Goed dit te blijven noemen.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 15:39Ook Bodar is Rooms en stemt dus in met Trente waarin iedereen vervloekt wordt die zegt door het geloof zeker te zijn van zijn/haar behoudt,Konijntje schreef: ↑Vandaag, 15:35Ligt natuurlijk ook sterk aan welke stroming binnen de Roomse kerk en met wie je te maken hebt.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 14:38Ben jij dan echt totaal blind voor de dwalingen, de vaak oppervlakkige en korte preken, de verering van heiligen, het vervloeken van de protestanten, de vijandschap tegen verlossing door genade alleen??
Een Gods beeld waarbij God gunstige gestemd zou kunnen worden door goede werken, door aflaten, door geboden van mensen, door voorbede van heiligen….
Ik hoor liever Antoine Bodar dan dominee Beens uit Kootwijkerbroek. En dat zeg ik als lid van de GG. Weliswaar ben ik het niet met alles eens wat Bodar zegt, tegelijkertijd proef ik bij hem de liefde tot zijn Meester.
En worden vervloekt zij die zeggen alleen door genade verlost te zijn.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
MGG
Het is denk ik breed bekent, maar in de linkerflank zie je een groep die vooruit wil kijken en zulke punten wil laten liggen.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 17:55Goed dit te blijven noemen.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 15:39Ook Bodar is Rooms en stemt dus in met Trente waarin iedereen vervloekt wordt die zegt door het geloof zeker te zijn van zijn/haar behoudt,Konijntje schreef: ↑Vandaag, 15:35Ligt natuurlijk ook sterk aan welke stroming binnen de Roomse kerk en met wie je te maken hebt.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 14:38
Ben jij dan echt totaal blind voor de dwalingen, de vaak oppervlakkige en korte preken, de verering van heiligen, het vervloeken van de protestanten, de vijandschap tegen verlossing door genade alleen??
Een Gods beeld waarbij God gunstige gestemd zou kunnen worden door goede werken, door aflaten, door geboden van mensen, door voorbede van heiligen….
Ik hoor liever Antoine Bodar dan dominee Beens uit Kootwijkerbroek. En dat zeg ik als lid van de GG. Weliswaar ben ik het niet met alles eens wat Bodar zegt, tegelijkertijd proef ik bij hem de liefde tot zijn Meester.
Ook mijn conclusie. Ik wrijf mijn ogen uit bij het lezen van de verhalen van deze mede-refo's...MGG schreef: ↑Vandaag, 17:48Het laat wat mij betreft goed zien waar jullie staan. Blijkbaar dichterbij de kerk die onze voorvaderen in grote getalen afgeslacht heeft, massaal kinderen misbruikte en zowel op papier als in de praktijk grote dwalingen hebben.Rido91 schreef: ↑Vandaag, 16:44Ik ben het ook wel met je eens op de punten die je benoemde maar ik zie niet veel minder gevaar in bepaalde uitwassen ter rechterzijde van de protestante hoek. Ik vind het gevaar eigenlijk nog groter om de mensen in theorie voor te houden dat ze alleen door het geloof behouden kunnen worden maar in de praktijk allerlei schema's, eisen, mitsen en maren erbij te formuleren, dan ronduit zeggen dat er meer nodig is dan dat zoals Rome doet. In dat opzicht ben ik het dus met GG-Links eens dat ik nog liever naar de Rooms Katholieke Kerk zou gaan dan naar de Ger Gem in Kootwijkerbroek.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 16:26Dit is heel makkelijk, maar ik heb nu verschillende onderbouwingen gegeven,Rido91 schreef: ↑Vandaag, 16:10 Zoveel verschil zit er niet meer in een Rooms Katholieke Kerk en sommige gemeenten ter rechterzijde.
In sommige van die laatstgenoemde gemeenten wordt misschien nog met de mond beleden dat je alleen door genade zalig kan worden maar in de praktijk moet men aan allerlei uiterlijkheden en eisen voldoen wil het door 'Gods ware volk worden overgenomen. Dat 'ware volk' , inclusief ambtsdragers en predikanten wordt vaak zo op een voetstuk geplaatst dat je ook daar gerust van een protestantse heiligenverering kan spreken. Zelfs zo dat hun woorden zwaarder wegen dan het Woord.
DL, NGB, HC...
