Dodelijk gevaar voor honden en katten

jvdg

Bericht door jvdg »

[/quote]
Volgens mij heeft God geen honden gemaakt en zeker niet zoals ze er nu bij lopen, Die zijn gewoon geevolueerd en gekruisd en doorgefokt etc....[/quote]

Ik vrees dat u niet weet wat u zegt. Uw reactie benadert werkelijk de absurditeit. God heeft immers alles geschapen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Labyrinth schreef:
Miscanthus schreef: Volgens mij heeft God geen honden gemaakt ...........Die zijn gewoon geevolueerd...........
Evolutie??? Is dat item niet véél té hot voor dit forum, het gaat volkomen voorbij aan Gods Almachtige en állesomvattende Scheppingswerk!!
je dacht toch niet dat deze in de ark gezeten heeft?

Afbeelding
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Miscanthus schreef:
Labyrinth schreef:
Miscanthus schreef: Volgens mij heeft God geen honden gemaakt ...........Die zijn gewoon geevolueerd...........
Evolutie??? Is dat item niet véél té hot voor dit forum, het gaat volkomen voorbij aan Gods Almachtige en állesomvattende Scheppingswerk!!

Afbeelding
Dáár kan ik niet over oordelen omdat ik er stomweg niet bijgeweest ben, netzomin als jij er bij geweest bent! Maar je gaat met je evolutie volstrekt voorbij aan Gods alvermogend scheppingswerk, en dat stemt zéér tot nadenken!
jvdg

Bericht door jvdg »

Miscanthus schreef:
Labyrinth schreef:

Afbeelding
Waarom hebt u geen foto van uzelf geplaatst met dezelfde opmerking: je dacht toch zeker niet.........
Miscanthus

jvdg schreef:Waarom hebt u geen foto van uzelf geplaatst met dezelfde opmerking: je dacht toch zeker niet.........
dat had ook gekund, maar we hadden het over de hedendaagse hond. Bent u soms beledigd?
jvdg

Bericht door jvdg »

Miscanthus schreef:
jvdg schreef:Waarom hebt u geen foto van uzelf geplaatst met dezelfde opmerking: je dacht toch zeker niet.........
dat had ook gekund, maar we hadden het over de hedendaagse hond. Bent u soms beledigd?[/quote

Ik ben absoluut niet beledigd, maar ik vrees dat u mijn reactie niet hebt begrepen. Netzomin als u persoonlijk in de Ark aanwezig was, is die fraaie door u getoonde hond daarin aanwezig geweest, maar wel zijn "voorouder". Uw voorouder, ik veronderstel Jafeth (of Cham, of Sem), was daar toch ook? Ik heb u nooit gezien, maar ik denk dat u uiterlijk op geen van die drie gelijkt.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

jvdg schreef:
Miscanthus schreef:
dat had ook gekund, maar we hadden het over de hedendaagse hond. Bent u soms beledigd?[/quote

Ik ben absoluut niet beledigd, maar ik vrees dat u mijn reactie niet hebt begrepen. Netzomin als u persoonlijk in de Ark aanwezig was, is die fraaie door u getoonde hond daarin aanwezig geweest, maar wel zijn "voorouder". Uw voorouder, ik veronderstel Jafeth (of Cham, of Sem), was daar toch ook? Ik heb u nooit gezien, maar ik denk dat u uiterlijk op geen van die drie gelijkt.
Daar mogen Jafeth, Cham en Sem zich gelukkig mee prijzen.......
jvdg

Bericht door jvdg »

Fijne humor van Labyrinth, maar of Miscanthus het hier mee eens is................ Zoja, dan heeft hij/zij mij misschien toch nog begrepen.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Verliezen jullie niet het onderscheid tussen micro- (binnen de soort) en macroevolutie (naar verschillende soorten) uit het oog?

Verder was mijn avatar al enige tijd aan een update toe. Bij deze dus.
Afbeelding
jvdg

Bericht door jvdg »

Corydoras schreef:Verliezen jullie niet het onderscheid tussen micro- (binnen de soort) en macroevolutie (naar verschillende soorten) uit het oog?

