97 stellingen van Maarten Luther

geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 09 sep 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:
Petrus schreef: Bovendien ben ik met volle overtuiging SGP-lid, en dobber ik binnen de GerGem rond...........
Heb ik weer wat gemist ??? :wink: :roll:
neee, niks gemist.

een andere weg was, of beter gezegd, werd, afgesloten door een gastlezer.....................maar ik had het kandidaat-lidmaatschap van de GerGem niet opgezegd...............
parsifal

Bericht door parsifal »

we zouden het ook over de 97 stellingen kunnen hebben
David J

Bericht door David J »

Petrus schreef:[
Voor de duidelijkheid: de Jehova Getuigen hebben eind vorig jaar opgeroepen dat alle leden eenieder die geen Jehovas Getuigen zijn dienen uit te roeien!!!
Lijkt me sterk. Heb je een linkje?

(Sorry, Parsifal)
Christiaan

Bericht door Christiaan »

???
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:Ik wilde het hebben over de 97 stellingen niet over de R.K. kerk en de Jahova Getuigen,
Alstjeblieft zeg, start gewoon een eigen nieuwe discussie.
Dank
wel een wat hoge toon die je aanslaat zeg!! :? :?

het is min of meer gebruikelijk, dat lopende een topic, er wel meer voor een korte wijl een zijweg wordt ingeslagen om daarna weer op het topiconderwerp terug te komen!!
Christiaan

Bericht door Christiaan »

XXX
Laatst gewijzigd door Christiaan op 02 sep 2006, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 09 sep 2010, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gian

Bericht door Gian »

Het Christendom telt bijna 400 miljoen mensjes Petrus.
En dan heb ik niet de jehova-getuigen, mormonen en anglicanen meegerekend.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:Zo, zo volgens mij mag mag je zo'n toon pas aanslaan als je meer dan 100 onderbouwde postings hebt geleverd !! :? :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Heb ik in de bijna 10.000 postings door de jaren heen (osw/rf) ooit wel eens zinnige en onderbouwde postings neergepoot?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
geledu

Bericht door geledu »

[...
Laatst gewijzigd door geledu op 09 sep 2010, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Dan maar weer on-topic al heb ik geen verstand van die 97 stellingen maar dat mogen jullie zelf uitvechten.
Petrus

Bericht door Petrus »

Tamarinde schreef:Dan maar weer on-topic al heb ik geen verstand van die 97 stellingen maar dat mogen jullie zelf uitvechten.
Waar is de wapenkamer??????
olfie

Bericht door olfie »

Petrus schreef:
Tamarinde schreef:Dan maar weer on-topic al heb ik geen verstand van die 97 stellingen maar dat mogen jullie zelf uitvechten.
Waar is de wapenkamer??????
In Efeze 6 kun je er zat over lezen :wink:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat Pater Doctor M .Luther op de vooravond van Allerheiligen 95 stellingen tegen een kerk deur sloeg was niet zo gek, hij wilde de misverstanden en misstanden uit de Kerk weren , waar hij gelijk in had, maar hij wilde de Kerk niet uit nul comma nul zelfs, een reformatie was nodig maar geen scheurende reformatie.En als de Romana de Moederkerk haar zaken op orde had gehad was er geen reformatie geweest laat staan een scheurende reformatie.
Plaats reactie