Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!

zie de emoticon van Marnix, is die wél gepast dan??jvdg schreef:Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!
:
Die emoticon drukt in dit geval, volgens mij althans, een bepaalde mildheid uit, die niet profaan is.Rens schreef:zie de emoticon van Marnix, is die wél gepast dan??jvdg schreef:Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!
:
jvdg ik ken aardig wat "vreemde" woorden maar aangezien ik blond ben (en naar veler begrippen ben je dan automatisch dom) weet ik dus niet wat "profaan" is. Kun je me dat even uitleggen....... :roll:jvdg schreef:
Die emoticon drukt in dit geval, volgens mij althans, een bepaalde mildheid uit, die niet profaan is.
Good old Wikipedia omschrijft dit als volgt:Mariavt schreef:jvdg ik ken aardig wat "vreemde" woorden maar aangezien ik blond ben (en naar veler begrippen ben je dan automatisch dom) weet ik dus niet wat "profaan" is. Kun je me dat even uitleggen....... :roll:jvdg schreef:
Die emoticon drukt in dit geval, volgens mij althans, een bepaalde mildheid uit, die niet profaan is.
Richting jullie mag ik dit niet toepassen, maar begrijp svp wat ik bedoelde.Profaan is een term die wereldlijk betekent in de tegengestelde betekenis van geestelijk, zoals in de christelijke terminologie gebruikelijk is. De tegenstelling komt tot uiting in de uitspraak in Johannes 16, vers 16: "Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben."
Een ander woord voor profaan in dit verband is seculier, al gaat de betekenis van "profaan" soms verder dan die van "seculier", en omvat het soms ook het begrip godslastering.
Wat ik bedoelde was simpel: dat ik me het tegenovergestelde voel als ik in woorden uitdrukte.................maar omdat het Schriftwoord min of meer "er tussenuit geplukt" was, kon ik ook reageren zoals ik deed: ik kan mij niet verblijdt voelen, en zeker niet ten alle tijde......er zit te véél tegen op dit moment............ben je nú tevreden?jvdg schreef:Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!
:
Dan begin je toch een politiek partijtje ofzo................. :mrgreen:Rens schreef:Wat ik bedoelde was simpel: dat ik me het tegenovergestelde voel als ik in woorden uitdrukte.................maar omdat het Schriftwoord min of meer "er tussenuit geplukt" was, kon ik ook reageren zoals ik deed: ik kan mij niet verblijdt voelen, en zeker niet ten alle tijde......er zit te véél tegen op dit moment............ben je nú tevreden?jvdg schreef:Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!
:
HIJ???? volgens mij is breekijzer een zij,maar ik kán me vergissen natuurlijk. :shock:Daphne schreef:Vind Breekijzertje wel humor hebben.:
:
: alleen lijkt zn toon was sarcastischer en wat lomper dan voorheen... maar hee Breek, ik lach me een breuk hoor
:
:
:
: :| :mrgreen:
Nee, driewerf nee, ik ben niet tevreden!!Rens schreef:Wat ik bedoelde was simpel: dat ik me het tegenovergestelde voel als ik in woorden uitdrukte.................maar omdat het Schriftwoord min of meer "er tussenuit geplukt" was, kon ik ook reageren zoals ik deed: ik kan mij niet verblijdt voelen, en zeker niet ten alle tijde......er zit te véél tegen op dit moment............ben je nú tevreden?jvdg schreef:Ongepast Rens!Rens schreef:ik lach me een kriek.................Marnix schreef:en verblijdt u ten allen tijde... wederom zeg ik u: Verblijdt u!
:
Ik ben de vlees geworden relativiteitstheorie in praktijk!Mariavt schreef:Dan begin je toch een politiek partijtje ofzo.................
Haha wat zíjn we grappig zeg........... :roll:
Je schrijft dat je nooit chagrijnig bent, dan zit jou zeker altijd alles mee? Of kun jij zo goed relativeren dat al zitten verschillende dingen tégen je dan nog vrolijk kunt zijn??????? Lijkt me niet.