Een ultiem schone reactie, maar de causaliteit van uw onderscheid wil mijn brein noch inzicht op uw niveau brengen. Ik houd vast aan een schepping waar wij, ondanks onze zondeval, over mogen heersen, naar luid en richting van God's Woord.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Corydoras schreef:Verliezen jullie niet het onderscheid tussen micro-evulutie uit het oog en............
Micro-evolutie is een ándere en onterechte naam voor het kruisen van rassen al dan niet moedwillig tot stand gebracht door ménsen.

Niet moedwillige kruising (de zgn Kliko- of vuilnisbakkies) staan los van de macro-"evolutie" ofwel de door Gods Hand geleide aanpassing van de soorten aan omgeving en tot ándere kenmerken.
Miscanthus

jvdg schreef:
Corydoras schreef:Verliezen jullie niet het onderscheid tussen micro- (binnen de soort) en macroevolutie (naar verschillende soorten) uit het oog?

Een ultiem schone reactie, maar de causaliteit van uw onderscheid wil mijn brein noch inzicht op uw niveau brengen. Ik houd vast aan een schepping waar wij, ondanks onze zondeval, over mogen heersen, naar luid en richting van God's Woord.
De opmerking van Corydoras, sluit uw mening niet uit.....
Corydoras

Bericht door Corydoras »

jvdg schreef:Een ultiem schone reactie, maar de causaliteit van uw onderscheid wil mijn brein noch inzicht op uw niveau brengen. Ik houd vast aan een schepping waar wij, ondanks onze zondeval, over mogen heersen, naar luid en richting van God's Woord.
Ik houd ook vast aan een schepping, waarover wij inderdaad heerschappij hebben gekregen. Wat zeggen wil: bouwen en bewaren.
Maar bij de schepping hebben de soorten blijkbaar wel een rijkdom aan genen meegekregen, wat geleid heeft tot een bepaalde diversiteit, en waarmee ze zich tot op zekere hoogte aan de omgeving kunnen aanpassen. Let wel, tot op zekere hoogte, dus binnen de soort.
Labyrinth schreef:Micro-evolutie is een ándere en onterechte naam voor het kruisen van rassen al dan niet moedwillig tot stand gebracht door ménsen.

Niet moedwillige kruising (de zgn Kliko- of vuilnisbakkies) staan los van de macro-"evolutie" ofwel de door Gods Hand geleide aanpassing van de soorten aan omgeving en tot ándere kenmerken.
Volgens mij haal je het nu een beetje door elkaar.

De aanpassing van soorten aan de omgeving valt juist onder microevolutie. Maar daarbij ontstaat dus géén nieuwe soort.
Macroevolutie is de ontwikkeling van verschillende soorten (die dus niet onderling zijn te kruisen) uit dezelfde voorouder.
Afbeelding
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Corydoras schreef:Volgens mij haal je het nu een beetje door elkaar.

De aanpassing van soorten aan de omgeving valt juist onder microevolutie. Maar daarbij ontstaat dus géén nieuwe soort.
Macroevolutie is de ontwikkeling van verschillende soorten (die dus niet onderling zijn te kruisen) uit dezelfde voorouder.
Oeps......je hebt gelijk, sorry. Een vergipsing tussen micro en macro is bij mij snel gemaakt. Maar ik blijf onoverkomelijke bezwaren houden tegen de term "evolutie" al dan niet in combinatie met micro en macro.

Het verondersteld het zelfstandig, zonder leidende hand van Iets of Iemand, veranderen, aanpassen of zelfs volledig muteren binnen en tussen soorten dieren.

Maar ik ga op voorhand met volstrekte eigenzinnigheid uit van de Leidende en Scheppende Hand van God in álles wat er op en mét deze aarde gebeurd. Daarom is naar mijn mening óók het aanpassingsproces binnen soorten het werk Gods.
Miscanthus

Labyrinth schreef:Maar ik ga op voorhand met volstrekte eigenzinnigheid uit van de Leidende en Scheppende Hand van God in álles wat er op en mét deze aarde gebeurd. Daarom is naar mijn mening óók het aanpassingsproces binnen soorten het werk Gods.
ow, klonen en modificeren dus ook? Schaap met 5 poten is dan een grapje van God?
Plaats reactie