordt aangekeken. In loondienst ben je al gauw een verwaarlozer van het gezin die het alleen om het materiele gaat. In het eigen bedrijf is het juist verstandig.
Dat kan wel zijn, maar wat is de Bijbelse positie?.

Sorry voor het engels, maar dit is mijn, en meen ik, de Bijbelse positie:

(kun je hier vinden: http://www.rfpa.org/sb/TheStandardBeare ... chresult=1)

Keepers at Home

Having followed the articles by Rev. Bruinsma in the rubric “When Thou Sittest in Thine House,” I was concerned with some things said in the last article on this in the February 1, 2005 issue.

God, right after the fall, judged the man to earn his and his family’s bread in the sweat of his face. To the woman God said that in sorrow she shall bring forth children (Gen 3:16-19). It is this present world’s folly, especially of the women, that in addition to their own sorrow they want to take upon themselves the curse placed on man. God commanded the man, not the woman, to work to sustain his family.

While this is not censurable sin, and in that sense it is a matter of Christian liberty, yet God’s commandments do have a bearing on this issue. The effect of ignoring it can and does lead to discipline issues, because of the effect and results of not being a keeper at home—on marriage and on the family in the generations.

I believe that Scripture plainly teaches that the woman must be a keeper at home, not merely a keeper of the home. It is so often the worldly woman’s discontent with the position in which God has placed her that causes her to seek work outside the home. Thus she scorns the authority of her husband (sin against the 5th commandment), and desires what the world has to offer (sin against the 8th commandment), in her coveting that which is not hers (the 10th commandment). This is one of the great curses of today’s society. It is gradually taking away any remnants of a Christian family life. And it is very hard for anyone, man or woman, to hold down two jobs and do justice to both.

Let us not be deceived into thinking that we, as Protestant Reformed believers, are immune to the spirit of the age we live in.

Is there no room for a Christian wife and mother to work outside the home? Yes, a wife may help her husband in his earthly occupation, just as many farmers’ wives do. But she in those cases is not seeking her own vocation, but is helping her husband in his.

What is phariseeism? As Christ says in Matthew 23:15, “Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites.” In this, as well as many other places in Scripture, the Word plainly teaches that phariseeism is living the life of the hypocrite. If we live an outwardly godly life, but do not have the new life living inside us, or take a holier than thou attitude, then it would be phariseeism. Christian liberty, however, is the liberty that we are set free from the slavery in the house of bondage of sin—free to start to live, not only according to some, but according to all the commandments of God. We have to be obedient to what God’s Word and our own conscience dictates for our family. The accusation of phariseeism will often come in the false charge, “They want to take away our Christian liberty.” Let us not call God’s people hypocrites.

It is the husband’s godly calling to earn a living for his family. God does not, however, require husbands to work so many hours at their calling to the detriment of their responsibilities not only to church, but also to home and family. God has provided His church with a diaconate. Both the father of the family earning his daily bread, and the aid of the deacons, are equally good gifts of God through which God provides for us.

Let us live in Christian love with each other, not resorting to name-calling, but each esteeming the other better than ourselves. Let us build up each other in the faith.

Bert Mulder

Sherwood Park, Alberta, Canada
RESPONSE:
Het antwoord kunje op die link vinden.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 12 apr 2007, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klavier

Bericht door Klavier »

Bert, Wat te doen met de boerinnen?
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
vlinder

Bericht door vlinder »

Die zijn altijd thuis aan het werk :mrgreen:
Bert Mulder
Contacteer:

Klavier schreef:Bert, Wat te doen met de boerinnen?
Staat er in, Klavier:
Is there no room for a Christian wife and mother to work outside the home? Yes, a wife may help her husband in his earthly occupation, just as many farmers’ wives do. But she in those cases is not seeking her own vocation, but is helping her husband in his.
refo

Bericht door refo »

Fantastische drogredenen om de eigen praktijk goed te praten.

Gegeven zijn 2 mannen met hun vrouwen. De een heeft een boerderij. De ander is fabrieksarbeider. Doordat de vrouw van de boer meewerkt op de boerderij en de vrouw van de arbeider buitenshuis bijverdient en aldus het inkomen van het gezin op het gewenste peil brengt is hun inkomen precies even hoog.

Nu gaan we met de Bijbel in de hand zo te werk dat het gezin met de eigen onderneming, goedkeuring ontvangt en het gezin dat besloten heeft de arbeid en vlijt te verhuren aan een ander die goedkeuring niet krijgt.

Het enige werkelijke verschil is dat er bij de boer zogenaamd geen geld aan te pas komt terwijl de werknemer periodiek salaris ontvangt.
rekcor

Bericht door rekcor »

refo schreef:Het enige werkelijke verschil is dat er bij de boer zogenaamd geen geld aan te pas komt terwijl de werknemer periodiek salaris ontvangt.
En dat de boerin thuis aan het werk is, en de vrouw van de arbeider niet.
refo

Bericht door refo »

rekcor schreef:
refo schreef:Het enige werkelijke verschil is dat er bij de boer zogenaamd geen geld aan te pas komt terwijl de werknemer periodiek salaris ontvangt.
Dat is niet 'his earthly occupation'. Dan denk ik meer aan melken en hooien, dan aan wassen en strijken.

En ik weet niet zoveel van Canada, maar je moet soms een heel eind fietsen om op je bezittingen aan het werk te kunnen gaan. Dus 'thuis' is daar erg weids.
rekcor

Bericht door rekcor »

refo schreef:
rekcor schreef:
Dat is niet 'his earthly occupation'. Dan denk ik meer aan melken en hooien, dan aan wassen en strijken.

En ik weet niet zoveel van Canada, maar je moet soms een heel eind fietsen om op je bezittingen aan het werk te kunnen gaan. Dus 'thuis' is daar erg weids.
Ok. Overigens ben ik het wel met je eens hoor. Ik vraag me ook af waarom de bijbelse situatie normatief zou zijn voor nu. Dan zou mijn vader destijds ook een slaaf/knecht op pad gestuurd moeten hebben naar Den Haag om een meisje/vrouw voor mij te zoeken in mijn familie :roll:

Nu is een ding uit die bijbelse geschiedenis (knecht Abraham zoekt vrouw voor Izak) wel normatief: dat deze knecht niet zomaar op zoek gaat, maar echt probeert Gods wil te achterhalen.

Volgens mij is dat de kunst van goed bijbellezen: achterhalen welke zaken normatief voor ons zijn en welke niet.
Plaats reactie