doe even normaal,..dré schreef:Is dat de norm?
normen zijn er voor jezelf, niet voor anderen
Norm is een groot woord, maar je mag er vanuit gaan dat daar een zorgvuldig selectiebeleid is gehanteerd!dré schreef:Is dat de norm?Pim schreef:Alle?Ar-Jan schreef:Dat kun je idd afvragen. Daarnaast kun je ook afvragen of het eerlijk dat je alle liederen zomaar zingt. Dat is volgens mij wat Post bedoeld met z'n verhaal.Pim schreef:Je moet je afvragen of het eerlijk is om liederen te checken op bepaalde dogma's.
Zomaar?
Wie heeft het over 'alle' liederen en het 'zomaar zingen' van liederen? Er zullen best discutabele liederen bestaan in Nederland. Maar om zelfs breed geaccepteerde liederen als eenzijdig en oppervlakkig af te wijzen, omdat 1 van de 'drie stukken' of een ander dogma er niet in voorkomt, dat gaat mij te ver.
Ik zou er trouwens niet gek van opkijken als deze liederen gewoon in de bundel van de JBGG staan....
Maar die bundel is binnen de GG al niet "breed geaccepteerd". De JV bij ons mocht er niet uit zingen van de kerkenraad...Pim schreef:Maar om zelfs breed geaccepteerde liederen als eenzijdig en oppervlakkig af te wijzen, omdat 1 van de 'drie stukken' of een ander dogma er niet in voorkomt, dat gaat mij te ver.
Ik zou er trouwens niet gek van opkijken als deze liederen gewoon in de bundel van de JBGG staan....
De (gergem) JV waar ik lid van ben mag op twee avondjes na nooit gezangen zingen.Hendrikus schreef:Maar die bundel is binnen de GG al niet "breed geaccepteerd". De JV bij ons mocht er niet uit zingen van de kerkenraad...Pim schreef:Maar om zelfs breed geaccepteerde liederen als eenzijdig en oppervlakkig af te wijzen, omdat 1 van de 'drie stukken' of een ander dogma er niet in voorkomt, dat gaat mij te ver.
Gewoon stukje schrijven, en hij schrijft trouwens dit keer over de hoed van de dominee, en dat liederen-verhaal staat in de Daniel (naar het schijnt).Miscanthus schreef:Wat doet hij dan in de krant als het over liederen gaat?Hendrikus schreef:GG, manager bij Eleos.Miscanthus schreef:Welke positie heeft Post?
is hij predikant, Doktor en van welk kerkgenootschap?