Situatie Iran

DDD

Re: Situatie Iran

Bericht door DDD »

pierre27 schreef: 11 apr 2026, 20:36
Amstelodamense schreef: 11 apr 2026, 16:12
pierre27 schreef: 11 apr 2026, 12:14
Amstelodamense schreef: 11 apr 2026, 08:32

Onverkort alles goedkeuren wat Israel doet (ik lees namelijk dat jij het gewoon okay vindt om illegale nederzettingen te laten bouwen op grond die volgens wettelijke verdragen de Palestijnen toekomt), is ook niet zo christelijk. Dus ik daag je uit je kokervisie los te laten.
Ik neem aan dat Israël daar gegronde redenen voor heeft. Ik geloof dat ik het ook zou doen. En tja, dat ik een kokervisie zou hebben is ook een mening he.
Welke redenen zou Israel daarvoor kunnen hebben en wanneer vind jij dat deze redenen legitiem zouden zijn?
Nou dat weet ik niet, ik heb een groot vertrouwen in de regering van zowel Israël als de Vs. Dus de reden weet ik niet. Ja de legitimiteit staat voor mij geenzins ter discussie.
Het lijkt erop dat je geen goed zicht hebt op de zondigheid van de mens. Er is weinig reden om een groot vertrouwen te hebben in de regering van Israël en niet meer in die van de VS. Het feit dat leugen en waarheid voor jou inwisselbaar zijn, omdat alles een kwestie van perspectief is, en jij zelf kunt uitmaken wat goed is en wat kwaad, vind ik heel zorgelijk. Mijns inziens is dat hele idee dat iedereen kan bepalen wat waar is, een typisch teken van de eindtijd.

Als er één persoon in deze wereld is, waarin duidelijk is dat de waarheid veranderd wordt in de leugen, dan is dat de heer Trump wel. Zelfs als hij het in dementie doet, blijft het een ernstige misstand.
Laatst gewijzigd door DDD op 11 apr 2026, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Profesto schreef: 11 apr 2026, 23:06
Ad Anker schreef: 11 apr 2026, 22:50 Dat is ook wel het gekke hè. Er zijn dus mensen die onvoorwaardelijke steun aan Israël onmogelijk serieus kunnen nemen. Je bent dan naïef of een trol.

Terwijl de NOS believers of ander links gedachtegoed de norm is geworden. Het geeft te denken.
Onvoorwaardelijke steun is geen goed idee omdat het je blind maakt voor de tekortkomingen van je helden.

Verder is hier voor een deel van het publiek de norm om onafhankelijke media verdacht te maken en links als een soort scheldwoord te gebruiken.
Dat is zorgelijk want het laat zien dat radicaalrechts terrein wint in de hoofden van reformatorische mensen.
Doe normaal met je radicaalrechts. Ik zet jou toch ook niet weg met je afwijkende gedachtengang op diverse terreinen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Je bent gewoon radicaalrechts. En ik ben nog niet eens links van het midden in veel opzichten.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 11 apr 2026, 23:10
pierre27 schreef: 11 apr 2026, 20:36
Amstelodamense schreef: 11 apr 2026, 16:12
pierre27 schreef: 11 apr 2026, 12:14

Ik neem aan dat Israël daar gegronde redenen voor heeft. Ik geloof dat ik het ook zou doen. En tja, dat ik een kokervisie zou hebben is ook een mening he.
Welke redenen zou Israel daarvoor kunnen hebben en wanneer vind jij dat deze redenen legitiem zouden zijn?
Nou dat weet ik niet, ik heb een groot vertrouwen in de regering van zowel Israël als de Vs. Dus de reden weet ik niet. Ja de legitimiteit staat voor mij geenzins ter discussie.
Het lijkt erop dat je geen goed zicht hebt op de zondigheid van de mens. Er is weinig reden om een groot vertrouwen te hebben in de regering van Israël en niet meer in die van de VS. Het feit dat leugen en waarheid voor jou inwisselbaar zijn, omdat alles een kwestie van perspectief is, en jij zelf kunt uitmaken wat goed is en wat kwaad, vind ik heel zorgelijk. Mijns inziens is dat hele idee dat iedereen kan bepalen wat waar is, een typisch teken van de eindtijd.

