Ritmisch of niet?

Jongere

Bericht door Jongere »

Als ik zo vrij mag zijn: ik stel voor om over dit onderwerp niets meer te zeggen - omdat er niet veel verheffends meer wordt geplaatst -totdat Christiaan heeft geantwoord op de vraag van Hendrikus:

"Kun jij verwijzingen geven naar boeken/artikelen waarin staat dat MM=60 moet worden aangehouden als er geen tempoaanduiding staat?"
wim

Bericht door wim »

Jongere schreef:Als ik zo vrij mag zijn: ik stel voor om over dit onderwerp niets meer te zeggen - omdat er niet veel verheffends meer wordt geplaatst -totdat Christiaan heeft geantwoord op de vraag van Hendrikus:

"Kun jij verwijzingen geven naar boeken/artikelen waarin staat dat MM=60 moet worden aangehouden als er geen tempoaanduiding staat?"
Dat was mijn vraag hoor :wink:
Christiaan

Bericht door Christiaan »

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
wim

Bericht door wim »

Christiaan schreef:En ik denk bewezen te hebben tot dit weerlegt wordt dat de psalmen van af het begin ritmisch zijn geweest. Kom met bronnen en ik zal mogelijk mijn visie herzien.
Daar ging deze off-topic discussie niet over. Ik weet ook niet beter of de psalmen zijn ritmisch. We hadden het nu even over de duur van hele/halve/kwart-noten in psalmen.

Nu begrijp ik van jou dat het een gewoonte is van een aantal organisten om 60 tellen per minuut te spelen. Zou kunnen, maar dan ben ik wel erg benieuwd naar de achterliggende reden van die gewoonte.
Christiaan

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 20:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Christiaan schreef:Oke, dan haak ik af, dan vindt ik het niet intressant meer.
Dag
Obelix schreef:Rare jongens, die organisten.
Christiaan

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Christiaan schreef:
Tiberius schreef:
Christiaan schreef:Oke, dan haak ik af, dan vindt ik het niet intressant meer.
Dag
Obelix schreef:Rare jongens, die organisten.
Noem mij maar een rare jongen, ik heb hier al gemerkt dat het veel roepen is en weinig zeggen. Volgens mij heb ik meer kennis van dit soort zaken dan andere die op mij gereageerd hebben.
Ongetwijfeld. Zeker meer kennis dan ik.
Alleen je onderbouwingen vind ik niet altijd even sterk.

Overigens: waarom zit je je postings voortdurend weg te poetsen?
Christiaan

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
wim

Bericht door wim »

Verdere discussie heeft inderdaad weinig zin meer. Mogelijk bedoelde je met die 60 tellen per minuut de vaste tactus die men vroeger hanteerde: dat zou ongeveer met de snelheid van je hartslag overeen moeten komen. Maar dat is niet wat je zegt en veel uitspraken van je zijn er niet mee te verklaren.
wim

Bericht door wim »

Christiaan schreef:[...] als ik niet wordt tegengesproken door weerlegging met logische beredenering of bronnen ga ik er van uit dat ik gelijk heb.
Heb je de links van Hendrikus al bekeken? Daarin wordt e.e.a. duidelijk uitgelegd. Als iemand met bronnen komt, moet je ze wel raadplegen natuurlijk.. :mrgreen:
Christiaan

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Dan maar een slotje erop Christiaan? Dat is tenminste zinnig en dan is ook het eind in zicht van dit onderwerp
Wij domme forummers dwalen nogal eens af van een "serieus" onderwerp! :roll: :shock: :roll:
Petrus

Bericht door Petrus »

Het aanbrengen van zo'n slotje zou dan OP TWEE MANIEREN KUNNEN:

Ritmisch, óf met gepaste waardigheid........................
Petrus

Bericht door Petrus »

Tamarinde schreef: Wij domme forummers dwalen nogal eens af van een "serieus" onderwerp! :roll: :shock: :roll:
Hééé Tamarinde, spreek ff voor jezelf jaaaaaahhhhhhhh!!!

Omdat je zelf blond bent, betekent dat niet dat ánderen dezelfde daarbij behorende eigenschappen toegedicht behoeven te worden!~!!!!
Plaats reactie