Ik heb m.i. aangetoond dat dit 'breed uitmeten in de media' wel degelijk sticht.Tiberius schreef:Dan hoeven we de zonde niet breed in de media uit te meten. Want dat sticht niet.
Volgens mij heeft hij dat ook gedaan (zie hieronder) maar heeft hij daarnaast gekozen om naar buiten te komen met zijn verhaal, ten einde anderen te stichten:Tiberius schreef:Mijn boodschap is:
- De Bijbelse weg is schuld belijden tegenover God met enerzijds een hartelijk leedwezen over de begane zonden en anderzijds een hartelijke bereidheid om de benadeelde naaste om vergeving te vragen.
- Daarnaast ook aan de benadeelde naaste (ruime) "genoegdoening" geven, zoals Zacheus: indien ik iemand iets door bedrog ontvreemd heb, dat geef ik vierdubbel weder
ND schreef:Daarom roep ik seksverslaafde mannen op er met hun vrouw over te praten, maar het ook bespreekbaar te maken bij vrienden. Wat je ook doet, wees er open over. Laat het geen geheim zijn. Breng seksverslaving in het licht.''
Het klinkt interessant wat je zegt, maar bewijs het eens aan de hand van waarnemingen dat 'de' moderne mens 'zijn biecht' bij de moderne media kwijt tracht te raken (ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoor, maar je moet je standpunt wel onderbouwen met feiten)Tiberius schreef:Het is niet mijn bedoeling geweest om iets van zijn staat te zeggen. Ik bedoel alleen te zeggen, dat hij zich op de weg van de moderne mens begeeft. Die moderne mens is God kwijt en zoekt zijn biecht bij de moderne media kwijt te raken.
Stel dat je gelijk hebt, dan nog slaat dat 'van de moderne mens' niet op deze dominee. Deze dominee - zo staat in het artikel - heeft eerst alles bij zijn vrouw en bij God opgebiecht.
Dat staat haaks op wat jij schetst 'de moderne mens' zou doen.ND schreef:Ook heb ik het altijd aan mijn vrouw en aan God opgebiecht, als ik weer eens over de schreef was gegaan (...) Mijn openheid tegenover God en mijn vrouw heeft mij geholpen te breken met mijn verslaving