Het is slechts een constatering van een feit, dat met afwijkende zienswijzen onvolwassen wordt omgegaan.
Waarom moet een predikant van de GG iets schrijven over Opwekking? Is hij bang voor de invloed op zijn gemeenteleden? Gaan er gemeenteleden van hem er naartoe? En waarom? Als eerste zou hij eens het gesprek moeten aangaan met betreffende mensen over wat hun motieven zijn. En dan niet met het vingertje wijzen, zoals nu in zijn schriftelijke bijdrage, maar oprechte interesse tonen. Missen ze bijvoorbeeld iets? Kan hij zelf iets aan dat gemis doen? Mijn beeld is niet dat dat soort gesprekken gevoerd worden.Dit negatieve stokpaardje wordt te pas en te onpas van stal gehaald.
Ik weet niet of je op mij doelt. Op de PKN valt veel op te merken, maar niet dat onderwerpen taboe zijn.Opvallend genoeg bij andere kerkverbanden, terwijl de eigen kerk overduidelijk op landelijk niveau een onvolwassen gesprekscultuur heeft.
Ik hecht weinig waarde aan de landelijke PKN. Ze gaan hun gang maar. Voor mij staat de plaatselijke gemeente centraal.Als lokale kwesties voor jou al tekenend zijn, dan zal een langdurige landelijke kwestie dat ongetwijfeld ook zijn.
Je hebt het niet in de gaten, maar het zijn vooral GG predikanten die publiekelijk hun mening over anderen verkondigen. En dat irriteert.Het lijkt mij tijd om je stokpaardje kritisch tegen het licht te houden. Je oproep om voortaan met iets positiefs te beginnen, heb ik toegepast
En over de GG zijn ook prima positieve dingen te zeggen, maar ik schrijf geen stukken in kranten of andere blaadjes en vertegenwoordig ik geen instituut.
En ik beschouw dit forum niet als publiekelijk mijn opvattingen deken. Maar misschien zou ik dat weleens moeten doen. Voor het contrast.