Kleding

Grace

Bericht door Grace »

Unionist schreef:
Hendrikus schreef:Preek over kleding:

http://audioserver.nl/?option=content&t ... ser_id=226

kies daar 07/05/2006 de dienst van 16:45 uur
Wie is de voorgangert? Ik luister niet graag onbevooroordeeld.
Dat had ik van jou niet verwacht. Luister gewoon en toets wat je hoort aan de bijbel. Wat zegt een naam nu eigenlijk?
gr, Grace
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Grace schreef:Dat had ik van jou niet verwacht. Luister gewoon en toets wat je hoort aan de bijbel. Wat zegt een naam nu eigenlijk?
Heeft nu iemand die preek al beluisterd? Of is 't: liever erover praten dan ernaar luisteren?
Grace

Bericht door Grace »

Hendrikus schreef:
Grace schreef:Dat had ik van jou niet verwacht. Luister gewoon en toets wat je hoort aan de bijbel. Wat zegt een naam nu eigenlijk?
Heeft nu iemand die preek al beluisterd? Of is 't: liever erover praten dan ernaar luisteren?
Ben bezig.....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:
Hendrikus schreef:
Ben bezig.....
En tegelijkertijd op Refoforum? :roll:
Unionist

Bericht door Unionist »

Hendrikus schreef:
Nou, ik heb hem in mijn "nog te beluisteren"-afdeling geparkeerd. Ik heb net m'n mp3-speler volgetankt, daarna is hij aan de beurt.

Momenteel ben ik een aardige preek aan het luisteren over de Bijbelse en historische betekenis van de baard. Past wel bij dit onderwerp.

http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.a ... 1210362019
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
rekcor

Bericht door rekcor »

Unionist schreef:de Bijbelse en historische betekenis van de baard
Waar ze allemaal geen preken over verzinnen! :roll:

Ben evenwel benieuwd naar de clou Unionist...
Unionist

Bericht door Unionist »

rekcor schreef:
Unionist schreef:de Bijbelse en historische betekenis van de baard
Waar ze allemaal geen preken over verzinnen! :roll:

Ben evenwel benieuwd naar de clou Unionist...
Gewoon even luisteren, Rekcor. Goed voor je engels ook!
Unionist

Bericht door Unionist »

Hendrikus schreef:
Ik heb hem beluisterd. Vond het een mooie heldere preek. Mooi ook hoe hij ervoor zorgt dat het een echte preek is en geen lezing.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

timo schreef:
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Zelfde verhaal als een andere keer: vertel eens waarom je dit vraagt en wat je eigen mening is?
Ik merk hier enige ergenis. Als ik een stelling plaast doe ik dat om mijn meding te kunnen vormen. Wat ik er nu van vind?

Mijn mening is dat je als christen moet kleden dat je niet iemand anders ergert. Daarnaast kan ik alleen nog uit de bijbel halen dat er verschil mag zijn tussen man en vrouwe kleding. Ik vind dat wij mannen en vrouwen elkaar niet moeten verleiden
Mijn mening is dat dat een mooi doel is om een topic te openen.
Om je mening te kunnen vormen.

Ik vindt dat men zich niet perse op een bepaalde manier hoort te kleden. Maar ik vindt dat bepaalde dingen niet kunnen.
Maar het ligt ook aan wanneer. Mijn moeder zegt je moet je kleden op waar je naar toegaat.
Er zullen weinig mensen (ook niet gelovigen) zijn die naar een begavenis komen in sportkleding. En als je gaat sporten trek je geen pak aan.
Ik vindt dus dat ieder zelf moet kiezen, maar ik vindt dat wij ons wel mogen onderscheiden, erg strakke spijkerbroek en een te korte rok horen niet vindt ik. Vrouwen met broek mag, maar naar de kerk niet doen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Christiaan schreef: Ik vindt dus dat ieder zelf moet kiezen, maar ik vindt dat wij ons wel mogen onderscheiden, erg strakke spijkerbroek en een te korte rok horen niet vindt ik. Vrouwen met broek mag, maar naar de kerk niet doen.
Waarom mogen vrouwen door de week wel een broek aan maar niet naar de kerk? Ik vind dat je dan consequent moet zijn en door de week ook geen broek moet dragen. Koning JEZUS kan je elke dag ter verantwoording roepen.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Tamarinde schreef:
Christiaan schreef: Ik vindt dus dat ieder zelf moet kiezen, maar ik vindt dat wij ons wel mogen onderscheiden, erg strakke spijkerbroek en een te korte rok horen niet vindt ik. Vrouwen met broek mag, maar naar de kerk niet doen.
Waarom mogen vrouwen door de week wel een broek aan maar niet naar de kerk? Ik vind dat je dan consequent moet zijn en door de week ook geen broek moet dragen. Koning JEZUS kan je elke dag ter verantwoording roepen.
Er kunnen momenten zijn dat vindt ik een vrouw een broek mag dragen, ik ken b.v. iemand die graag de natuur in trekt en dan kan ik voorstellen als het moderig wordt.
Maar ik vindt het mooi als vrouwen zich willen onderscheiden door een rok te dragen.
Maar ik vindt dat ieder, naar eer en geweten met als bron het heilig en onfeilbaar woord van God keuzens moet maken op alle tereinen van het leven.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef: Maar ik vindt dat ieder, naar eer en geweten met als bron het heilig en onfeilbaar woord van God keuzens moet maken op alle tereinen van het leven.
Op grond van datzelfde Heilig en onfeilbaar Woord van God dient een vrouw dus niet als eern manspersoon gekleed te gaan, m.a.w. dat zij dus een rok/jurk draagt. En idd, niet te kort!
Unionist

Bericht door Unionist »

Precies, en alleen witte kleren dragen.
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Unionist schreef:Precies, en alleen witte kleren dragen.
:wink: :!:
Shaul

Bericht door Shaul »

Wat precies mannen- en vrouwenkleding is, is ook maar afhankelijk van de cultuur, de mode en de tijd. Allerlei beschouwingen over de broek als kledingstuk zijn dus allesbehalve zinvol.
Plaats reactie