Als er één persoon in deze wereld is, waarin duidelijk is dat de waarheid veranderd wordt in de leugen, dan is dat de heer Trump wel. Zelfs als hij het in dementie doet, blijft het een ernstige misstand.
Helaas kan ik je niet volgen in wat jij mij toeschrijft. Het geschrevene vind ik uitermate zorgelijk.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 11 apr 2026, 23:13 Je bent gewoon radicaalrechts. En ik ben nog niet eens links van het midden in veel opzichten.
Jammer dat je zo persoonlijk aan het worden bent. Omdat ik onvoorwaardelijke steun aan Israël en de VS geef ben ik radicaalrechts. Heel bijzonder deze redenering. Enfin ik kan je niet verder helpen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is niet bijzonder. De regering van zowel de VS als die van Israël is overwegend radicaalrechts. Alleen al daaruit kun je afleiden dat je waarschijnlijk radicaal-rechtse opvattingen hebt.

Beide regeringen doden bepaalde groepen mensen ten bate van de gepercipieerde meerderheid. In Israël de Palestijnen, in de VS bepaalde groepen vermeende drugsdealers/ mensensmokkelaars met levende have.

Als je daarvoor moedwillig de ogen sluit, is dat nog steeds radicaal-rechts.

Ik begrijp niet zo goed waarom dit nu persoonlijk zou zijn. We hebben het toch over opvattingen?
Terri

Bericht door Terri »

Ik vind het uitermate zorgelijk dat op een christelijk forum je weggezet wordt als radicaal rechts- er wordt nog net niet naar je getuft- ( overigens inmiddels ook een vergaarbak van wat juist mensen met een uiterst links gedachtengoed gemakshalve gebruiken) als je vanuit Bijbels principe achter Israël blijft staan.
In ieder geval wordt er minstens getwijfeld aan je verstandelijke vermogens.
En omdat er zoveel gelogen wordt, merk je dat we elkaar volledig aan het kwijtraken zijn. En dan krijg je links van het bootje hangen en vervolgens de ander rechts van het bootje hangen en zie je elkaar amper meer als persoon. Echt er klinkt door sommige posts zoveel boosaardigheid heen. Ooit schreef iemand: laten we naast elkaar gaan staan en niet tegenover elkaar, want dan kunnen we verder en blokkeren we elkaar niet. Zit een goede gedachte achter.
Welterusten.
Heb het goed morgen onder Gods Woord!
Martijn

Bericht door Martijn »

Het werkt 2 kanten op toch? Als je vragen stelt en wat kritisch bent op de manier waarop Israël op dit moment bezig is in het Midden Oosten en Trump hoe hij zich uit en reageert dan ben je links en woke.
Profesto

Bericht door Profesto »

pierre27 schreef: 11 apr 2026, 23:12
Profesto schreef: 11 apr 2026, 23:06
Ad Anker schreef: 11 apr 2026, 22:50 Dat is ook wel het gekke hè. Er zijn dus mensen die onvoorwaardelijke steun aan Israël onmogelijk serieus kunnen nemen. Je bent dan naïef of een trol.

Terwijl de NOS believers of ander links gedachtegoed de norm is geworden. Het geeft te denken.
Onvoorwaardelijke steun is geen goed idee omdat het je blind maakt voor de tekortkomingen van je helden.

