Heidenen afschieten in nieuw computerspel

memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:Petrus, volgens mij snap je het niet. In het artikel staat dat het doel van het spel is om niet-christenen (waaronder boeddhisten, katholieken en joden) te doden. Momento zegt niet dat alle Katholieken heidenen zijn, in het artikel waar Momento naar verwijst en waaruit hij citeert staat dit.... Daarmee is het nog niet Momento's mening.
Juist! Het gaat mij meer om het spel, en de gruwelijke (fundamentalistische) gedachte erachter, en dat de directeur van de kerk van Rick Warren (die enorm grote invloed heeft) hieraan meewerkt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Erasmiaan schreef:Als ik de drie formulieren van enigheid lees, dan mag je volgens mij als je over Katholieken praat het best over heidenen hebben.
Waarmee dus élke vorm van liefde voor je naaste en zéker voor je gelovige naaste vakkundig wordt vermoord..........

Wie zei er ook alweer: "Heb liefde onder elkaar, dat men u daaraan herkenne" ?????????
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:
Marnix schreef:Petrus, volgens mij snap je het niet. In het artikel staat dat het doel van het spel is om niet-christenen (waaronder boeddhisten, katholieken en joden) te doden. Momento zegt niet dat alle Katholieken heidenen zijn, in het artikel waar Momento naar verwijst en waaruit hij citeert staat dit.... Daarmee is het nog niet Momento's mening.
Juist! Het gaat mij meer om het spel, en de gruwelijke (fundamentalistische) gedachte erachter, en dat de directeur van de kerk van Rick Warren (die enorm grote invloed heeft) hieraan meewerkt.
Als je het een gruwelijk fundamentalistische gedachte vindt die erachter schuil gaat, dan hou je dat knap verborgen................
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Petrus heeft natuurlijk wel gelijk dat we het begrip heiden niet alleen technisch kunnen opvatten (heiden = een andersdenkende), maar dat het ook een sterk afkeurende bijklank kan hebben (heidenen zijn vijanden). Daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden als zulke woorden gebruikt.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Petrus schreef:
Erasmiaan schreef:Als ik de drie formulieren van enigheid lees, dan mag je volgens mij als je over Katholieken praat het best over heidenen hebben.
Waarmee dus élke vorm van liefde voor je naaste en zéker voor je gelovige naaste vakkundig wordt vermoord..........

Wie zei er ook alweer: "Heb liefde onder elkaar, dat men u daaraan herkenne" ?????????
Ik praat alleen de formulieren maar na. En ook niet elke naaste, het ging over Roomsen. Maar het gaat niet zozeer om de mensen, maar om hun geloof. En dat is heidens, in ieder geval een leugenleer.
Petrus

Bericht door Petrus »

Laten we het er dan maar op houden dat jij het volkomen acceptabel vindt als jouw geloofsleer een "leugenleer" wordt genoemd en dat jouw geloofsgenoten "heidenen" worden genoemd.

OK, prima. Laten we het dáár dan bij houden.

Maar ga dan niet zitten janken als een geslagen hond als er iets negatiefs over jóúw kerk gezegd wordt!

Van mijn kant uit zou ik ook wel met een heel boekwerk kunnen gaan smijten, maar dat is niet mijn stijl. Dat dat hier zo vaak gebeurd zie ik meer als een teken van geloofszwakte dan -sterkte als je alleen maar leunt op geschriften ipv eigen geloofszekerheden zónder te blijven slepen met boekwerken.

Het klinkt erg fel, en dat voel ik ook zo. Ik ben, helaas, opvliegend van aard, maar kan over het algemeen mijn toestenbord goed in bedwang houden. Maar in déze topic dus éven niet.

