Sober leven

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oude-Waarheid schreef:Tja dat willen we allemaal de hemel!!
Wel met Gods volk erven!! maar geen stervend leven willen leiden.
sterven aan de zonden, eigen ik om Hem te mogen vinden.
Is dat bij jou zo dan? Want of dat het geval is bij de lieden die in dit topic posten weet je niet, want die ken je niet.
Klavier

Bericht door Klavier »

Oude-Waarheid schreef:
schaap schreef:Ik moest ook denken aan de rijke jongeling. Het gaat erom of je je hart erop zet. Dus als je dure auto gejat wordt, hoe erg vindt je dat?
Tis maar materie.

Straks in de hemel heb je straten van goud, misschien dat je je daar maar op moet verheugen en hier op aarde wat minder duur kan doen. :wink:
Tja dat willen we allemaal de hemel!!
Wel met Gods volk erven!! maar geen stervend leven willen leiden.
sterven aan de zonden, eigen ik om Hem te mogen vinden.
Oude Waarheid, het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Zo kun je een deur in het slot gooien zonder dat het nodig is.
Natuurlijk is er een afsterven van de oude mens en een voortdurende strijd tegen de zonden, de wereld en de duivel.
Maar de nieuwe mens is in opstanding (HC zondag 33) en groeit en mag zich wel verheugen in de erfenis. Openbaring 21 is ook de Bijbel! 'k Zal eeuwig zingen van Gods Goedertierenheen.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

schaap schreef:Hmm, jij start wel heel erg leuke topics he.

Wel lastig. Duur? Ik zal het even aan Salomo vragen..... :wink:

Ik weet het echt niet. Ik denk dat je wel moet delen met anderen, maar of dat betekent dat je niet duur mag doen.....

Het gaat uiteindelijk om je hartje :mrgreen:
Bedankt. Af en toe heb ik het en dan denk ik dat zou leuk zijn.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gian

Bericht door Gian »

Christiaan schreef: Nou wij hebben geen auto en geen dure vakanties.
Maar wel weer andere dingen,...
Zo ben ik geneigd om mijn rijkdom in de supermarkt uit te geven :mrgreen:
Een dikke auto boeit me niks.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gian schreef: Een dikke auto boeit me niks.
Mij ook niet.
Een dikke motor evenmin. :mrgreen:
Christiaan

Tiberius schreef:
Gian schreef: Een dikke auto boeit me niks.
Mij ook niet.
Een dikke motor evenmin. :mrgreen:
Maar vindt je sober leven belangrijk of geef je jegeld aan andere dure dingen???
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Gian schreef:
Christiaan schreef: Nou wij hebben geen auto en geen dure vakanties.
Maar wel weer andere dingen,...
Zo ben ik geneigd om mijn rijkdom in de supermarkt uit te geven :mrgreen:
Een dikke auto boeit me niks.
jij hebt liever een dikke buik! :D
Miscanthus

eerlijk gezegd ben ik verkikkerd op een mercedes oldtimer S-klasse.
.Afbeelding

Ik wil er graag een kopen als ik een andere auto nodig heb.
Als ik moest kiezen tussen Jezus of die Benz, dan rijdt ik die Benz de brandstapel op hoor!
Maargoed, je kuint overal je afgiod van maken, mara daarom is het nog niet verkeerd om te genieten van de aardse rijkdom die God je geeft hoor.
Toen ik net bekeerd was snapte ik geen mens die in de etalage naar een andere auto stond te kijken. Inmiddels heb ik geleerd dat het niet of-of is. Prediker laat ons dat ook zien
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 13 sep 2006, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Christiaan

Miscanthus schreef:eerlijk gezegd ben ik verkikkerd op een mercedes oldtimer S-klasse. Ik wil er graag een kopen als ik een andere auto nodig heb.
Als ik moest kiezen tussen Jezus of die Benz, dan rijdt ik die Benz de brandstapel op hoor!
Maargoed, je kuint overal je afgiod van maken, mara daarom is het nog niet verkeerd om te genieten van de aardse rijkdom die God je geeft hoor.
Toen ik net bekeerd was snapte ik geen mens die in de etalage naar een andere auto stond te kijken. Inmiddels heb ik geleerd dat het niet of-of is. Prediker laat ons dat ook zien.
Natuurlijk moet je van je bezit of je geld geen afgod maken.
Maar jij hebt er begrijp ik geen bezwaar als christenen dure kleding b.v. kopen??

Miscanthus

Christiaan schreef:Maar jij hebt er begrijp ik geen bezwaar als christenen dure kleding b.v. kopen??
nee, als ze de armen maar niet vergeten.
Christiaan

Miscanthus schreef:
Christiaan schreef:Maar jij hebt er begrijp ik geen bezwaar als christenen dure kleding b.v. kopen??
Natuurlijk, mogen christenen wanneer ze geld hebben de armen niet vergeten. Ook niet in het gebed.
Ik koop zelf veel bladmuziek erg duur maar ook bijzonder om zoveel
oude en veelzijdige muziek in huiis te hebben.

