okee, dat is me om het even. Dan blijft de vergelijking met de non opgaan. Zoals een non volledig heteroseksuele vrouw kan zijn, zonder daarbij te zondigen. Zo kan ook een man volledig homoseksueel zijn qua geaardheid en toch overtuigd en gewillig celibatair leven.memento schreef:Nopz, ik stel het gelijk aan het verlangen naar een liefdes-relatie, niet per definitie sexueel. Noem het een verlangen naar verkering, een verlangen wat bij hetereo's als het goed is ook niet in de eerste plaats sexueel gericht is.hierbij stel je homoseksualiteit gelijk aan het verlangen naar een seksuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht.
Homo's zijn te "genezen" ?! Docu op USA-tv
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De grote vraag is of je dat nog wel 'accepteren' kan noemen van een homofiel. Want waar de non vrijwillig celibaat leeft, wordt van de homofiel verwacht (dus onvrijwillig) dat hij zijn natuurlijke verlangens 'uit zet'. M.i. accepteer je zo iemand niet 'als homofiel'.parsifal schreef:okee, dat is me om het even. Dan blijft de vergelijking met de non opgaan. Zoals een non volledig heteroseksuele vrouw kan zijn, zonder daarbij te zondigen. Zo kan ook een man volledig homoseksueel zijn qua geaardheid en toch overtuigd en gewillig celibatair leven.memento schreef:Nopz, ik stel het gelijk aan het verlangen naar een liefdes-relatie, niet per definitie sexueel. Noem het een verlangen naar verkering, een verlangen wat bij hetereo's als het goed is ook niet in de eerste plaats sexueel gericht is.hierbij stel je homoseksualiteit gelijk aan het verlangen naar een seksuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht.
Nee, een non zet ook niet haar verlangens uit, ze geeft ze alleen een plaats. Een plaats van niet toegeven aan de verlangens en het niet voeden van de verlangens. Ook iemand met een homoseksuele geaardheid kan dat en doet dat ook vrijwillig. Hoewel het alternatief zondigen is.memento schreef:De grote vraag is of je dat nog wel 'accepteren' kan noemen van een homofiel. Want waar de non vrijwillig celibaat leeft, wordt van de homofiel verwacht (dus onvrijwillig) dat hij zijn natuurlijke verlangens 'uit zet'. M.i. accepteer je zo iemand niet 'als homofiel'.parsifal schreef:okee, dat is me om het even. Dan blijft de vergelijking met de non opgaan. Zoals een non volledig heteroseksuele vrouw kan zijn, zonder daarbij te zondigen. Zo kan ook een man volledig homoseksueel zijn qua geaardheid en toch overtuigd en gewillig celibatair leven.memento schreef:Nopz, ik stel het gelijk aan het verlangen naar een liefdes-relatie, niet per definitie sexueel. Noem het een verlangen naar verkering, een verlangen wat bij hetereo's als het goed is ook niet in de eerste plaats sexueel gericht is.hierbij stel je homoseksualiteit gelijk aan het verlangen naar een seksuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Re: Homo's zijn te "genezen" ?! Docu op USA-tv
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:
Ach, de VS, dat zegt al genoeg!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Bert Mulder
- Contacteer:
je zit daar te grijnzen, Rens?Rens schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
het lijkt er wel op Bert..................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Bert Mulder schreef:je zit daar te grijnzen, Rens?Rens schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:
Moderatorbericht:
Verschrikkelijk schreeuwerig volk. Niet minder fundamentalistisch dan de irakezen. Brrrr......Bert Mulder schreef:wat wil je daarmee zeggen?Kislev schreef: Ach, de VS, dat zegt al genoeg!
Wat de amerikaanse christenen roepen doet het christendom vaak geen eer aan. Ook zo fundamentalisch en zo ontzettend zwart-wit. Zo'n documantaire op youtube over een atheist die met Ted Haggard sprak. Die reactie van Haggard: BRRRRR.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dat is wel een stereotype reactie....Kislev schreef:Verschrikkelijk schreeuwerig volk. Niet minder fundamentalistisch dan de irakezen. Brrrr......Bert Mulder schreef:wat wil je daarmee zeggen?Kislev schreef: Ach, de VS, dat zegt al genoeg!
Wat de amerikaanse christenen roepen doet het christendom vaak geen eer aan. Ook zo fundamentalisch en zo ontzettend zwart-wit. Zo'n documantaire op youtube over een atheist die met Ted Haggard sprak. Die reactie van Haggard: BRRRRR.
Wat zo je zeggen als ik dit zei:
Nederland is het Sodom en Gomarra van Europa. En de kerken die er nog zijn zijn of zo bekrompen, of de naam kerk niet waard
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dan kom je aardig in de buurt van hoe het er aan toe gaat hier.............of niet. Want vanaf zo'n grote afstand kun je toch moeizaam het kerkelijk erf overzien en zeker niet in detail............Bert Mulder schreef:
Wat zo je zeggen als ik dit zei:Nederland is het Sodom en Gomarra van Europa. En de kerken die er nog zijn zijn of zo bekrompen, of de naam kerk niet waard
Moderatorbericht:
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je zou me nog gelijk geven ook als ik dat zei Rens? Of lees ik je verkeerd?Rens schreef:Bert Mulder schreef:
Wat zo je zeggen als ik dit zei:Dan kom je aardig in de buurt van hoe het er aan toe gaat hier.............of niet. Want vanaf zo'n grote afstand kun je toch moeizaam het kerkelijk erf overzien en zeker niet in detail............Nederland is het Sodom en Gomarra van Europa. En de kerken die er nog zijn zijn of zo bekrompen, of de naam kerk niet waard
je leest niks verkeerd.........Bert Mulder schreef:Rens schreef:Je zou me nog gelijk geven ook als ik dat zei Rens? Of lees ik je verkeerd?Bert Mulder schreef:
Wat zo je zeggen als ik dit zei:Dan kom je aardig in de buurt van hoe het er aan toe gaat hier.............of niet. Want vanaf zo'n grote afstand kun je toch moeizaam het kerkelijk erf overzien en zeker niet in detail............Nederland is het Sodom en Gomarra van Europa. En de kerken die er nog zijn zijn of zo bekrompen, of de naam kerk niet waard
Moderatorbericht: