Oorsieraden

Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Maar een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, dus verder bemoei ik me niet met deze discussie, ik moet er alleen bij zeggen dat toen de Heere mij voor het eerst riep, dat één van de eerste dingen waren die er bij mij uit gingen omdat ik het lichaam dat ik goed geschapen van de Heere had gekregen, zélf had verminkt door gaatjes in mijn oren te laten prikken omdat ik zonodig mee moest doen met de mode en de wereld want "iedereen had het" dus ik wilde het ook. Ik heb mijn moeder de oren van het hoofd gezeurd. Uiteindelijk gaf ze toe, en toen ik thuis kwam vroeg ze me: Heb je nog geen spijt? (ze was een kind van de Heere)zei ik:"nee ikke niet" . Waarop ze met tranen in haar stem zei: "Ik wel dat ik het je toch heb toegelaten" Dat moment ben ik nooit vergeten en áls ik soms in de verleiding kom om tóch weer eens knopjes te kopen, komt dat moment me voor ogen en durf ik het niet.
helma

Bericht door helma »

Tamarinde schreef:
Eva schreef:
Ez. 16:12 Desgelijks deed Ik een voorhoofdsiersel aan uw aangezicht, en oorringen aan uw oren, en een kroon der heerlijkheid op uw hoofd.

Ik wil niet muggezifterig doen maar er staat áán uw oren niét dóór uw oren heen. In de tijd van de bijbel waren oorringen een teken van slavernij.
nou, bij sommigen hangen ze er ook aan...............
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik geloof ook niet dat de Bijbel het dragen van oorringen verbiedt, en ik wil ook niet vromer zijn dan de Bijbel, maar voor mijn idee klopt het niet: je lichaam doorboren.

Ik vind het prachtig hoor, oorbellen. Vooral van die bengels. Maar toch...

Maar gelukkig ben ik een man. :mrgreen:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Ik draag zelf oorbellen en voel me daar prima bij.
Zonder voel ik me kaal, het hoort gewoon bij me. Hoeven geen grote of lange bellen te zijn, iets simpels is ook goed. Ik zie het net als een mooie ketting of armband.

Bijbelse argumenten kan ik er niet bij aangeven, het was wel een algemeen gebruik volgens mij. Toen ze het gouden kalf gingen maken rukte iedereen zijn oorsierselen uit/af.

Onze dochter van 3 wilde ook graag oorbelletjes, ik dacht , als ze in de winkel is , bedenkt ze zich wel.
Maar nee hoor, ze zocht er wat uit en ging zitten, zonder een kik te geven werden ze erdoor geschoten .
En ik moet zeggen dat het schattig staat.

Een ieder zij in zijn eigen gemoed.............

Trouwens alle mannen die hier een uitgesproken mening over hebben, die dragen toch zeker wel een baard hé ?
:roll: ( daar hoef je je lichaam niet voor te verminken, die groeit er vanzelf.......)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Tamarinde schreef:Maar een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, dus verder bemoei ik me niet met deze discussie, ik moet er alleen bij zeggen dat toen de Heere mij voor het eerst riep, dat één van de eerste dingen waren die er bij mij uit gingen omdat ik het lichaam dat ik goed geschapen van de Heere had gekregen, zélf had verminkt door gaatjes in mijn oren te laten prikken omdat ik zonodig mee moest doen met de mode en de wereld want "iedereen had het" dus ik wilde het ook. Ik heb mijn moeder de oren van het hoofd gezeurd. Uiteindelijk gaf ze toe, en toen ik thuis kwam vroeg ze me: Heb je nog geen spijt? (ze was een kind van de Heere)zei ik:"nee ikke niet" . Waarop ze met tranen in haar stem zei: "Ik wel dat ik het je toch heb toegelaten" Dat moment ben ik nooit vergeten en áls ik soms in de verleiding kom om tóch weer eens knopjes te kopen, komt dat moment me voor ogen en durf ik het niet.
Dat gebeurt vaker in de kringen waar jij (en ik) uit komt. Dat heeft alles met cultuur te maken en niet zozeer met Gods Woord of Geest.
Ik bedoel: we zijn zonder oorbellen niet aangenamer voor God. dat denken veel mensen wel in het begin, maar blijkt toch een " werk des vleses" te zijn....
Het zou jou trouwens best goed staan :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Gen. 35:4 Toen gaven zij Jakob al die vreemde goden, die in hun hand waren, en de oorsierselen, die aan hun oren waren, en Jakob verborg ze onder den eikeboom, die bij Sichem is.

Kwam ik vanmorgen ineens tegen.

En o ja, ik heb een baard. Dat houdt inderdaad met elkaar verband.
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Gen. 35:4 Toen gaven zij Jakob al die vreemde goden, die in hun hand waren, en de oorsierselen, die aan hun oren waren, en Jakob verborg ze onder den eikeboom, die bij Sichem is.

Kwam ik vanmorgen ineens tegen.

En o ja, ik heb een baard. Dat houdt inderdaad met elkaar verband.

heb je ook even de kantt. erbij gepakt?
:oops:

10) oorsierselen,
Dezen heeft Jakob hun afgenomen, òf omdat die bij de plundering der afgoden te Sichem gekregen, òf ter ere van die afgoden gedragen waren; òf tot enig misbruik der zijnen hadden mogen dienen.

11) verbergde
Zonder dat zijn volk wist waar hij die liet, opdat niemand dezelve mocht vinden en tot superstitie en afgoderij misbruiken.
Unionist

Bericht door Unionist »

De kanttekeningen zitten niet op mijn mp3-speler en de buschauffeur was zijn nieuwe handzame GBS-editie toevallig vergeten, maar bedankt voor de aanvulling :wink:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef: de buschauffeur was zijn nieuwe handzame GBS-editie toevallig vergeten
pff, dat noemt zich dan Stadsbus-Plus :? :mrgreen:
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Unionist schreef:De kanttekeningen zitten niet op mijn mp3-speler en de buschauffeur was zijn nieuwe handzame GBS-editie toevallig vergeten, maar bedankt voor de aanvulling :wink:
Wat voor Nederlandse Audio-bible gebruik je overigens (of gebruik je een engelse?)?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik heb een serie bandjes met de NGB51, afkomstig van de Blindenbibliotheek, maar die gebruik ik nauwelijks.

Ik lees de Online Bible vanaf scherm.

Die tekst kwam in een preek voor.
wim

Bericht door wim »

Gabrielle schreef:Een ieder zij in zijn eigen gemoed.............
Vergis ik me nou, of wordt deze tekst wel héél vaak geciteerd in deze discussie?
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

je hebt gelijk, ik zie het nu ook,, had vluchtig de discussie doorgebladerd...... mijn excuses
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Miscanthus schreef:
Het zou jou trouwens best goed staan :wink:
Dat zie je dan alleen als ik van die grote hangers in doe anders hangt mijn haar ervoor, maarre bedankt voor de tip :oops:
Ik doe het toch maar niet. :wink:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Tamarinde schreef:Dat zie je dan alleen als ik van die grote hangers in doe anders hangt mijn haar ervoor, maarre bedankt voor de tip :oops::
mja, zo' n klein meisje met grote hangers staat ook niet. 't moet wel in verhouding zijn :wink:
Plaats reactie