Welke muziek beluister je nu? [3]

Lassie

Bericht door Lassie »

Aan het ruw houten kruis. (orgelbewerking)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Een stukkie La Traviata
Eigenlijk kijk ik meer dan ik luister :mrgreen:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Hummm... Kutless komt langs op seculiere radio. Wel een bijzonder moment.
kutless schreef:Troubled Heart
A screaming man falls to his knees
His broken heart, inflicts the pain
He's withdrawn, no one knows his name
One mistake, now he's lost in shame

Amidst the pain, you're not alone
Though you can't see through the haze
His eyes of love are staring down
And He feels your troubled heart

Yes it's true, that someone cares
Your perfect friend, never leaving you
Strength is gone and you're feeling cold
You will know the truth that He told

By Your grace You repair the broken pieces within
Somehow You take a man and make something more out of him

Marnix

Bericht door Marnix »

Psalmen voor nu, 3e cd.

Liefde, brood en slaap.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Psalmen voor nu, 3e cd.

Liefde, brood en slaap.
en, wat vind je ervan?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Rens schreef:
Kaw schreef:Hummm... Kutless komt langs op seculiere radio. Wel een bijzonder moment.
De naam op zich doet zéér merkwaardig aan, zeker gezien de spelling.............en dát op RF?????
Puber. :roll: Ik was hier al bang voor. Alleen dat de reactie komt van de oudst mogelijke puber?

http://www.gospeltime.nl/artiesten/kutless.html
Het is een engelse band. Ik denk niet dat ze overwogen hebben wat het in het Nederlands betekent.

Volgens wikipedia:
"Kutless chose their name because of a specific Bible verse. Romans 6:23 says, "For the wages of sin is death, but the free gift of God is eternal life in Christ Jesus our Lord" (NRSV). Because of this, the band says, "He took our cuts for us... leaving us 'Kutless'."
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:Psalmen voor nu, 3e cd.

Liefde, brood en slaap.
en, wat vind je ervan?
Aardig. Goed vertaald, erg mooi vaak. Wat betreft melodie zoals alle Psalmen voor Nu, een aantal mooie, een aantal die me minder aanspreken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Josephus

Bericht door Josephus »

Marnix, jouw broeder Jan Smelik heeft hierover op zijn website een helder en genuanceerd artikel staan. Zeer lezenswaardig!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Aardig. Goed vertaald, erg mooi vaak. Wat betreft melodie zoals alle Psalmen voor Nu, een aantal mooie, een aantal die me minder aanspreken.
Aardig... dat klinkt nou niet echt super-enthousiast :wink:
Welke melodieën vind je het mooist?
wim

Bericht door wim »

Zojuist: Vivaldi dubbelconcert (twee violen) in A mineur. Erg mooi. Dit concert speel ik al een tijdje op vioolles.
Ik hoorde het eerste deel van dit concert op radio 4 in een transcriptie voor orgel door J.S. Bach. Daarna heb ik het oorspronkelijke beluisterd (de cd daarvan had ik toevallig in m'n auto liggen).
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:
Kaw schreef:Hummm... Kutless komt langs op seculiere radio. Wel een bijzonder moment.
De naam op zich doet zéér merkwaardig aan, zeker gezien de spelling.............en dát op RF?????
Een beetje jammer Rens.............
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:Heb vandaag nog geen zin gehad om wát voor muziek ook aan te zetten, beetje een pestbui, maar om wat "op te vrolijken" zal het wel choiceradio worden straks...............
Maria niet plagen hè!!! :mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

Het Rootje maar weer eens voor de nodige afwisseling :wink:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:Aardig. Goed vertaald, erg mooi vaak. Wat betreft melodie zoals alle Psalmen voor Nu, een aantal mooie, een aantal die me minder aanspreken.
Aardig... dat klinkt nou niet echt super-enthousiast :wink:
Welke melodieën vind je het mooist?
ik vind er een hoop mooie tussenzitten hoor :) Bijvoorbeeld van Psalm 22, 42 en 43, 57, 84, 121, 130.

En ik ben wel enthousiast, alleen af en toe zit er een melodie bij die ik wat minder vind :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Josephus schreef:Marnix, jouw broeder Jan Smelik heeft hierover op zijn website een helder en genuanceerd artikel staan. Zeer lezenswaardig!
Een aardig artikel inderdaad. Over de zingbaarheid kan ik nog wel wat kanttekeningen plaatsten. Hij heeft het bijvoorbeeld er over dat er maar weinig gemeenten zijn met zoveel muzikanten met zo'n kwaliteit dat Psalmen voor Nu gespeeld kunnen worden. Ik heb een pagina terug een fragment uit mijn kerk geplaatst waaruit blijkt dat dit niet zo hoeft te zijn. Die Psalm voor Nu werd enkel door een vleugel begeleid, dat kan dus ook. Weinig gemeenten waar niemand piano kan spelen.... en in best veel gemeenten is wel een piano aanwezig. Wat de snelheid van zingen betreft, hij merkt op dat bij gemeentezang er langzamer wordt gezongen wat de melodie niet ten goede komt, maar dat hangt er denk ik ook van af hoe snel men gewend is te zingen.
Gesloten