Dodelijk gevaar voor honden en katten
Dodelijk gevaar voor honden en katten
Chocoladeletters dodelijk voor hond
door Lieke Jongbloed
ALMERE - Dierenartsen roepen hondenbezitters op, met Sinterklaas voor de deur de pure chocoladeletters goed op te bergen. Nog ieder jaar worden tientallen honden ernstig ziek na het eten van chocolade. In pure chocolade zit namelijk de giftige stof theobromine, die voor honden en katten dodelijk is.
Volgens dierenartsen blijven katten over het algemeen uit zichzelf al uit de buurt van de zoete lekkernij, maar verorberen honden graag een stukje chocolade met alle gevolgen van dien. "Honden zijn hypergevoelig voor het stofje dat in pure chocola voorkomt", vertelt de Almeerse dierenarts C. Ebeli. "De dieren gaan bij een overdosis van het spul acuut braken en krijgen diarree. Maar daarnaast worden ze heel hyper met allerlei bijverschijnselen, zoals krampen. Mensen moeten dan echt meteen de dierenarts inschakelen want ze kunnen hieraan doodgaan."
(Bron: de Telegraaf van vandaag)
door Lieke Jongbloed
ALMERE - Dierenartsen roepen hondenbezitters op, met Sinterklaas voor de deur de pure chocoladeletters goed op te bergen. Nog ieder jaar worden tientallen honden ernstig ziek na het eten van chocolade. In pure chocolade zit namelijk de giftige stof theobromine, die voor honden en katten dodelijk is.
Volgens dierenartsen blijven katten over het algemeen uit zichzelf al uit de buurt van de zoete lekkernij, maar verorberen honden graag een stukje chocolade met alle gevolgen van dien. "Honden zijn hypergevoelig voor het stofje dat in pure chocola voorkomt", vertelt de Almeerse dierenarts C. Ebeli. "De dieren gaan bij een overdosis van het spul acuut braken en krijgen diarree. Maar daarnaast worden ze heel hyper met allerlei bijverschijnselen, zoals krampen. Mensen moeten dan echt meteen de dierenarts inschakelen want ze kunnen hieraan doodgaan."
(Bron: de Telegraaf van vandaag)
Honden katten en ander gedierte knaag of kruipend, horen niet in een huis, waarom zijn veel mensen in dit land zo vies door dieren in huis te hebben haren vlooien en stank is hun deel, het bezoek wordt aan gevallen en zitten onder de kattenharen enz enz enz, vieze kwijlende honden moet je nog lief vinden ook walgelijk. En de hond een chocoladeletter geven ach decadentie ten top, alleen het honden bestand zal er een stuk lager door worden dus de hond een paar chocolade letters geven zou zo gek niet zijn.
Kortom dieren horen niet in huis!!!!!
Een echte dierenliefhebber lijk jij me niet, Adorote.Adorote schreef:Honden katten en ander gedierte knaag of kruipend, horen niet in een huis, waarom zijn veel mensen in dit land zo vies door dieren in huis te hebben haren vlooien en stank is hun deel, het bezoek wordt aan gevallen en zitten onder de kattenharen enz enz enz, vieze kwijlende honden moet je nog lief vinden ook walgelijk. En de hond een chocoladeletter geven ach decadentie ten top, alleen het honden bestand zal er een stuk lager door worden dus de hond een paar chocolade letters geven zou zo gek niet zijn.
Hooguit op het menu, zeker?
Maar zou iemand dat zelf niet uit mogen maken? Ik weet wel, dat eenzame mensen heel veel plezier van hun huisdier kunnen hebben.
Ook kinderen vinden het vaak leuk.
Ach wat erg, dit doet mij echt groot verdriet.Adorote schreef: En de hond een chocoladeletter geven ach decadentie ten top, alleen het honden bestand zal er een stuk lager door worden dus de hond een paar chocolade letters geven zou zo gek niet zijn.
Dieren kunnen trouwer zijn dan mensen. En je hebt er gezelligheid aan.
Adorote, hoe wil jij in vredesnaam je huis vrij houden van enig gedierte, knaag en kruipend?
Muizen, spinnen, en anderssoortige gedierte vallen óók onder jouw omschrijving.
Maar, om het even duidelijk te stellen: met dierenhaters kan ik dus écht niet door één deur.........dus gráág mijn deur voorbij alsjeblieft zeg! Wát een absurditeit zeg om zó te reageren op dieren in het algemeen en naar dierenliefhebbers in het bijzonder!
Muizen, spinnen, en anderssoortige gedierte vallen óók onder jouw omschrijving.
Maar, om het even duidelijk te stellen: met dierenhaters kan ik dus écht niet door één deur.........dus gráág mijn deur voorbij alsjeblieft zeg! Wát een absurditeit zeg om zó te reageren op dieren in het algemeen en naar dierenliefhebbers in het bijzonder!
ik at eens bij mensen en die gaven hun hond een biefstukje.... :shock:Adorote schreef:Met dieren is niks mis maar met mensen die ze houden en denken dat hun hond kat of goudvis ook een mens is.
ik had best willen ruilen met mijn gehaktballetje, maar die was voor het beestje te vet..... :roll:
(voor mij eigenlijk ook..... 8)
helma schreef:ik at eens bij mensen en die gaven hun hond een biefstukje.... :shock:Adorote schreef:Met dieren is niks mis maar met mensen die ze houden en denken dat hun hond kat of goudvis ook een mens is.
ik had best willen ruilen met mijn gehaktballetje, maar die was voor het beestje te vet..... :roll:
(voor mij eigenlijk ook..... 8)
Juist waanzin ten top.
- Miscanthus
- Miscanthus
Je houdt niet van werkelozen, mensen met een uitkering, buitenlanders en huisdieren.tukkertje schreef:Huisdieren zijn mooi, bij een ander. Van mij mogen ze allemaal aan de chocola. Kan ik tenminste weer normaal op de Weijerd lopen, zonder me te ergeren aan die megastank van hondestront.
Welke partij ga jij stemmen?
Nu denk ik aan dat waargebeurde verhaal van een beruchte veenendalerMiscanthus schreef:Je houdt niet van werkelozen, mensen met een uitkering, buitenlanders en huisdieren.tukkertje schreef:Huisdieren zijn mooi, bij een ander. Van mij mogen ze allemaal aan de chocola. Kan ik tenminste weer normaal op de Weijerd lopen, zonder me te ergeren aan die megastank van hondestront.
Welke partij ga jij stemmen?
Hij ging naar het gemeentehuis om een uitkering te vragen voor zijn hond
"Hij heeft zwarte krulletjes, praat geen Nederlands, .........., en heeft geen werk; dan krijg je in Nederland toch een uitkering?"
Helaas.....ze trapten er niet in
- Miscanthus