Hoofdpunten regeer akkoord

Marnix

Bericht door Marnix »

Jeugdzaken? Financien gaat denk ik naar PvdA

Tiberius schreef:
Kaw schreef:
Unionist schreef:
Kaw schreef:Ach ja, gelukkig zou SGP het beter doen. Ze zouden het verbod op vrouwenbroeken wel aan gekaart hebben en die afgeslankte van Dalen zou er ook zijn gekomen.
En er zou zoveel koren in de schuur zijn opgeslagen voor moeilijker tijden, dat de armen omkwamen van de honger.
Undercoverkinderopvang om de werkende moeders op te sporen.
En zwartwerken zou wit worden, behalve voor vrouwen natuurlijk.
200% belastingverzwaring voor mensen met minder dan 4 kinderen. Rookwaren en dikke auto's krijgen belastinverlichting om de achterban tegemoet te komen.
Dus jullie hebben liever een links-verwaterd christelijke regering dan een regering gegrond op Gods Woord?

Overigens zie je maar aan dit regeerakkoord: van een principiële stem krijg je geen spijt, van een strategische wel.
Een goede les voor 7 maart!
Precies! Daarom heb ik ook principieel op de CU gestemd :) En liever een verwaterde christelijke regering met een kleine partij erin die wel de christelijke normen en waarden verdedigt, dan een totaal onchristelijk kabinet (links of rechts maakt dan niet uit)
Laatst gewijzigd door Marnix op 05 feb 2007, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

refo schreef:Ik regeerde op niemand in het bijzonder.

Vraag me af welke posten de CU krijgt.
1 Defensie en volkshuisvesting?
2 Vluchtelingen en sociale zaken?
3 Buitenlandse zaken en Financiën?
4 Onderwijs en Landbouw?
De Trouw had het vanmorgen over "Gezin en Jeugd" en defensie, maar de laatste is meer een gok van de Trouw.
Unionist

Bericht door Unionist »

Er stond pas een hele pagina aan speculaties in het ND. Welke mensen geschikt zouden zijn op welke post.

Van Middelkoop op Buitenlandse Zaken lijkt me wel wat.

Jammer dat Stellingwerf niet meer in aanmerking komt. Ik had hem wel op Milieu gezien.

Misschien wordt het wel Algemene Zaken... 8)
Unionist

Bericht door Unionist »

Henk Gijs Bert Willem Ary

Bericht door Henk Gijs Bert Willem Ary »

Zou dat vrouwtje van CU niet staan te springen om minister te worden. Past wel bij haar. Die Tineke-kijk-mij-eens-vrouw-zijn-lekker-puh!!
Brrr...die is eng!!!
Unionist

Bericht door Unionist »

Tineke-kijk-mij-eens-vrouw-zijn-lekker-puh!!

Henk Gijs Bert Willem Ary

Je hebt een voorliefde voor lange samengestelde namen, begrijp ik.

Maar "vrouwtjes" zijn doorgaans niet "eng". Grote mannen, die zijn eng. Vrouwtjes zijn lief.

Maar je bedoelt waarschijnlijk Tineke Huizinga, lid van de Tweede Kamer?
Heidelberger Catechismus schreef:...en allen die over mij gesteld zijn...
refo

Bericht door refo »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Zou dat vrouwtje van CU niet staan te springen om minister te worden. Past wel bij haar. Die Tineke-kijk-mij-eens-vrouw-zijn-lekker-puh!!
Brrr...die is eng!!!
Op vluchtelingenzaken heeft een enge minister gezeten. Misschien dat ze die kan opvolgen?
Unionist

Bericht door Unionist »

Dán kan de CU inderdaad laten zien wat christelijk beleid is.
Simon

Bericht door Simon »

En CU zal toch ook wel gehamerd hebben op maatregelen(meer geld er insteken dus) voor een beter milieu/klimaat?. En het lijkt er op dat daar veel aandacht naar uitgaat. Dat zou je ook een christenlijk resulttaat kunnen noemen!! :wink:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Unionist schreef:Dán kan de CU inderdaad laten zien wat christelijk beleid is.
het beleid is nooit een probleem geweest toch? bij de uitvoering ervan werd het moeilijk dacht ik . . .
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Mona Lisa schreef:
Unionist schreef:Dán kan de CU inderdaad laten zien wat christelijk beleid is.
het beleid is nooit een probleem geweest toch? bij de uitvoering ervan werd het moeilijk dacht ik . . .
Het is net als Unionist al eerder gezegd heeft:
Je doet het nooit goed :!:
kan ook makkelijk zeggen : geen woorden, maar daden
en aan de zij lijn zitten
Ben beslist geen CU maar wens ze wel veel Wijsheid toe :!:
Herman
Moderator

Re: Hoofdpunten regeer akkoord

Bericht door Herman »

memento schreef:DEN HAAG (ANP) - De fracties van CDA, PvdA en ChristenUnie bespreken maandagmiddag het conceptregeerakkoord, waarover hun fractieleiders vrijdag een akkoord hebben bereikt. Grote delen van dit stuk zijn de afgelopen dagen uitgelekt.

- De hypotheekrenteaftrek blijft in stand. (CDA ?)

- De kinderopvang wordt niet gratis. Wel komt er 750 miljoen om de kinderopvang te verbeteren en goedkoper te maken. (CU ?)

- Er komt extra geld voor verbetering van de koopkracht van de laagstbetaalden, onder meer via een hogere zorgtoeslag. (PvdA ?)

Ik ben die hele campagne eigenlijk alweer vergeten, dus dit resultaat afgezet tegen de campagne kan ik niet. Deze bovenstaande punten zijn dingen die mij het meeste aanspreken. Het belangrijkste is wel dat er een op het oog niet te verklaren mix van sociale en liberale standpunten in dit accoord staan.

Afgezien van de ethische punten ben ik als SGP'er er niet ongelukkig met dit voorlopige regeerakkoord. En de ethische punten wel bezien, zelfs de CU zal die niet kunnen veranderen. Wie of wat willen ze (even praktisch gezien) daarvoor meebrengen? Hoe zouden ze een mentaliteitsrevolutie teweeg kunnen brengen?

Ik vind het een dappere stap voor de CU, en ik hoop dat de politici als zodanig een helder christelijk geluid kunnen geven op de plek die ze gaan innemen. (ook al hadden ze er van mij niet hoeven te zitten.)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Misschien is Rouvoet wel een heel slecht onderhandelaar. Toen D66 in de regering zat kon ze enorm veel punten binnen slepen voor zo'n kleine partij. Resultaat van subliem onderhandelen. Dat de praktijk weerbarstiger was dan het onderhandelingsakkoord bleek wel toen De Graaf op moest stappen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Zou dat vrouwtje van CU niet staan te springen om minister te worden. Past wel bij haar. Die Tineke-kijk-mij-eens-vrouw-zijn-lekker-puh!!
Brrr...die is eng!!!
Lol. Ze mag toch wel laten zien dat ze vrouw is? En mannen laten zien dat ze man zijn? Lijkt me vrij Bijbels... juist vanwege die instelling krijgt de SGP geen subsidie meer... vanwege hun "wie-vrouw-is-moet-er-ook-overduidelijk-zo-uitzien-standpunt" Ik vind deze reactie dan ook enger dan Tineke Huizinga als potentieel minister, hoewel ik denk dat ze staatssecretaris wordt :) Hopelijk op "integratie", kan ze jou nog wat leren over de nederlandse cultuur :D

Erasmiaan, misschien... wat moeten we met zo'n misschien-opmerking :) Wacht eerst maar eens het akkoord af :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Simon

Bericht door Simon »

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel erg fijn dat een vrouw er als een vrouw uitziet. Dat voorkomt toch pijnlijke situaties :wink:

Wel lekker off-topic dit :mrgreen:
Plaats reactie