Hier herken ik wel iets in. Ik hoorde zondag nog: "Het evangelie is niet voorwaardelijk" maar ik hoor nooit: "Ik bied u nu Jezus aan"De prediking in de GG is minder concreet.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen van predikanten wiens namen hier reglmatig vallen, maar ik doel op de grote middenmoot (als vb: Silfhout, Tanis, Clements, Mulder, Brugge, de Jongste, Meeuwse, L. Blok, van Eckeveld enz.)
ds. T. Cabaret
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik heb hem (of haar?) alleen maar de namen gestuurd van hen die ik recent gehoord heb.refo schreef:Zoveel keus is er toch niet? Zeker als het predikers is.Tiberius schreef:Gestuurd via PB.Oude Paden schreef:Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Over langere tijd geleden wil ik niet oordelen, misschien is dat veranderd.
Hier doelde ik ook op in de vorige postings.Unionist schreef:Hier herken ik wel iets in. Ik hoorde zondag nog: "Het evangelie is niet voorwaardelijk" maar ik hoor nooit: "Ik bied u nu Jezus aan"De prediking in de GG is minder concreet.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen van predikanten wiens namen hier reglmatig vallen, maar ik doel op de grote middenmoot (als vb: Silfhout, Tanis, Clements, Mulder, Brugge, de Jongste, Meeuwse, L. Blok, van Eckeveld enz.)
De GGiN wijst het Boston aanbod (om het zo maar te noemen) af, terwijl ze bij de GG niet duidelijk zijn wat ze in hun toepassing aan de hoorder willen meegeven: een soort onvoorwaardelijke aanbieding van genade met een voorwaardelijke aanbieidng van zaligheid
Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Enne, iedereen werd tegenwoordig maar dominee, maar déze dominee was het echt op de goede manier geworden.
Ik doelde ook niet op GGiN bv, helaas kun je bij deze grappenmaker (sorry dat ik het zeg) welleens gelijk hebben!Afgewezen schreef:Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Enne, iedereen werd tegenwoordig maar dominee, maar déze dominee was het echt op de goede manier geworden.
Ey, letterlijk zo gehoord, offe eigen interpretatie.?Afgewezen schreef:Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Wie was het trouwens?
Tja, als je mijn berichtgeving niet vertrouwt...pierre27 schreef:Ey, letterlijk zo gehoord, offe eigen interpretatie.?Afgewezen schreef:Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Wie was het trouwens?
Wie het was, kun je bedenken als je weet dat er maar één predikant is in de GGiN BV.
Mja.. Hier kan ik ook niks mee.Unionist schreef:Wachtte God achttien jaar met het vergeven van een beleden zonde? Dat vind ik nogal wat.In een kerkdienst die geleid werd door dr. Steenblok, legde Van de Ketterij openbare schuldbelijdenis af. Hij accepteerde zijn afzetting en werd medewerker op een scheepswerf. Ongeveer achttien jaren lang beleefde hij een donkere en smartelijke tijd, waarin ook verachting en smaad menigmaal zijn deel waren.
Misschien dat iemand anders het snapt.
Ik vermoed eerder dat de beste man zelf (bewust) in ongeloof verder heeft geploeterd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Sorry, k weet dat hij rare uitspraken kan doen, maar dit geloof ik niet..Afgewezen schreef:Tja, als je mijn berichtgeving niet vertrouwt...pierre27 schreef:Ey, letterlijk zo gehoord, offe eigen interpretatie.?Afgewezen schreef:Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...Toch mag je mij nog vertellen wie er bij de GGiN noodlotpredikers zijn?
Wie was het trouwens?
Wie het was, kun je bedenken als je weet dat er maar één predikant is in de GGiN BV.
helaas kun je bij deze grappenmaker (sorry dat ik het zeg) welleens gelijk hebben!Afgewezen schreef:Het is toch echt waar. Het is echter een jaar geleden geloof ik dat ik die preek hoorde, dus ik kan het niet letterlijk weergeven.
Maar het is echt waar wat ik zeg. Wat zou ik eraan hebben om hierover te liegen?
- Miscanthus
Ook ik heb eens een afschuwelijke doopdienst bij deze man meegemaakt.pierre27 schreef:Sorry, k weet dat hij rare uitspraken kan doen, maar dit geloof ik niet..Afgewezen schreef:Tja, als je mijn berichtgeving niet vertrouwt...pierre27 schreef:Ey, letterlijk zo gehoord, offe eigen interpretatie.?Afgewezen schreef: Ik heb in de GGiN (BV) een keer een doopdienst bijgewoond. Het kwam erop neer dat die kinderen eigenlijk beter maar niet geboren hadden kunnen worden, want ja...
Wie was het trouwens?
Bizar om zo met verbondszaken om te gaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:Ook ik heb eens een afschuwelijke doopdienst bij deze man meegemaakt.pierre27 schreef:Sorry, k weet dat hij rare uitspraken kan doen, maar dit geloof ik niet..Afgewezen schreef:Tja, als je mijn berichtgeving niet vertrouwt...pierre27 schreef: Ey, letterlijk zo gehoord, offe eigen interpretatie.?
Wie was het trouwens?
Bizar om zo met verbondszaken om te gaan.
K ben blij dat deze man in staat is om laster te weerstaan..
Hij reageert er gelukkig niet op, ondanks alles.
Ik hoef denk niet te vertellen wat ik bizar vind..