Ritmisch of niet?

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Tamarinde schreef:
dré schreef: o nee,
waar kerk jij dan al zoal??
(korte vraag=kort antwoord)
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar eerlijk gezegd.
Wat doet dat er toe, gewoon een gemeente binnen de gegeformeerde gezinte.
Het is een geheim genootschap onder de koepel van de gereformeerde gezindte.................

Maar wat is er feitelijk op tegen om gewoon antwoord te geven op een simpele vraag?? Maakt dat dat je niet meer serieus genomen wordt hier?? (voor zover dat al gedaan werd overigens)

Om simpel een helpende hand te reiken: ik vind een gedragen zang mooi, het lijkt mij tot eer van God strekken. Mijn gemeente behoort onder de koepel van de Gereformeerde Gemeenten.
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Proef ik hier wat frustraties? Wil je zo graag veel sneller spelen?
Ze wilden langzamer gaan zingen :roll:
Gewoon eerst een stuk sneller gaan spelen en dan langzaam afbouwen naar je oude tempo. Misschien hebben ze het niet door.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Proef ik hier wat frustraties? Wil je zo graag veel sneller spelen?
Ze wilden langzamer gaan zingen :roll:
Kan ik me voorstellen: 88MM :wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

Pff :D Ik vind dat je het gewoon op gevoel moet doen.... hoe snel je wat speelt :) Daar heb je toch geen metronoom voor nodig :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:Pff :D Ik vind dat je het gewoon op gevoel moet doen.... hoe snel je wat speelt :) Daar heb je toch geen metronoom voor nodig :)
Op welk gevoel? Dat waar we nu al 27 bladzijden over aan het jeweetwellen zijn? :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

gewoon het gevoel dat een goede organist heeft... die op basis van hoe er gezongen wordt kan bepalen of het goed is of niet, die van een nummer kan inschatten welk tempo er het beste bijpast, die de sfeer voelt en in ritme/tempo kan omzetten etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:die van een nummer kan inschatten welk tempo er het beste bijpast, die de sfeer voelt en in ritme/tempo kan omzetten etc.
In gemeentes waar men uitsluitend niet-ritmische psalmen zingt, hoeft de organist niet aan te voelen welk tempo er het beste bij een "nummer" past, want de gemeente zingt gewoon haar eigen tempo. Lofpsalm, boetepsalm, het tempo is onverwrikbaar hetzelfde. In gemeenten waar men uitsluitend psalmen zingt, maar wel ritmisch, geldt in beginsel hetzelfde. Omdat de melodieën allemaal van hetzelfde type zijn, is er geen sprake van verschillende tempi. Pas als het repertoire uitgebreid en divers is, van Psalmen via Liedboek tot Joh. de Heer en Opwekking, komt er ook differentiatie in het tempo.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm toen we vrijwel alleen psalmen zongen was er wel wat variatie in tempo hoor.... afhankelijk van het soort psalm... en variatie in volume natuurlijk ook, afhankelijk van de inhoud van de gezongen verzen etc. Maar sinds we veel meer liederen zingen is er nog wel wat meer variatie in melodie gekomen ja :D
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Hm toen we vrijwel alleen psalmen zongen was er wel wat variatie in tempo hoor.... afhankelijk van het soort psalm...
Die vrijgo's maken ook overal een vrijgevochten boel van, zelfs van het tempo van de psalmen :mrgreen:
Gian

Bericht door Gian »

Ik denk dat Christiaan dit wel een heel mooi tempootje vind... :D

http://www.youtube.com/watch?v=ps9ti2a69Cw&mode=related&search=
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Gian schreef:Ik denk dat Christiaan dit wel een heel mooi tempootje vind... :D

Hoe kom je er bij??????????????????????????????????
Echt te langzaam, en wat een klank verselijk.
Wat een dwaze veronderstellingen.
Ik heb toch als gezegd dat ik een complexe persoonlijkheid ben,
sorry zo ben ik nou eenmaal.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Ik denk dat Christiaan dit wel een heel mooi tempootje vind... :D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Geweldig! Die trillers! 't Zijn gillers :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef: Hoe kom je er bij??????????????????????????????????
Echt te langzaam,
Nou, 't is bijna MM60 hoor!
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef: Hoe kom je er bij??????????????????????????????????
Echt te langzaam,
Nou, 't is bijna MM60 hoor!
En dan, ik en mijn denk wijze en smaak staan zijn ECHT NIET SYNONIEM AAN 60 MM als je dat dacht :!: :!:
Ik zou dit stuk toch echt wel iets sneller spelen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

vanavond samenzang met Klaas Bolt gehoord in 2 durpen. Die man maakte er niet zo'n probleem van. Hij past zich gewoon aan aan wat de gemeente wil....
als jullie dat nou ook eens doen.... :wink:
Plaats reactie