Heidenen afschieten in nieuw computerspel
Heidenen afschieten in nieuw computerspel
De directeur van 'Purpose Driven Church' van Rick Warren, werkt mee aan een computerspel, waarin het de bedoeling is dat je heidenen (Rooms Katholieken, Moslims, Budhisten, etc) afschiet.
Bron: http://www.talk2action.org/story/2006/5/29/195855/959
Moet je wel het artikel lezen, daar staat het in. Het spel heetparsifal schreef:kun je iets meer info geven, vooralsnog kan ik me niet voorstellen dat dit geen broodje aap is, zeker omdat het artikel vreselijk vaag is: geen titel van spel, onduidelijk over wat de link tussen Warren en het spel nu eigenlijk is.
'Left Behind: Eternal Forces', naar de 'Left Behind' boekenserie van LaHey, zie http://www.leftbehindgames.com/ voor de website.
okee, ik dacht dat dat een tweede spel was.memento schreef:Moet je wel het artikel lezen, daar staat het in. Het spel heetparsifal schreef:kun je iets meer info geven, vooralsnog kan ik me niet voorstellen dat dit geen broodje aap is, zeker omdat het artikel vreselijk vaag is: geen titel van spel, onduidelijk over wat de link tussen Warren en het spel nu eigenlijk is.
'Left Behind: Eternal Forces', naar de 'Left Behind' boekenserie van LaHey, zie http://www.leftbehindgames.com/ voor de website.
Re: Heidenen afschieten in nieuw computerspel
Ik zal jouw posting even overhevelen naar het ándere forum waar ik lid van ben............ben benieuwd wat ze dáár van jouw woorden vinden: heidenen............memento schreef:De directeur van 'Purpose Driven Church' van Rick Warren, werkt mee aan een computerspel, waarin het de bedoeling is dat je heidenen (Rooms Katholieken, Moslims, Budhisten, etc) afschiet.
ikzelf vindt het ronduit grof. Hiermee benoem je dus keihard dat Katholieken heidenen zijn!
Sorry, maar je begaat hiermee een enorme uitglijder!! En dát voor een moderator....heb er éven geen woorden voor.
Petrus, ik vatte het artikel samen, in de bewoording die het artikel gebruikt:
You are issued high-tech military weaponry, and instructed to engage the infidel on the streets of New York City. You are on a mission - both a religious mission and a military mission -- to convert or kill Catholics, Jews, Muslims, Buddhists, gays, and anyone who advocates the separation of church and state - especially moderate, mainstream Christians.
You are issued high-tech military weaponry, and instructed to engage the infidel on the streets of New York City. You are on a mission - both a religious mission and a military mission -- to convert or kill Catholics, Jews, Muslims, Buddhists, gays, and anyone who advocates the separation of church and state - especially moderate, mainstream Christians.
Dat maakt geen flaus aus........je neemt de betiteling "heidenen" t.a.v. medechristenen klakkeloos over zónder enige correctie of afstand nemen van de gewraakte omschrijving.memento schreef:Petrus, ik vatte het artikel samen, in de bewoording die het artikel gebruikt:
Daarmee laadt je dubbel en dwars de schijn op je dat je het met die omschrijving eens bent.
En dat is op zich al zeer kwalijk.
Ik teken dan ook een scherp protest aan tegen deze betiteling van medechristenen.
Petrus,
Met jouw expliciet op katholieken gedoeld protest laad je de verdenking op je dat je het niet erg vindt dat er bijvoorbeeld boeddhisten neergeschoten worden...
Met andere woorden, je moet Momento geen dingen in de mond leggen. Dit spel is te walgelijk voor woorden (!). Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt. Ik heb het idee dat Momento alleen maar zo'n reactie wilde losmaken.
Met jouw expliciet op katholieken gedoeld protest laad je de verdenking op je dat je het niet erg vindt dat er bijvoorbeeld boeddhisten neergeschoten worden...
