Koken is een emotie

Lassie

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:Mijn moeder stond altijd met een duikbril in de keuken.
Dan eet je behoorlijk wat uien.
Dat verklaart ook dat uitwaaien op 2e kerstdag. :D

:roll: :roll:

waar lees jij dat ik bij mijn moeder woont? en eet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:
Tiberius schreef:
Lassie schreef:Mijn moeder stond altijd met een duikbril in de keuken.
Dan eet je behoorlijk wat uien.
Dat verklaart ook dat uitwaaien op 2e kerstdag. :D

:roll: :roll:

waar lees jij dat ik bij mijn moeder woont? en eet?
Nergens nee. :oops:
Excuses voor mijn bizarre veronderstelling... :D
Gian

Bericht door Gian »

Mister schreef:
Gian schreef:Met lenzen heb je ook geen last van uien snijen.
Harde lenzen dan cker??
Nee hoor. Juist niet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Adorote

Bericht door Adorote »

De vraag is er wordt wellicht niet gekookt want een maaltijd opgetekend hier zonder kook boek is op deze draad nog niet waargenomen; koken met emotie en koken met emotie is twee men houdt van lekker eten of niet.
Daphne

Bericht door Daphne »

Adorote schreef:koken met emotie en koken met emotie is twee men houdt van lekker eten of niet.
Ik vast liever dan dat k kook :roll: (jammer dat er geen poppetje meer bij staat met ´im with stupit` )
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

als je kookt van woede klopt het ja.
Eva

Bericht door Eva »

Daphne schreef:
memento schreef:Ik kook erg graag, ...
Nou ik niet (als ik even eerlijk mag zijn!) heb er eigenlijk een hekel aan... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Dan tref je het dat kraamverzorgsters dat tegenwoordig niet meer hoeven ;) Toch? Of vergis ik me nu??
Daphne

Bericht door Daphne »

Eva schreef:
Of vergis ik me nu??
Jup. k heb laatst nog in de pannen staan roeren voor ´n gezin van zo´n 9 personen :wink:
Eva

Bericht door Eva »

Daphne schreef:
Eva schreef:
Of vergis ik me nu??
Jup. k heb laatst nog in de pannen staan roeren voor ´n gezin van zo´n 9 personen :wink:
Arme jij.... :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Gisteren hertenbiefstuk klaargemaakt... das wel bijzonder voor bij mij thuis... sowieso omdat we zelden gerechten met aardappels eten :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:(...) omdat we zelden gerechten met aardappels eten :D
Gerechten met aardappels... Dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te voorkomen, of het moet zijn in gefrituurde vorm :)

Ik ben nog op zoek naar recepten om aardappels lekker te kruiden, en dan in de oven ofzo. Iemand tips/suggesties? Alle andere ideeën om aardappels lekker te laten smaken zijn natuurlijk ook welkom :)
Marnix

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Gerechten met aardappels... Dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te voorkomen, of het moet zijn in gefrituurde vorm :)

Ik ben nog op zoek naar recepten om aardappels lekker te kruiden, en dan in de oven ofzo. Iemand tips/suggesties? Alle andere ideeën om aardappels lekker te laten smaken zijn natuurlijk ook welkom :)
Laatst wel een lekkere ovenschotel gehad. Ik vond het vreemd klinken maar lekker smaken. Met spinazie, shoarma, aardappelpuree, tomatenpuree. Even uit mijn hoofd: een ui snijden en even met een of twee teentjes knoflook (ligt er aan o je het voor 1 of 2 personen maakt of voor nog meer) laten fruiten... Shoarma erbij en opbakken, blikje tomatenpuree er door. Dat in een ovenschaal, dan de spinazie er over, dan de puree. kaas er over, half uurtje in de oven en klaar.

Ik vind die aardappel-anders sausjes ook wel lekker... ben geen voorstander van traditionele aardappels met een beetje jus, dat vind ik niet lekker, tenzij je er rundvlees bij hebt want daar kan je weer heel lekkere jus van maken :) En je kan ze ook in de oven doen, dan hoef je ze niet te schillen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

memento schreef:

In de oven gebakken met kaas en paprika
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gian

Bericht door Gian »

memento schreef:

Bintjes zijn idd niet erg smakelijk. Koop aardappelen van het ras Nicola. Die kosten wel 5 euro de kg, maar dan heb je echt lekkere aardappels. Hak ze in kleine stukjes (dus niet prakken) en laat ze gewoon zwemmen in een laagje jus.
Veel mensen trekken hun neus op voor gewone aardappels, maar zijn te zuinig om wat meer te betalen voor een goede aardappel.
Verder geloof ik dat aviko gekruide aardappels verkoopt, maar dat vind ik zo nep. Met genoeg kruiden kan je gras nog lekker laten smaken
:?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Yep,
wij gebruiken al jaren Nicola aardappelen, echt een aanrader,
kookt niet kapot, lekker stevig , niet van die meelballen
Gesloten