Curatorium GG / discussie

Leonius

Bericht door Leonius »

memento schreef:
we mogen niet op gemeente selecteren maar diep in mijn hart doe ik het wel een beetje en ben ik ook nog verwonderd, zijn er soms nieuwe curatoriumleden aangesteld?
Dat mensen afkomstig zijn uit lichte gemeenten, wil natuurlijk niet zeggen dat ze zelf ook licht zijn. Misschijn zijn het wel de zware broeders, die altijd geprotesteerd hebben tegen de linkse kant van hun gemeente, en misschien wel daarom hun bekendheid bij het curatorium genieten.

Maar anyway, weer 3 predikanten erbij, dat is zeker een zegen, of ze nu links zijn of rechts.
Wat zijn we toch snel tevreden! Overwinteren en overzomeren geldt ook voor deze broeders lijkt me.... Of ze tot een zegen zullen zijn, zal moeten blijken in de vruchten van leer en leven.
Meer had mooi geweest, maar laten we dankbaar zijn met wat we hebben gekregen, ipv te klagen over wat we niet hebben gekregen.
Is dat een goede bijbelse houding? Dan is één ding zeker: dan is er slechts sprake van houdbare nood. En houdbare nood is geen nood....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

http://www.emwt.nl/mainframe.htm

Kijk hier dan eens: de website (jawel) van het Eskol Mission Work Team, uitgaande van de GG Houten (jawel), met de dominee als bouwvakker in beeld!
Een voorbeeld ter navolging, zou ik zeggen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

heej,
dat zie je niet vaak. Dat is die man die ondanks alles motor rijdt... :) Een Nehemia op de motor.
refo

Bericht door refo »

Hij was pas in Gouda. Mijn jongste zoon (6) kon de preek ook volgen.
Kislev

Bericht door Kislev »

Miscanthus schreef:heej,
dat zie je niet vaak. Dat is die man die ondanks alles motor rijdt... :) Een Nehemia op de motor.
Motor reed. Mag hij namelijk al een paar jaar niet meer vanwege gezondheidsproblemen (hersenbloeding gehad).
refo

Bericht door refo »

Overigens denk ik niet dat die IJsselstein uit de zware hoek komt. Al z'n sites gaan over licht....
Unionist

Bericht door Unionist »

Die man op de foto, daar hebben wij hier hele goede herinneringen aan.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Even een off topic opmerking:

De termen zwaar en licht worden dagelijks op het forum gebruikt.

Het gaat er niet om of het zwaar is maar of het waar is!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Overigens denk ik niet dat die IJsselstein uit de zware hoek komt. Al z'n sites gaan over licht....
maar het licht is nu toch uitgegaan? 8)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Laten we het gepaste respect voor (al dan niet toekomstige) ambtsdragers niet uit het oog verliezen. Ook in dit topic niet.
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Ik heb net enkele reacties hier weggehaald, nalv minder-gepaste foto's op de site waarnaar gelinkt werd.

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen om respectvol over onze (hopelijk) nieuwe ambtsdragers te spreken. Laten we ervoor waken dat de goede naam van deze mannen niet nodeloos aangetast wordt.

Uw Moderator
Gian

Bericht door Gian »

Miscanthus schreef:heej,
Dat was ds vd Net toch..?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

het is zijn afbeelding .... :wink:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

RD schreef:IJsselstein (40) is psychiater te Houten. Hij is gehuwd en vader van vier kinderen.
Op het gevaar af dat ik half refoforum over me heen krijg: in zekere zin is het toch jammer dat een psychiater uit onze kringen z'n beroep opgeeft. In de medische wereld zijn academici van reformatorische huize toch al zo schaars. En natuurlijk, ik weet van roeping - maar die geldt ook in de medische wereld. Ik weet van het predikantentekort in de GG -maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs te worden opgelost door de schaarse medici uit eigen kring dominee te maken.
Maar goed, velen zullen het vast heel erg fout van me vinden als ik dit hardop zeg :oops:
Plaats reactie