97 stellingen van Maarten Luther
neee, niks gemist.geledu schreef:Heb ik weer wat gemist ???Petrus schreef: Bovendien ben ik met volle overtuiging SGP-lid, en dobber ik binnen de GerGem rond...........:roll:
een andere weg was, of beter gezegd, werd, afgesloten door een gastlezer.....................maar ik had het kandidaat-lidmaatschap van de GerGem niet opgezegd...............
- Christiaan
wel een wat hoge toon die je aanslaat zeg!!Christiaan schreef:Ik wilde het hebben over de 97 stellingen niet over de R.K. kerk en de Jahova Getuigen,
Alstjeblieft zeg, start gewoon een eigen nieuwe discussie.
Dank

het is min of meer gebruikelijk, dat lopende een topic, er wel meer voor een korte wijl een zijweg wordt ingeslagen om daarna weer op het topiconderwerp terug te komen!!
- Christiaan
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Heb ik in de bijna 10.000 postings door de jaren heen (osw/rf) ooit wel eens zinnige en onderbouwde postings neergepoot?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:geledu schreef:Zo, zo volgens mij mag mag je zo'n toon pas aanslaan als je meer dan 100 onderbouwde postings hebt geleverd !!![]()
Dat Pater Doctor M .Luther op de vooravond van Allerheiligen 95 stellingen tegen een kerk deur sloeg was niet zo gek, hij wilde de misverstanden en misstanden uit de Kerk weren , waar hij gelijk in had, maar hij wilde de Kerk niet uit nul comma nul zelfs, een reformatie was nodig maar geen scheurende reformatie.En als de Romana de Moederkerk haar zaken op orde had gehad was er geen reformatie geweest laat staan een scheurende reformatie.