Dan moet je ook consequent zijn, en besluiten te migreren naar een ander land. Of iig stoppen met politiek bedrijven. Want door politiek te bedrijven maak je je schuldig aan de zonde van nalatigheid, i.e. het niets doen, terwijl je wel een zonde-remmende werking kan uitoefenen.Klavier schreef:Helemaal mee eens!geledu schreef: Juist ja, dat doet nu de SGP ook, die zeggen dat euthanasie en abortus tegen Gods wetten ingaan.
En deze wetten zijn van een veel hogere orde dan die van Geneve.
Een regering is verantwoordelijk voor het uitvoeren van beleid en handhaving van de wet.
Als beleid bestaat uit het toestaan van euthanasie en abortus kan een Christelijke partij daar geen enkele verantwoordelijkheid in dragen. Idem voor handhaving van een wet dat rechten op dat punt verleent.
Het argument om er dan maar van te maken wat er van te maken is, is naar mijn mening onbijbels. Het klinkt praktisch en aannemelijk maar deze weg is niet geboden in Gods Woord.
Ik lees eerder een tegengestelde in 1 Kor 10. Hoewel dit Bijbelgedeelte over afgodendienst gaat, trek ik voor mezelf wel die lijn door naar alles met betrekking tot samenwerken met niet Christenen. Nooit compromissen sluiten op zaken die de Schrift verbiedt. De SGP is de enige partij die de Schrift als absolute norm hanteert en altijd een veilige basis voor politiek hanteert.
De keerzijde van dan maar niet regeren, en vooral slechts lokaal kunnen meebesturen is dan niet het ontlopen van verantwoordelijkheid maar een nemen daarvan.
En daarbij, hoevelen werken in een bedrijf, waar mensen op zondag werken? Moeten we daarom een andere werkgever nemen? Of, als je bij een bedrijf werkt die dat niet doet, werkt jouw bedrijf dan niet samen met een bedrijf waar zondagswerk plaatsvind?
Nee, ik vind het een rare gedachte, dat we dmv nietsdoen heiliger zouden zijn, dan als we de zonde zoveel mogelijk zouden tegenhouden.