Concilie van Trente/Vervloekingen
Maar ik zie nog geen enkele weerlegging.
Dat denk ik niet. Onkunde van theologische leken en totaal geen benul van de kerkgeschiedenis.MGG schreef: ↑Vandaag, 17:56Het is denk ik breed bekent, maar in de linkerflank zie je een groep die vooruit wil kijken en zulke punten wil laten liggen.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 17:55Goed dit te blijven noemen.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 15:39Ook Bodar is Rooms en stemt dus in met Trente waarin iedereen vervloekt wordt die zegt door het geloof zeker te zijn van zijn/haar behoudt,Konijntje schreef: ↑Vandaag, 15:35
Ligt natuurlijk ook sterk aan welke stroming binnen de Roomse kerk en met wie je te maken hebt.
Dan zal ik een positief punt noemen van ds. Beens. Ik ben het echt lang niet met alles eens wat hij zegt. Maar hij is wel als middel gebruikt tot behoudenis van mijn ziel. En daarom waardeer ik hem. Hij wees me aan dat God bestond en dat ik tegenover God stond. En na een grote worsteling heeft hij me ook de weg gewezen naar de Heere Jezus als enige Middelaar.
Herkenbaar deze ervaring.Hoopvol schreef: ↑Vandaag, 18:08 Dan zal ik een positief punt noemen van ds. Beens. Ik ben het echt lang niet met alles eens wat hij zegt. Maar hij is wel als middel gebruikt tot behoudenis van mijn ziel. En daarom waardeer ik hem. Hij wees me aan dat God bestond en dat ik tegenover God stond. En na een grote worsteling heeft hij me ook de weg gewezen naar de Heere Jezus als enige Middelaar.
Het verbaast mij niet in iigpierre27 schreef: ↑Vandaag, 17:59Ook mijn conclusie. Ik wrijf mijn ogen uit bij het lezen van de verhalen van deze mede-refo's...MGG schreef: ↑Vandaag, 17:48Het laat wat mij betreft goed zien waar jullie staan. Blijkbaar dichterbij de kerk die onze voorvaderen in grote getalen afgeslacht heeft, massaal kinderen misbruikte en zowel op papier als in de praktijk grote dwalingen hebben.Rido91 schreef: ↑Vandaag, 16:44Ik ben het ook wel met je eens op de punten die je benoemde maar ik zie niet veel minder gevaar in bepaalde uitwassen ter rechterzijde van de protestante hoek. Ik vind het gevaar eigenlijk nog groter om de mensen in theorie voor te houden dat ze alleen door het geloof behouden kunnen worden maar in de praktijk allerlei schema's, eisen, mitsen en maren erbij te formuleren, dan ronduit zeggen dat er meer nodig is dan dat zoals Rome doet. In dat opzicht ben ik het dus met GG-Links eens dat ik nog liever naar de Rooms Katholieke Kerk zou gaan dan naar de Ger Gem in Kootwijkerbroek.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 16:26
Dit is heel makkelijk, maar ik heb nu verschillende onderbouwingen gegeven,
DL, NGB, HC...
Concilie van Trente/Vervloekingen
Maar ik zie nog geen enkele weerlegging.
Dank!Hoopvol schreef: ↑Vandaag, 18:08 Dan zal ik een positief punt noemen van ds. Beens. Ik ben het echt lang niet met alles eens wat hij zegt. Maar hij is wel als middel gebruikt tot behoudenis van mijn ziel. En daarom waardeer ik hem. Hij wees me aan dat God bestond en dat ik tegenover God stond. En na een grote worsteling heeft hij me ook de weg gewezen naar de Heere Jezus als enige Middelaar.
Als je nog wat generaties verder terug gaat, dan zit je gewoon in dezelfde kerk.
Wat een Hoopvol bericht en bovenal: wat een wonder. Dat zal een onuitwisbare herinnering geven.Hoopvol schreef: ↑Vandaag, 18:08 Dan zal ik een positief punt noemen van ds. Beens. Ik ben het echt lang niet met alles eens wat hij zegt. Maar hij is wel als middel gebruikt tot behoudenis van mijn ziel. En daarom waardeer ik hem. Hij wees me aan dat God bestond en dat ik tegenover God stond. En na een grote worsteling heeft hij me ook de weg gewezen naar de Heere Jezus als enige Middelaar.