Koken is een emotie

Josephus

Bericht door Josephus »

Gian schreef:Met genoeg kruiden kan je gras nog lekker laten smaken :?
Niet iedereen heeft daar kruiden voor nodig... :wink:

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Gian schreef:
memento schreef:
Marnix schreef:(...) omdat we zelden gerechten met aardappels eten :D
Gerechten met aardappels... Dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te voorkomen, of het moet zijn in gefrituurde vorm :)

Ik ben nog op zoek naar recepten om aardappels lekker te kruiden, en dan in de oven ofzo. Iemand tips/suggesties? Alle andere ideeën om aardappels lekker te laten smaken zijn natuurlijk ook welkom :)
Bintjes zijn idd niet erg smakelijk. Koop aardappelen van het ras Nicola. Die kosten wel 5 euro de kg, maar dan heb je echt lekkere aardappels. Hak ze in kleine stukjes (dus niet prakken) en laat ze gewoon zwemmen in een laagje jus.
Veel mensen trekken hun neus op voor gewone aardappels, maar zijn te zuinig om wat meer te betalen voor een goede aardappel.
Verder geloof ik dat aviko gekruide aardappels verkoopt, maar dat vind ik zo nep. Met genoeg kruiden kan je gras nog lekker laten smaken
:?
Smaken verschillen.... En je oplossing is een leuke optie als je 2 kg per dag nodig hebt. En waarom is dat laatste nep? Een aardappel smaakt gewoon naar zetmeel = ongeveer niets. De een doet jus, de ander kruiden.

Schillen versmaken.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik heb van een vriendin paarse aardappelen gekregen. Haar dochter had die voor haar meegebracht uit Peru en in plaats van te eten hebben ze die gepoot en nu krijgen we elk jaar een maaltje paarse . Het is een ander gezicht op tafel, maar de smaak is
" gewoon "
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Marnix

Bericht door Marnix »

refo schreef:
Gian schreef:
memento schreef:
Marnix schreef:(...) omdat we zelden gerechten met aardappels eten :D
Gerechten met aardappels... Dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te voorkomen, of het moet zijn in gefrituurde vorm :)

Ik ben nog op zoek naar recepten om aardappels lekker te kruiden, en dan in de oven ofzo. Iemand tips/suggesties? Alle andere ideeën om aardappels lekker te laten smaken zijn natuurlijk ook welkom :)
Bintjes zijn idd niet erg smakelijk. Koop aardappelen van het ras Nicola. Die kosten wel 5 euro de kg, maar dan heb je echt lekkere aardappels. Hak ze in kleine stukjes (dus niet prakken) en laat ze gewoon zwemmen in een laagje jus.
Veel mensen trekken hun neus op voor gewone aardappels, maar zijn te zuinig om wat meer te betalen voor een goede aardappel.
Verder geloof ik dat aviko gekruide aardappels verkoopt, maar dat vind ik zo nep. Met genoeg kruiden kan je gras nog lekker laten smaken
:?
Smaken verschillen.... En je oplossing is een leuke optie als je 2 kg per dag nodig hebt. En waarom is dat laatste nep? Een aardappel smaakt gewoon naar zetmeel = ongeveer niets. De een doet jus, de ander kruiden.

Schillen versmaken.
Alleen met van die slappe jus uit een pakje blijft he smakeloos... kruiden en jus zijn prima, als het daardoor maar meer smaak krijgt. Geef mij dus maar echt vleesjus... of een sausje of gebakken en gekruid etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

pcies
Een aardappel moet altijd smaak krijgen van de aanvullingen. Kruiden, groenten, jus, frituur.
De een houdt van een 'pap'aardappel of maakt er puree van. De ander houdt van kruim, weer een ander van vast.
Petrus

Bericht door Petrus »

Als ik iemand aan de spruitjes wil krijgen, dan laat ik ze nastoven in de roomboter, nét als de aardappelen.

Daarbij een doorregen runderlap, aanbraden (goed bruin dus) en dan met wat blaadjes laurier en iets knoflook lekker laten pruttelen..........

dat is geen eten..............dat is VREselijk lekker
Adorote

Bericht door Adorote »

Wat denkt men van een kleine marine rijsttafel die op onderzeeboten wordt klaar gemaakt in de jaren 60, nu bij de grote onderzeeboten een grote volledige rijsttafel maar wel op de marinewijze.---------------HEERLIJK
Daphne

Bericht door Daphne »

Petrus schreef:Als ik iemand aan de spruitjes wil krijgen, dan laat ik ze nastoven in de roomboter, nét als de aardappelen.

dat is geen eten..............dat is VREselijk lekker

en VREselijk slecht voor de lijn :wink:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Adorote schreef:Wat denkt men van een kleine marine rijsttafel die op onderzeeboten wordt klaar gemaakt in de jaren 60, nu bij de grote onderzeeboten een grote volledige rijsttafel maar wel op de marinewijze.---------------HEERLIJK
Ik heb nog nooit in een duikboot gegeten, kun je er iets meer over vertellen? :wink:
Adorote

Bericht door Adorote »

Miscanthus schreef:
Adorote schreef:Wat denkt men van een kleine marine rijsttafel die op onderzeeboten wordt klaar gemaakt in de jaren 60, nu bij de grote onderzeeboten een grote volledige rijsttafel maar wel op de marinewijze.---------------HEERLIJK
Ik heb nog nooit in een duikboot gegeten, kun je er iets meer over vertellen? :wink:

Het enige wat je zou kunnen doen is je aanmelden bij de Marine, en dan vragen graag ingedeeld te worden bij de onderzeedienst, daar is koken een EMOTIE.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik ben een "geintje" aan het uithalen:

varkenslappen in haché-kruiden laten sudderen............ben écht benieuwd hoe dát zal gaan smaken.......... (en dan samen met in roomboter gesmoorde spercieboontjes en piepertjes................mét natuurlijk een heerlijke dikke jus.................)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Adorote schreef:
Miscanthus schreef:

Het enige wat je zou kunnen doen is je aanmelden bij de Marine, en dan vragen graag ingedeeld te worden bij de onderzeedienst, daar is koken een EMOTIE.
Het eten bij de marine is zowiezo heel erg goed en uitgebreid. En werken bij de marine verdient ook heel goed. Vooral als je moet wachtlopen, heb ik begrepen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Ik ben een "geintje" aan het uithalen:

varkenslappen in haché-kruiden laten sudderen............ben écht benieuwd hoe dát zal gaan smaken.......... (en dan samen met in roomboter gesmoorde spercieboontjes en piepertjes................mét natuurlijk een heerlijke dikke jus.................)
Beetje matigen in dit topic, Petrus!
Sommige forummers vasten. Dan is het niet zo leuk om ze het water in de mond te laten lopen. :wink:
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Tjoh, Petrus; jij bent ook een veelzijdig iemand.
Ook al een topkok dus?!
De sperzieboontjes staan bij mij klaar; in water :( .
Dus dat ga ik eens wisselen voor roomboter.
Kijken hoe dát is. En bedankt voor het idee.

(Want wij vasten niet...)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Probeer dit dan eens:
in roomboter wat spekjes, uitje fruiten, sperciebonen en blokjes tomaat toevoegen en goed omroeren, klein beetje water toevoegen en ca 15 min laten smoren. Afmaken met een beetje italiaanse kruiden. mmmmmmmm
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten