Welke muziek beluister je nu? [3]
Een stukkie La Traviata
Eigenlijk kijk ik meer dan ik luister :mrgreen:
Eigenlijk kijk ik meer dan ik luister :mrgreen:
Hummm... Kutless komt langs op seculiere radio. Wel een bijzonder moment.
kutless schreef:Troubled Heart
A screaming man falls to his knees
His broken heart, inflicts the pain
He's withdrawn, no one knows his name
One mistake, now he's lost in shame
Amidst the pain, you're not alone
Though you can't see through the haze
His eyes of love are staring down
And He feels your troubled heart
Yes it's true, that someone cares
Your perfect friend, never leaving you
Strength is gone and you're feeling cold
You will know the truth that He told
By Your grace You repair the broken pieces within
Somehow You take a man and make something more out of him
Puber. :roll: Ik was hier al bang voor. Alleen dat de reactie komt van de oudst mogelijke puber?Rens schreef:De naam op zich doet zéér merkwaardig aan, zeker gezien de spelling.............en dát op RF?????Kaw schreef:Hummm... Kutless komt langs op seculiere radio. Wel een bijzonder moment.
http://www.gospeltime.nl/artiesten/kutless.html
Het is een engelse band. Ik denk niet dat ze overwogen hebben wat het in het Nederlands betekent.
Volgens wikipedia:
"Kutless chose their name because of a specific Bible verse. Romans 6:23 says, "For the wages of sin is death, but the free gift of God is eternal life in Christ Jesus our Lord" (NRSV). Because of this, the band says, "He took our cuts for us... leaving us 'Kutless'."
Aardig. Goed vertaald, erg mooi vaak. Wat betreft melodie zoals alle Psalmen voor Nu, een aantal mooie, een aantal die me minder aanspreken.Hendrikus schreef:en, wat vind je ervan?Marnix schreef:Psalmen voor nu, 3e cd.
Liefde, brood en slaap.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix, jouw broeder Jan Smelik heeft hierover op zijn website een helder en genuanceerd artikel staan. Zeer lezenswaardig!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zojuist: Vivaldi dubbelconcert (twee violen) in A mineur. Erg mooi. Dit concert speel ik al een tijdje op vioolles.
Ik hoorde het eerste deel van dit concert op radio 4 in een transcriptie voor orgel door J.S. Bach. Daarna heb ik het oorspronkelijke beluisterd (de cd daarvan had ik toevallig in m'n auto liggen).
Ik hoorde het eerste deel van dit concert op radio 4 in een transcriptie voor orgel door J.S. Bach. Daarna heb ik het oorspronkelijke beluisterd (de cd daarvan had ik toevallig in m'n auto liggen).
Het Rootje maar weer eens voor de nodige afwisseling 
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
ik vind er een hoop mooie tussenzitten hoorHendrikus schreef:Aardig... dat klinkt nou niet echt super-enthousiastMarnix schreef:Aardig. Goed vertaald, erg mooi vaak. Wat betreft melodie zoals alle Psalmen voor Nu, een aantal mooie, een aantal die me minder aanspreken.![]()
Welke melodieën vind je het mooist?

En ik ben wel enthousiast, alleen af en toe zit er een melodie bij die ik wat minder vind

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een aardig artikel inderdaad. Over de zingbaarheid kan ik nog wel wat kanttekeningen plaatsten. Hij heeft het bijvoorbeeld er over dat er maar weinig gemeenten zijn met zoveel muzikanten met zo'n kwaliteit dat Psalmen voor Nu gespeeld kunnen worden. Ik heb een pagina terug een fragment uit mijn kerk geplaatst waaruit blijkt dat dit niet zo hoeft te zijn. Die Psalm voor Nu werd enkel door een vleugel begeleid, dat kan dus ook. Weinig gemeenten waar niemand piano kan spelen.... en in best veel gemeenten is wel een piano aanwezig. Wat de snelheid van zingen betreft, hij merkt op dat bij gemeentezang er langzamer wordt gezongen wat de melodie niet ten goede komt, maar dat hangt er denk ik ook van af hoe snel men gewend is te zingen.Josephus schreef:Marnix, jouw broeder Jan Smelik heeft hierover op zijn website een helder en genuanceerd artikel staan. Zeer lezenswaardig!