Moslima's te gast in kerk

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Daar heb je wel gelijk in, ja.
Sorry, dat ik het onderwerp van een ander topic hierheen laat doorvloeien. Het was niet zo serieus bedoeld, vandaar dat lachebekje.

Wat me wel serieus verdriet is wat Geledu in dat topic constateerde.
Voor alle vernieuwingen, hoe wereldsgezind, hoe remonstrants, hoe afbrekend dan ook, is hier plaats, op een reformatorisch forum note bene.
Dit alles onder het motto: zo snel men (hoe oppervlakkig en horizontaal ook) de naam Jezus noemt, zijn we allen broeder en zuster; is het alles vrede, vrede en geen gevaar.

Maar voor een zuiver schriftuurlijk-bevindelijke prediking en de bijbehorende levensstijl is hoe langer hoe minder plaats. Want dat wordt al snel als achterlijk en achterhaald versleten.

En dat verontrust me.
Adorote

Bericht door Adorote »

Kaw schreef:Ik vind het gewoon flauw dat je zelfs hier in dit topic je gelijk probeert te halen met een onderwerp uit een ander topic. Je vind het schijnbaar zo belangerijk dat jij gelijk hebt dat het godslastering is om elkaar getuigenis geven van onderlinge liefde - ja, de houding ten opzichte van de gemeente in Drachten is zo bepalend dat zelfs daarin te zien is of je wel goed reformatorisch bent of niet.

Heel eenvoudig , heel de zaak in drachten de zogenaamde St Valentijnsdienst , ie een gebrek aan Liturgische besef en niet weten hoe het kerkelijk jaar in elkaar zit, en wat leuks voor de mensen willen doen , of de kerk(deze sekte) een theater is.

Maar indeze draad gaat het om wat anders, Het Christendom is exclusief,in het gesprek met andere godsdiensten zal dat altijd centraal moeten staan JEZUS ALLEEN de enige weg tot behoudt en zaligheid voor ieder mens.

Hoe kan je dat verkondigen ;

1 ---op en botte wijze vervuld van haat wat we ook hier aan treffen op het forum (en niet alleen hier) dat gaat nooit werken.

2--- Op een liefdevolle wijze maar wel belist en getuigend en overtuigend, en een hartelijke aanbeveling om je aan te sluiten bijde Goede Herder Jezus de Christus dus; en ook met gedrag en het omgaan met elkaar als Christenen onderling, dat kan en zal jaloers maken , dat gaat altijd onder de Zegen van de Heer werken totaal.
Bert Mulder
Contacteer:

Re: Moslima's te gast in kerk

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
Kaw schreef:
Tiberius schreef:
plebe schreef:Uiterst triest, zo een multireligieus gebeuren.......
Vind ik ook.
Als het nou een Valentijnsdienst was geweest, moest het kunnen, nietwaar? :D
Koop maar een eiland, plant er een grote kerk, maar hou wel ruimte voor nog meer kerken uiteraard. 1 gefilterde internet- en telefoonverbinding naar het vaste land en huppa, je kunt als Noord Korea een beetje geissoleerd schelden op de rest van de wereld en nog honderden jaren precies zo doen als dat je nu gewend bent. Een ideaal voor veel refo's denk ik. Kijk maar naar de eilandjes Staphorst, Genemuiden, Barneveld en Elspeet. Daar gaat alles tot God's eer.
Jij vindt de islam zeker ook geen horizontale godsdienst? Dat bak ik er zeker van?
En ik ga hier zeker ook uit van het negatiefste zonder de werkelijke situatie te kennen?

Van mij mag je hoor: ik kijk nergens meer vreemd van op.

Met instemming citeer ik iemand anders uit een ander topic:
Maar pas op , op een reformatorisch forum mogen we daar niet op reageren want ...... wij weten het toch wel beter
Wat wij leren , doen of denken in onze reformatorische gezindte is achterhaald > leve alles wat nieuw en anders is !!

