Ritmisch of niet?
- Christiaan
- Christiaan
- Christiaan
Christiaan,
Kun jij verwijzingen geven naar boeken/artikelen waarin staat dat MM=60 moet worden aangehouden als er geen tempoaanduiding staat? Zelf ben ik dat nog nooit tegengekomen. En ik heb toch al aardig wat gelezen op dit gebied. Je bent de eerste die ik dit hoor verkondigen.
Kun jij verwijzingen geven naar boeken/artikelen waarin staat dat MM=60 moet worden aangehouden als er geen tempoaanduiding staat? Zelf ben ik dat nog nooit tegengekomen. En ik heb toch al aardig wat gelezen op dit gebied. Je bent de eerste die ik dit hoor verkondigen.
Laatst gewijzigd door wim op 02 sep 2006, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is volgens mij de kern van het verhaal en de enige juiste vraag. Met Christiaan's visie op hele noten kan ik opeens alle scherzi van chopin spelen! :mrgreen:wim schreef:Christiaan,
O nee.. dat is natuurlijk geen oude muziek.
- Christiaan
Als oude muziek-expert ken je natuurlijk de Tres glosas sobre el canto llano de la Immanaculada Conception van Francisco Correa de Arauxo. Ik zou graag van je willen weten hoe lang dit stuk duur in jouw uitvoering. Als je uitgaat van de kwartnoot = 60 moet je wel nu direct beginnen, dan ben je misschien nét voor de zondag klaar (en dan gaat dit forum op slot).
- Christiaan
Nou dat lijkt me duidelijk. Je beweert:Christiaan schreef:Verklaar je dan een nader je zegt het is absurd, maar begrijp je mij wel goed.wim schreef:Vraag het voor de zekerheid nog eens na aan de door jou genoemde kenners. Mogelijk heb je ze verkeerd begrepen of kunnen ze je juist van argumenten voorzien om aan te tonen dat je gelijk hebt.
Voorlopig komt het allemaal nogal absurd over.
a) 1 teleenheid van een maatsoort =1 sec bij geen snelheidsaanduiding
b) Psalmboekjes die gebruik maken van hele/halve noten en niet van halve/kwart-noten dienen twee keer zo langzaam gezongen te worden.
Je probeert b) te bewijzen uit a), terwijl psalmen maatloos zijn.
Laatst gewijzigd door wim op 02 sep 2006, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.