Miscanthus

Christiaan schreef:
Miscanthus schreef:
Natuurlijk, mogen christenen wanneer ze geld hebben de armen niet vergeten. Ook niet in het gebed.
Ik koop zelf veel bladmuziek erg duur maar ook bijzonder om zoveel
oude en veelzijdige muziek in huiis te hebben.
zo is dat! :D
Marnix

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
Miscanthus schreef:eerlijk gezegd ben ik verkikkerd op een mercedes oldtimer S-klasse. Ik wil er graag een kopen als ik een andere auto nodig heb.
Toen ik net bekeerd was snapte ik geen mens die in de etalage naar een andere auto stond te kijken. Inmiddels heb ik geleerd dat het niet of-of is. Prediker laat ons dat ook zien.
Maar jij hebt er begrijp ik geen bezwaar als christenen dure kleding b.v. kopen??
Je bedoelt van die superdure zwarte pakken? :) Waarom niet wat eenvoudiger? Waarom moet het gelijk een pak van tegen de 1000 euro zijn? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Marnix schreef:
Christiaan schreef:
Je bedoelt van die superdure zwarte pakken? :) Waarom niet wat eenvoudiger? Waarom moet het gelijk een pak van tegen de 1000 euro zijn? ;)
Dat zeg ik niet, het was een veronderstelling ik heb geen pak.

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Alles wat wij hebben hebben we van God in lening.

De Bijbel zegd duidelijk dat we God's goede gaven met plezier mogen gebruiken.
22 Wat heeft toch die mens57) van al zijn arbeid, en van de kwellingen zijns harten, dien hij is bearbeidende onder de zon?
23 Want al zijn dagen zijn smarten,58) en zijn bezigheid is verdriet; zelfs des nachts rust zijn hart niet. Datzelve is ook ijdelheid.
24 Is het dan59) niet goed60) voor den mens, dat hij ete61) en drinke, en dat hij zijn ziel62) het goede doe63) genieten in zijn arbeid?64) Ik heb ook gezien, dat zulks65) van de hand Gods is.
25 (Want wie zou er van eten,66) of wie zou zich daartoe67) haasten, meer dan ik zelf?)
26 Want Hij geeft wijsheid,68) en wetenschap, en vreugde den mens, die goed is voor69) Zijn aangezicht; maar den zondaar70) geeft Hij bezigheid om te verzamelen71) en te vergaderen, opdat Hij het geve dien, die goed is voor Gods aangezicht.72) Dit is ook ijdelheid73) en kwelling des geestes.
10 Ik heb gezien de bezigheid, die God den kinderen der mensen gegeven heeft, om zichzelven daarmede te bekommeren.
11 Hij heeft ieder ding17) schoon gemaakt18) op zijn tijd; ook heeft Hij de eeuw19) in hun hart20) gelegd, zonder dat een mens het werk, dat God gemaakt heeft, kan uitvinden,21) van het begin22) tot het einde toe.
12 Ik heb gemerkt, dat er niets beters voor henlieden is,23) dan zich te verblijden, en goed te doen24) in zijn leven.
13 Ja ook, dat ieder mens ete en drinke,25) en het goede geniete26) van al zijn arbeid, Dit is een gave Gods.
Maar wat we niet moeten vergeten is dat we er niet alleen van eten. Wij mogen nooit God en onze naaste vergeten.
7 Gij brengt op Mijn altaar verontreinigd23) brood,24) en zegt:25) Waarmede verontreinigen wij U?26) Daarmede, dat gij zegt: Des HEEREN tafel27) is verachtelijk.28)
8 Want als gij wat blinds aanbrengt29) om te offeren, het is bij u niet kwaad;30) en als gij wat kreupels of wat kranks31) aanbrengt,32) het is niet kwaad!33) Brengt dat toch uw vorst; zal hij een welgevallen aan u hebben?34) of zal hij uw aangezicht opnemen?35) zegt de HEERE der heirscharen.
8 Zal een mens God beroven?26) Maar gij berooft Mij, en zegt:27) Waarin beroven wij U? In de tienden28) en het hefoffer.29)
9 Met een vloek zijt gij vervloekt,30) omdat gij Mij berooft, zelfs het ganse volk.31)
10 Brengt al de tienden in het schathuis,32) opdat er spijze zij in Mijn huis; en beproeft Mij nu daarin,33) zegt de HEERE der heirscharen, of Ik u dan niet opendoen zal34) de vensteren des hemels,35) en u zegen36) afgieten,37) zodat er geen schuren genoeg wezen zullen.38)
Dus, ten eerste geven wij voor de dienst van God, het doet er niet toe of we rijk zijn of arm. Als we arm zijn, toch geven, want God zal dat zegenen. Al is het dat we met de ene hand geven en met de andere hand van de diakenen ontvangen.
1 Aangaande nu de verzameling1), die voor de heiligen2) geschiedt, gelijk als ik aan de Gemeente3)n in Galatie verordend heb, doet ook gij alzo.5)
2 Op elken eersten dag6) der week, legge7) een iegelijk van u iets bij zichzelven9) weg, vergaderende een schat,10) naar dat hij welvaren verkregen11) heeft; opdat de verzamelingen alsdan niet eerst12) geschieden, wanneer ik gekomen zal zijn.
En dan geven we nochmaals voor de armen en alle andere goede doelen, net zoveel als God ons zegend.

Dus als je een Porsche hebt, hoop ik toch dat je gul bent als de collectezak rond komt.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie