Josephus schreef:Beschouw die Zimerman (met één "m" overigens aan het begin) dan maar als een geheimtip. Van een totaal andere orde dan Soerjadi (die ik op zich ook wel mooie dingen heb horen doen, alleen blijft die teveel in een beperkt repertoire zitten en is die inderdaad teveel op de showbizz gericht).Vincent schreef:Grappig. Ik ken Zimmerman voor de rest eigenlijk niet.
Ik ging vroeger wel eens naar Wibi Soerjadi en daarbij zat het bomvol. Hoewel, kerst 2004 was ik er voor het laatst en toen was het al rustiger. Is ook steeds meer de showbiz ingegaan.
@Josephus: ik houd zo van Chopin en sla hem hoger aan, omdat hij vrijwel uitsluitend gericht is op solo-piano. Ik heb ook die afwijking. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Jaren terug verscheen er een serie CD's met alle wereldberoemde pianisten. Nu ik er aan terugdenk, stond Zimerman daar volgens mij ook bij, maar dat weet ik niet zeker. Wel wonderlijk dat het rustig was in De Doelen toen hij er was, volgens Jongere. Helaas liet mijn financiele vermogen het niet toe om een abonnement te nemen op alle uitgaven. Een aantal heb ik, o.m. het schitterende, ontroerende concert van Bolet in Carnegie Hall.
Bij Soerjadi heb ik idd mijn twijfels gekregen, al vind sommige uitvoeringen tijdens zijn concerten fenomenaal.
Helaas... ik heb te weinig tijd om echt goed piano te spelen....en kom niet echt boven het niveau van de Walsen van Chopin uit. Piano heeft wel de liefde van mijn hart.