Toch zijn er op dit forum die hier niet in mee willen gaan.
Ach, neem het ze niet kwalijk , ze zijn niet wijzer...
Weer welkom tot de strijd, broeder! God heeft wel zeker regels voor hoe Hij gediend wil worden!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Adorote schreef:
Kaw schreef:Ik vind het gewoon flauw dat je zelfs hier in dit topic je gelijk probeert te halen met een onderwerp uit een ander topic. Je vind het schijnbaar zo belangerijk dat jij gelijk hebt dat het godslastering is om elkaar getuigenis geven van onderlinge liefde - ja, de houding ten opzichte van de gemeente in Drachten is zo bepalend dat zelfs daarin te zien is of je wel goed reformatorisch bent of niet.

Heel eenvoudig , heel de zaak in drachten de zogenaamde St Valentijnsdienst , ie een gebrek aan Liturgische besef en niet weten hoe het kerkelijk jaar in elkaar zit, en wat leuks voor de mensen willen doen , of de kerk(deze sekte) een theater is.

Maar indeze draad gaat het om wat anders, Het Christendom is exclusief,in het gesprek met andere godsdiensten zal dat altijd centraal moeten staan JEZUS ALLEEN de enige weg tot behoudt en zaligheid voor ieder mens.

1 ---op en botte wijze vervuld van haat wat we ook hier aan treffen op het forum (en niet alleen hier) dat gaat nooit werken.

2--- Op een liefdevolle wijze maar wel belist en getuigend en overtuigend, en een hartelijke aanbeveling om je aan te sluiten bijde Goede Herder Jezus de Christus dus; en ook met gedrag en het omgaan met elkaar als Christenen onderling, dat kan en zal jaloers maken , dat gaat altijd onder de Zegen van de Heer werken totaal.
Je hebt zeker de paus niet gehoord toen die in Turkey was?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Bert Mulder schreef:God heeft wel zeker regels voor hoe Hij gediend wil worden!
Laat me raden: De Dortse kerkorde?
Adorote

Bericht door Adorote »

Kaw schreef:
:mrgreen:

Laat God zich nou niet aan de regels houden , en trekt Zijn eigen Heilsplan
Josephus

Bericht door Josephus »

Kaw schreef:
Hmm. Het zou wel ver gaan om de regels uit de DKO als "van God afkomstig" te beschouwen... :|
Josephus

Bericht door Josephus »

Bert Mulder schreef:
Adorote schreef:Het Christendom is exclusief,in het gesprek met andere godsdiensten zal dat altijd centraal moeten staan JEZUS ALLEEN de enige weg tot behoudt en zaligheid voor ieder mens.

Bert, kom op, dit is erg flauw. Probeer je persoonlijke antipathie een beetje te onderdrukken. De tijd dat elke rooms-katholiek braaf ja en amen zei op de uitspraken van Il Papa ligt alweer een tijdje achter ons hoor! Net zoals je niet elke GG'er kunt afrekenen op uitspraken van ds. Moerkerken of elke PKN'er op uitspraken van ds. Heetderks of ds. Plaisier, mag je er ook niet vanuit gaan dat uitspraken van de paus door elke rooms-katholiek onderschreven worden. Heeft Adorote eens een stevig gereformeerd geluid, krijg je dit weer... :wink:
Bert Mulder
Contacteer:

Josephus schreef:
Bert Mulder schreef:
Adorote schreef:Het Christendom is exclusief,in het gesprek met andere godsdiensten zal dat altijd centraal moeten staan JEZUS ALLEEN de enige weg tot behoudt en zaligheid voor ieder mens.