Ik kan niet verbergen dat ik mij tot in mijn ziel aangesproken en aangevallen voel.
Petrus

Bericht door Petrus »

Even in het algemeen:

élk spel dat er op gericht is om medemensen te doden, ongeacht ras, geloof of wat dan ook, is ronduit verbijsterend, walgelijk, gecreeerd door wat ik BIJNA zou noemen "geestelijk gestoorden" die alleen maar dollartekens in hun ogen en hart hebben staan.............
Vincent

Bericht door Vincent »

Petrus schreef:Even in het algemeen:

élk spel dat er op gericht is om medemensen te doden, ongeacht ras, geloof of wat dan ook, is ronduit verbijsterend, walgelijk, gecreeerd door wat ik BIJNA zou noemen "geestelijk gestoorden" die alleen maar dollartekens in hun ogen en hart hebben staan.............

oorlogje spelen vond ik als kind zo ontzettend leuk irl.... waarom mag dat niet in een computerspel?? Er zijn rechtvaardige oorlogen en ik vind dat ik gerust in een computerspel tweede-wereldoorlog duitsers ofzo mag neerknallen. Mits je maar geen weerlozen dood in strijd met de conventie van Geneve :P
Petrus

Bericht door Petrus »

Naast deze algemene opmerking, nog dit:

Oprechte excuses voor de felheid van mijn reacties in deze topic.

Ik voel me diep in mijn ziel geraakt door de aard van het spel, én het niet-afstand nemen van de bedoeling van het spel i.c. de opmerkingen t.a.v. dat katholieken óók afgeschoten mogen worden omdat zij eveneens als "heidenen" moeten worden gezien, en dus binnen de doelgroep voor dit spel vallen.

Petrus.
Petrus

Bericht door Petrus »

Vincent schreef:
Petrus schreef:Even in het algemeen:

oorlogje spelen vond ik als kind zo ontzettend leuk irl.... waarom mag dat niet in een computerspel?? Er zijn rechtvaardige oorlogen en ik vind dat ik gerust in een computerspel tweede-wereldoorlog duitsers ofzo mag neerknallen. Mits je maar geen weerlozen dood in strijd met de conventie van Geneve :P
idd, en daar vallen dus álle genoemde "afschiet-groepen" onder!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Petrus schreef:Laten we het er dan maar op houden dat jij het volkomen acceptabel vindt als jouw geloofsleer een "leugenleer" wordt genoemd en dat jouw geloofsgenoten "heidenen" worden genoemd.

A. Ik geloof dat mijn geloofsleer geen leugenleer is.

B. Ik dacht dat jij geen katholiek meer was?

Maar ik wilde je niet kwetsen zo is het ook. Ik heb verder weinig affiniteit met katholieken en ik geloof dat we niet voor niets de reformatie als uit Zijn hand gekregen hebben.
Petrus

Bericht door Petrus »

Aan Erasmiaan, en anderen.
Erasmiaan schreef:
Petrus schreef:Laten we het er dan maar op houden dat jij het volkomen acceptabel vindt als jouw geloofsleer een "leugenleer" wordt genoemd en dat jouw geloofsgenoten "heidenen" worden genoemd.

A. Ik geloof dat mijn geloofsleer geen leugenleer is

Dat vind ik ook van MIJN geloofsleer, dus staan we quite!

Maar ik wilde je niet kwetsen zo is het ook.

Die intentie had ik ook niet naar anderen toe, maar mijn vingers en gemoed had ik niet goed in bedwang, sorry, mijn excuses
Petrus

Bericht door Petrus »

Erasmiaan schreef:
B. Ik dacht dat jij geen katholiek meer was?
Ik dobber tussen twee wallenkanten in, en probeer érgens "aan land" te komen zonder weer terug in het water te vallen........................

beide wallenkanten hebben vele "aantrekkelijkheden", maar elk van beide wallenkanten brokkelt onder m'n krabbelende vingers af als ik "aan land" probeer te komen.

Maar dit is even off-topic...............
Adorote

Bericht door Adorote »

Hier is maar een woord voor----------WALGELIJK-----------

GIJ ZULT NIET DODEN .
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Altijd gedacht dat men christenen aan hun houding tov hun naaste zou kennen,
hebt uw vijanden lief..........
volgens mij mogen de makers van dit spel de naam christen niet dragen.
Plaats reactie