Eerlijk gezegd heb ik toch wel grote twijfels bij dit soort berichten. Immers: we luisteren muziek toch niet achterstevoren? Ik kan me niet voorstellen dat een zogenaamde "boodschap", alleen waarneembaar -met de nodige fantasie- als je de muziek omgekeerd afspeelt, invloed zou hebben op ons terwijl wij de muziek op de normale wijze beluisteren.Geheime boodschap van K3
De Bond tegen het vloeken sluit niet uit dat er geheime boodschappen zitten in de liedjes van de Vlaamse meidengroep K3, die ook in Nederland erg populair is bij kinderen. Als je het liedje 'Oma's aan de top' achterstevoren laat horen, kun je met enige goede (kwade?) wil kreten horen als 'grote massamoord ... het is gvd* leuk'. Volgens de Bond tegen het vloeken kunnen die erin gemonteerd zijn met een techniek die 'backmasking' heet.
Op de website van De Standaard kunt u meer lezen over het vermoeden, en u kunt het liedje horen van voren naar achteren en omgekeerd, met ondertiteling van de verdachte passages.
http://nieuwsbrief.taalpost.nl/r/tp.plx?1812-635
Vervolgens vraag ik me ook af: wie heeft er nu toch tijd en zin om liedjes achterstevoren af te luisteren, op zoek naar "verdachte boodschappen"?
Nee, hier kan ik niet veel mee...
*hier stond een vloek