Met andere woorden, je moet Momento geen dingen in de mond leggen. Dit spel is te walgelijk voor woorden (!). Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt. Ik heb het idee dat Momento alleen maar zo'n reactie wilde losmaken.
Gezien de titel van dit topic is tot nu toe alles on-topic. Behalve misschien het dreigement van P: 'k zal 't me vrientjes is late leze!memento schreef:Precies. En nu graag weer on-topic.refo schreef:Volgens Van Dale:
hei·den (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die niet de juiste of in het geheel geen religie aanhangt => paganist
2 iem. die niet Joods is [in het N.T.]
Dus zijn de genoemde groepen 'heidenen'. Zo zullen wij in hun ogen ook 'heidenen' zijn.
En wat mag "on topic" inhouden? verdergaan met het computerspel, of ingaan op mijn oprechte verontwaardiging over de ongehoorde betiteling "heidenen" van medechristenen??memento schreef:Precies. En nu graag weer on-topic.refo schreef:Volgens Van Dale:
hei·den (de ~ (m.), ~en)
Dus zijn de genoemde groepen 'heidenen'. Zo zullen wij in hun ogen ook 'heidenen' zijn.
Er wordt in geen énkel geval een christelijke geloofsgroep als "heiden" getiteld die oprecht geloof belijdt in de Drie-ene God.
Hier dus wél de groep Katholieken.
Voel je je te groot om je uitglijder toe te geven??
Nérgens in katholieke kringen zul je horen of lezen dat orthodoxen of (meer in het algemeen) protestanten "heidenen" zouden zijn, néé, zij zijn broeders en zusters in de Heer.
Als ik de drie formulieren van enigheid lees, dan mag je volgens mij als je over Katholieken praat het best over heidenen hebben. Dat deden onze voorouders min of meer ook.Petrus schreef:En wat mag "on topic" inhouden? verdergaan met het computerspel, of ingaan op mijn oprechte verontwaardiging over de ongehoorde betiteling "heidenen" van medechristenen??memento schreef:Precies. En nu graag weer on-topic.refo schreef:Volgens Van Dale:
hei·den (de ~ (m.), ~en)
Er wordt in geen énkel geval een christelijke geloofsgroep als "heiden" getiteld die oprecht geloof belijdt in de Drie-ene God.
Hier dus wél de groep Katholieken.
Voel je je te groot om je uitglijder toe te geven??
Nérgens in katholieke kringen zul je horen of lezen dat orthodoxen of (meer in het algemeen) protestanten "heidenen" zouden zijn, néé, zij zijn broeders en zusters in de Heer.
Ik ben het wel met je eens als je zegt dat in de Roomse kerk nog best oprechte christenen kunnen zitten.
Petrus, volgens mij snap je het niet. In het artikel staat dat het doel van het spel is om niet-christenen (waaronder boeddhisten, katholieken en joden) te doden. Momento zegt niet dat alle Katholieken heidenen zijn, in het artikel waar Momento naar verwijst en waaruit hij citeert staat dit.... Daarmee is het nog niet Momento's mening.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
"niet-christenen"......"te doden"Marnix schreef:Petrus, volgens mij snap je het niet. In het artikel staat dat het doel van het spel is om niet-christenen (waaronder boeddhisten, katholieken en joden) te doden. Momento zegt niet dat alle Katholieken heidenen zijn, in het artikel waar Momento naar verwijst en waaruit hij citeert staat dit.... Daarmee is het nog niet Momento's mening.
waarmee gezegd wil zijn dat katholieken "niet-christenen" zijn.
dat de vertaling uit de handen van Memento komt, en hij de vertaling niet heeft voorzien van een voetnoot, geeft de logische gevolgtrekking dat hij het met de tekst eens is. Anders had hij dat van een voetnoot moeten voorzien dat hij het met de gewraakte tekst t.a.v. katholieken niet eens is.