Koken is een emotie
Koken is een emotie
Afgezien dat veel mensen met de de kerstdagen en oud en nieuw weer te vel eten en drinken en te weinig bewegen ; is koken een zaak van het hart een emotie ,zo dat eten een spiritueel gebeuren is , men zit alleen aan tafel en men eet alleen met vrienden.
Kortom de stelling is dan ook lekker koken is een feest en leuk om te doen ,zo ook voor anderen koken .
Kortom de stelling is dan ook lekker koken is een feest en leuk om te doen ,zo ook voor anderen koken .
Ik heb van de week 150 koekjes en 10 broden gebakken, de laatste brengen we morgen weg. Het is ontzettend leuk om eigen gebakken brood uit te delen.
Maar brood bakken is ook leuk werk!!!
Het mes snijd aan 2 kanten!!!
Maar brood bakken is ook leuk werk!!!
Het mes snijd aan 2 kanten!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Re: KOKEN IS EEN EMOTIE
De stelling is toch: Koken is emotie.Adorote schreef:Afgezien dat veel mensen met de de kerstdagen en oud en nieuw weer te vel eten en drinken en te weinig bewegen ; is koken een zaak van het hart een emotie ,zo dat eten een spiritueel gebeuren is , men zit alleen aan tafel en men eet alleen met vrienden.
Als het goed lukt heb je een goed gevoel, maar als het mislukt, voelt dat ook als mislukt. Bij mij tenminste. Vooral als ik voor anderen kook. (of bak

Re: KOKEN IS EEN EMOTIE
Ik kook (nou ja, wat je koken noemt) bijna elke dag (de laatste tijd iets minder). Voor mij is het meer een manier om even aan niets belangrijks te denken zoals werk en andere gewichtige dingen.Adorote schreef: Kortom de stelling is dan ook lekker koken is een feest en leuk om te doen ,zo ook voor anderen koken .
ow is het dat. Mijn moeder stond altijd met een duikbril in de keuken. ik verklaarde haar altijd voor gek. :mrgreen:Tiberius schreef:Of even een duikbril opzetten. Heb je ook nergens last van.Daphne schreef:of een ui afspoelen, de kraan open zetten of onder een afzuigkap snijden...Lassie schreef:moet je water in je mond doen, heb je er geen last meer van.Daphne schreef:Koken is een emotie? Ja, als ik uien snij ja....:
Daphne schreef:Nou ik niet (als ik even eerlijk mag zijn!) heb er eigenlijk een hekel aan... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:memento schreef:Ik kook erg graag, ...
Ik vind het ook geen leuke bezigheid en memento wel....eerlijk verdeeld toch? Bij mij is koken geen emotie, of verveling moet ook een emotie zijn?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.