Eerst maar ff een poosje wachten, binnenkort zitten er allemaal beveiligingslekken in die gefixt moeten worden enzo... dat is standaard met Microsoft-software.limosa schreef:op tweakers is men nog niet onverdeeld positief, ik wacht nog even met overstappen
ik hoop verder niet dat IE7 al te snel de nieuwe standaard wordt, voor een aantal toepassingen die ik (hier op de zaak) gebruik is vrij precies de benodigde browser aangegeven, als dat IE7 wordt kan ik al de machines gaan upgraden want op Win2K draait IE7 niet
Internet Explorer 7 is uit!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
in ieder geval kun je Micro$oft-spul in de regel beter niet gaan gebruiken vóór de eerste SP's beschikbaar zijnMarnix schreef:Eerst maar ff een poosje wachten, binnenkort zitten er allemaal beveiligingslekken in die gefixt moeten worden enzo... dat is standaard met Microsoft-software.limosa schreef:op tweakers is men nog niet onverdeeld positief, ik wacht nog even met overstappen
ik hoop verder niet dat IE7 al te snel de nieuwe standaard wordt, voor een aantal toepassingen die ik (hier op de zaak) gebruik is vrij precies de benodigde browser aangegeven, als dat IE7 wordt kan ik al de machines gaan upgraden want op Win2K draait IE7 niet
Interessant nieuws op Tweakers.net:
zo is wel gelijk duidelijk wat M$ zelf van IE7 denkt . . .Tweakers @ 28-10-2006 | 11:35 schreef:Microsoft werkt aan IE 8: 'huidige versie is al Ajax-ready'
Door Martin Sturm | Bron: eWeek
Tijdens de Ajax Experience conferentie heeft Microsoft's Chris Wilson, platform architect voor Internet Explorer, laten weten dat binnen het bedrijf inmiddels hard wordt gewerkt aan Internet Explorer 8. Hoewel Internet Explorer 7 nog maar net beschikbaar is gekomen, zal Internet Explorer 8 volgens Wilson veel verbeteringen bevatten en hij betitelde de opvolger van de populaire browser dan ook als 'IE Next'. Het zwaartepunt tijdens de ontwikkeling van IE 8 zal liggen op beveiliging en privacy voor de gebruiker en verbetering van het 'Web application platform'. Ook compatibiliteit zal een belangrijk punt zijn in Internet Explorer 8. Waarmee de browser compatible zal zijn werd niet duidelijk, maar vermoedelijk doelt hij hier niet op de W3C-standaarden, want ondanks beweringen van Microsoft zijn webontwikkelaars van mening dat Internet Explorer 7 op dit punt nog steken laat vallen.
Wilson ging ook in op de Ajax-ondersteuning in Internet Explorer 7. Volgens de Microsoft-medewerker verhelpt IE 7 niet alleen kleine bugs met betrekking tot Ajax-ondersteuning, maar 'maakt het ontwikkelen van Ajax leuk'. Hij liet weten dat in de volgende versie van Internet Explorer de ondersteuning van JavaScript, de scriptingtaal die de basis vormt voor Ajax, waarschijnlijk zal verbeteren. Hij liet echter in het midden of de browser ook de volledige JavaScript 2.0-specificatie zal ondersteunen, een feature die wel op de planning staat voor de volgende versie van Firefox. Hij liet in zijn visie op de toekomst voor het WWW weten dat mashups een belangrijke innovatiebron zullen vormen. Hierdoor tonen webontwikkelaars ook een vernieuwde interesse in de toevoeging van semantische informatie aan gegevens op het internet. Hiermee wordt bedoeld dat ook voor een computer begrijpelijk is wat voor informatie op bijvoorbeeld een website aanwezig is. Verder liet Wilson weten dat de diverse XHTML-standaarden voorlopig niet officieel ondersteund zullen worden door Internet Explorer. Een van de doelen die Microsoft momenteel heeft is om webontwikkelaars die hier professioneel mee bezig zijn het leven te vereenvoudigen. Een veel gevraagde feature van deze doelgroep is de mogelijkheid om verschillende versies van Internet Explorer naast elkaar te kunnen installeren op een systeem. Wilson liet weten dat dit echter technisch gezien erg ingewikkeld is om te realiseren, omdat IE zo diep in het besturingssysteem is geworteld. Hij liet echter weten dat Microsoft hier wel onderzoek naar aan het doen is en dat vermoedelijk voor dit probleem virtualisatie een geschikte oplossing is.