Natuurlijk reageer ik stevig op leugens toen jij beweerde dat de revisieverzoeken v&a met èèn pennenstreek in de prullenbak verdwenen. Dat is een leugen en je lastert daarmee broeders die in die commissie zaten.peregrinus schreef: ↑Gisteren, 13:07De stevigheid van mijn berichten? Ik kom inderdaad inhoudelijk stevig uit de hoek, en volgens mij met reden. In reactie speel jij consequent op de man; lees gerust je eigen berichten in reacties op mij nog eens na.huisman schreef: ↑Gisteren, 12:47De rechter heeft geen lijn uitgezet. Weet niet wat of wie kerkrechtgeleerden zijn maar de huidige situatie is zo uniek dat het 'gewone' kerkrecht hier niet in voorziet. Dus is het aan ieders interpretatie en die verschild nogal. Dat is ook vrij normaal in een crisis.peregrinus schreef: ↑Gisteren, 12:31Alle jij-bakken laat ik maar even zitten. Dat ik zweeg, komt omdat ik pas sinds kort op dit forum actief ben.huisman schreef: ↑Gisteren, 11:30
Dit is blijkbaar jouw kijk op de crisis. Hoop dat je beseft dat je geen feiten opsomt maar slechts een mening. Mijn kijk op de crisis is een geheel andere. De notitie van KOKR wordt breed veroordeeld. Juist ‘Hoogeveners’ treden met die veroordeling naar buiten. Dat zegt jou blijkbaar niets.
De reactie van Rijnsburg is een keurig onderbouwde brief waar genoeg verbindende elementen inzitten.
Blijft apart dat mensen zoals jij zwegen toen kerkenraden door hun ongehoorzaamheid onhoudbare spanning in ons kerkverband veroorzaakten. Ook na kerkelijk vermaan bleven ze ongehoorzaam. Daarmee maakten ze het kerkrecht stuk. Dat mag allemaal blijven bestaan maar Rijnsburg moet de brandstapel op….. (beetje grotesk uitgedrukt maar dan is het tenminste duidelijk.)
En wat ik opsom, is niet zomaar een mening, maar spoort met de lijnen die de rechter en kerkrechtgeleerden uitzetten. Je kunt verontwaardigd zijn over een notitie van KOKR zoals je verontwaardigd bent over een verkeersboete. Vecht 'm gerust aan als je denkt dat hij onterecht is, maar geef niet de boodschapper de schuld.
Het gaat mij om de stevigheid van jouw berichten alsof je onweerlegbare feiten benoemd. Het is gewoon je eigen mening die er één van vele is. We gaan rustig verder in gehoorzaamheid aan Schrift, belijdenis, kerkorde en synodebesluiten. Ga je mee?
Ik vind het trouwens altijd lastig als iemand wel fors kan uitdelen maar niet kan incasseren.
Maar dit terzijde. Vraag: Ga jij de Rijnsburgse gemeenten en predikanten missen? Zou je ook bereid zijn om nog een paar mijl met ze op te trekken?