Johannes316 schreef:Marnix en Zosimus,
ik verkeer in de veronderstelling dat dit een reformatorisch forum is.
Er IS geen 'eenheid' in de 'levende Christus' met mensen die een vals evangelie verkondigen. Dat is een valse christus.
En ja ik prijs de Statenvertaling omdat die niet is aangetast door de moderne bijbel'wetenschap'.
Waar respekt voor Gods Woord ontbreekt begint het al af te brokkelen. Simpel.
Ik heb ook respect voor Gods Woord maar juist daarom vind ik het ook belangrijk dat Gods Woord niet alleen in vroegere talen maar ook in de taal van nu te lezen is. Dat hier kritiek op is vind ik niet veelzeggend, het is heel normaal. De Statenvertaling kreeg in het begin ook een hoop kritiek, dezelfde kritiek die jij hier op andere Bijbelvertalingen levert.
En om op basis van een bijbelvertaling bijvoorbeeld te beoordelen of men de Ware Christus leert vind ik erg kortzichtig. Ik ben gereformeerd, lees uit de NBV en geloof in Jezus Christus als Messias, Verlosser, Koning en zaligmaker. In geloof in de Bijbel als Gods onfeilbare Woord. Ik ervaar eenheid met de chistenen hier, ook met jou. Ik hoop dat dat wederzijds is. Johannes 3:16 staat ook bij mij hoog in het vaandel, het is de essentie van het leven. Natuurlijk moet je uitkijken voor dwaalleraren, maar volgens mij zijn jou criteria wanneer men in de Ware Christus gelooft en wanneer in een valse christus, niet juist.
En tja, dat dit een reformatorisch forum is klopt, maar daarmee leest nog niet iedereen hier uit de Statenvertaling en vind dat zonder meer de beste vertaling en keurt andere vertalingen dus af

Ik ken genoeg refo's die een andere vertaling lezen hoor.