Gij geheel ánders ?!

Petrus

Bericht door Petrus »

Wat dacht je van het Leger des Heils?????

Uit liefde jegens God het barmhartigheidswerk doen.............
Ariene

Bericht door Ariene »

Petrus schreef:Wat dacht je van het Leger des Heils?????

Toch vind ik dat moeilijk.
ik denk daarbij ook aan moeder Theresa. maar als je hen als voorbeeld neemt zou je bij voorbaat uitsluiten dat ze een kind van God zijn en dat durf ik niet.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ariene schreef:

ik denk daarbij ook aan moeder Theresa. maar als je hen als voorbeeld neemt zou je bij voorbaat uitsluiten dat ze een kind van God zijn en dat durf ik niet.
Waarom zouden zij géén kinderen Gods zijn, omdat de één Rooms is en de anderen een rangenstelsel kennen en georganiseerd zijn als een leger: het Leger des HEILS????
Ariene

Bericht door Ariene »

Luister, ik had het over humanisme.
Daarom noemde ik deze namen niet.
Juist omdat ik geloof dat zij hun werk uit liefde tot God deden

Lees het nog maar eens rustig na...
Petrus

Bericht door Petrus »

Ariene schreef:Luister, ik had het over humanisme.
Daarom noemde ik deze namen niet.
Juist omdat ik geloof dat zij hun werk uit liefde tot God deden

Lees het nog maar eens rustig na...
Lieve Ariene je noemde beiden lós van het Humanisme, vandaar dat ik dáárop reageerde............lees maar ff na..... :wink:
Ariene

Bericht door Ariene »

Mijn post
Toch is er ook veel humanisme dat dicht in de buurt komt.

Ik heb wel eens horen zeggen.
Soms is de beste heiden beter bezig dan het slechtste kind van God.

Ik bedoel daarmee dat er (gelukkig) heel veel mensen in de wereld zijn die zich onvoorwaardelijk voor anderen inzetten. niet om eigen eer maar vanuit het humanistisch denken.

Ik probeer daarme ook te waarschuwen voor het makkelijk denken.
Ach, we zijn toch geen kind van God, dus is het onmogelijk.
Jouw reactie:
Wat dacht je van het Leger des Heils?????
Mijne weer

Bovenstaande even op een rijtje.

Ik begreep dat je het Leger des Heils als voorbeeld noemde als humanisme. De onderzin was niet doorgedrongen.

Daarom schreef ik dat ik hen juist niet als voorbeeld wilde geven.

sorry voor deze mis communicatie :oops:
Marnix

Bericht door Marnix »

Ariene schreef:

Je verhaal is denk ik wel duidelijk. Moeder Theresa lijkt me niet een goed voorbeeld overigens, van haar is bekend dat ze uit liefde voor God handelde. Er zijn echter ook mensen die goed oen, maar niet uit liefde voor God. Mensen kunnen dus goede dingen doen zonder het voor God te doen.... je kan er echter niets mee verdienen. Hoeveel je als mens ook doet, als Jezus niet aan jou kant staat weegt het nooit op tegen je zonden en zelfs al was dat wel zo, schuld is niet te compenseren met het doen van goede dingen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ariene

Bericht door Ariene »

Marnix schreef:
Ariene schreef:

Je verhaal is denk ik wel duidelijk. Moeder Theresa lijkt me niet een goed voorbeeld overigens, van haar is bekend dat ze uit liefde voor God handelde. Er zijn echter ook mensen die goed oen, maar niet uit liefde voor God. Mensen kunnen dus goede dingen doen zonder het voor God te doen.... je kan er echter niets mee verdienen. Hoeveel je als mens ook doet, als Jezus niet aan jou kant staat weegt het nooit op tegen je zonden en zelfs al was dat wel zo, schuld is niet te compenseren met het doen van goede dingen.
Dat was ook mijn punt, maar dat kreeg ik niet duidelijk.
Moeder Theresa en het LdH vind ik beide geen goede voorbeelden, omdat zij het uit liefde tot God doen.
Bedankt voor je hulp bij de uitleg!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef: schuld is niet te compenseren met het doen van goede dingen.
Dat is exact het grote manco: als je door het doen van goede werken je zaligheid denkt ter verdienen, zit je dus goed fout!
Plaats reactie