Bert, kom op, dit is erg flauw. Probeer je persoonlijke antipathie een beetje te onderdrukken. De tijd dat elke rooms-katholiek braaf ja en amen zei op de uitspraken van Il Papa ligt alweer een tijdje achter ons hoor! Net zoals je niet elke GG'er kunt afrekenen op uitspraken van ds. Moerkerken of elke PKN'er op uitspraken van ds. Heetderks of ds. Plaisier, mag je er ook niet vanuit gaan dat uitspraken van de paus door elke rooms-katholiek onderschreven worden. Heeft Adorote eens een stevig gereformeerd geluid, krijg je dit weer... :wink:
Dit zou ik alles niet zeggen, broeder Josephus, als Adorote niet priester was in de paapse kerk. We moeten wel de verleiders van de verleiden onderscheiden.
Lassie

Bericht door Lassie »

plebe schreef:
Terugblik bijeenkomst met de moslims op zondag 11 februari

Daarna vertelden Susanne, Ilona en Evelien iets over het christendom.....................
voordat er enige verwarring ontstaat. Dit is niet mijn persoontje. :wink:
rj

Bericht door rj »

Adorote schreef:Maar indeze draad gaat het om wat anders, Het Christendom is exclusief,in het gesprek met andere godsdiensten zal dat altijd centraal moeten staan JEZUS ALLEEN de enige weg tot behoudt en zaligheid voor ieder mens.

Burggraaf poste daar naar nog een aansluitend stukje over: Lees hier

Reagerend op jou punten: Valt het Evangelie wel op een botte wijze te verkondigen, en valt de Wet wel op een liefdevolle wijze te presenteren? Ik vindt de geschiedenis van Paulus op de Areopagus in deze situatie een goed voorbeeld. Paulus was bekend met de valse godsdienst van de grieken en hij zocht dus ook gelegenheid om hun daarop aan te spreken. Tot zover zou je dus mee kunnen komen met zo'n avond. Maar op de Areopagus was geen sprake van valse verdraagzaamheid, dat bewijst het einde wel:
Hand 17:32-24 schreef:Als zij nu van de opstanding der doden hoorden, spotten sommigen daarmede; en sommigen zeiden: Wij zullen u wederom hiervan horen. En alzo is Paulus uit het midden van hen uitgegaan.
Doch sommige mannen hingen hem aan, en geloofden; onder welke was ook Dionysius, de Areopagiet, en een vrouw, met name Damaris, en anderen met dezelve.
Dat is heel wat anders dan doen of je samen de zelfde god aanbidt. Bovendien wordt een valse godsdienst ruimte gegeven. Dergelijke situaties is de bijbel heel duidelijk over.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, even een andere insteek/stelling:

Paulus mocht wel de Grieken een Griek zijn om ze voor Christus te winnen, maar de moslims een moslim zijn gaat wel wat te ver.

De Paulus, ging zich in Athene eerst aan altaren voor afgoden vergapen en uiteindelijk zelf ook nog wat over Christus vertellen, op de Areopagus, waar de op religie gefocuste Grieken allerlei betogen vol afgoderij hielden.

Beetje prikkelend, ik weet het... maar ga er eens op in :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rj

Bericht door rj »

Paulus is de grieken een griek geweest zover Gods woord hem dat toeliet. Op de Areopagus heeft hij Wet en Evangelie niet neergelegd bij die grieken zo van: Ik heb ook nog een verhaal, wat vinden jullie ervan, enz.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hebben deze christenen dat dan wel gedaan? Of dachten ze allicht: We luisteren naar hen zodat we kans krijgen hen over Christus te vertellen? Weet iemand dat?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rj

Bericht door rj »

Marnix schreef:Hebben deze christenen dat dan wel gedaan? Of dachten ze allicht: We luisteren naar hen zodat we kans krijgen hen over Christus te vertellen? Weet iemand dat?
Dat maak ik wel op uit het artikeltje ja. Het was een georganiseerde avond om zowel christenen als moslims hun geloof met elkaar te delen. Ik zet in iedergeval een vraagteken bij het punt dat een valse godsdienst zoveel ruimte wordt gegeven. Hoever zou je kunnen gaan in deze om een kans te krijgen het evangelie uit te dragen?

Verder lees ik eruit dat ze in vrede, eendrachtelijk uit elkaar zijn gegaan. Bij een christelijke getuigenis kan dat alleen als allen geraakt zijn door het woord. Het heeft tweeerlijk uitwerking.
Plaats reactie