Verder is hier voor een deel van het publiek de norm om onafhankelijke media verdacht te maken en links als een soort scheldwoord te gebruiken.
Dat is zorgelijk want het laat zien dat radicaalrechts terrein wint in de hoofden van reformatorische mensen.
Doe normaal met je radicaalrechts. Ik zet jou toch ook niet weg met je afwijkende gedachtengang op diverse terreinen.
En 'afwijkende gedachtegang' heeft niets te maken met wegzetten? :haha
Profesto

Bericht door Profesto »

Terri schreef: 11 apr 2026, 23:54 Ik vind het uitermate zorgelijk dat op een christelijk forum je weggezet wordt als radicaal rechts- er wordt nog net niet naar je getuft- ( overigens inmiddels ook een vergaarbak van wat juist mensen met een uiterst links gedachtengoed gemakshalve gebruiken) als je vanuit Bijbels principe achter Israël blijft staan.
En omdat er zoveel gelogen wordt, merk je dat we elkaar volledig aan het kwijtraken zijn. En dan krijg je links van het bootje hangen en vervolgens de ander rechts van het bootje hangen en zie je elkaar amper meer als persoon. Echt er klinkt door sommige posts zoveel boosaardigheid heen. Ooit schreef iemand: laten we naast elkaar gaan staan en niet tegenover elkaar, want dan kunnen we verder en blokkeren we elkaar niet. Zit een goede gedachte achter.
Welterusten.
Ik vind het zorgelijk dat jij niet inziet dat je vanuit Bijbels perspectief juist de regering van Israël zou moeten veroordelen. Gezien de uitspraken die in die regering gedaan worden en de daden die toegelaten worden door deze regering, zou je niet onvoorwaardelijk achter dit regime moeten bijven staan.
Dat heeft weinig met links of rechts te maken.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

het is tweeledig.
Gebed en eerbied voor overheid wordt ons duidelijk door Paulus voorgehouden in de tijd van Nero!
Daarnaast hebben wij de overheid wel te beoordelen tegen het licht van de bijbel.

Maar het gehakketak van iemand radicaal rechts noemen en een overheid volledig onbijbels te noemen, is verre van bijbels
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
helma

Bericht door helma »

Profesto schreef:
Terri schreef: 11 apr 2026, 23:54 Ik vind het uitermate zorgelijk dat op een christelijk forum je weggezet wordt als radicaal rechts- er wordt nog net niet naar je getuft- ( overigens inmiddels ook een vergaarbak van wat juist mensen met een uiterst links gedachtengoed gemakshalve gebruiken) als je vanuit Bijbels principe achter Israël blijft staan.
Welterusten.
Ik vind het zorgelijk dat jij niet inziet dat je vanuit Bijbels perspectief juist de regering van Israël zou moeten veroordelen. Gezien de uitspraken die in die regering gedaan worden en de daden die toegelaten worden door deze regering, zou je niet onvoorwaardelijk achter dit regime moeten bijven staan.
Dat heeft weinig met links of rechts te maken.
Ons Bijbels perspectief hoeft nog niet altijd het júiste Bijbelse perspectief te zijn.
'Bijbels perspectief' lijkt inwisselbaar te zijn en makkelijk kneedbaar naar onze verlangens en meningen. Of het nu linksom of rechtsom is; we zijn er allemaal mee behept.
ZWP

Bericht door ZWP »

Bertiel schreef: 13 apr 2026, 07:58 het is tweeledig.
Gebed en eerbied voor overheid wordt ons duidelijk door Paulus voorgehouden in de tijd van Nero!
Daarnaast hebben wij de overheid wel te beoordelen tegen het licht van de bijbel.

Maar het gehakketak van iemand radicaal rechts noemen en een overheid volledig onbijbels te noemen, is verre van bijbels
Laten we elkaar op dit forum inderdaad niet te snel 'labelen'.

Maar we moeten wel eerlijk zijn: de huidige regering in de VS is echt autoritair en behoorlijk rechts en de huidige regering in Israël is echt rechts (sommige leden zelfs extreem rechts). Daar bestaat eigenlijk geen twijfel over. Dat vraagt dus echt een kritische blik, ook richting ons geliefde Israël. Ook met in het achterhoofd de politieke situatie van Netanyahu waar allerlei juridische zaken spelen. Laten we daar onze ogen niet voor sluiten!
DDD

Bericht door DDD »

Welterusten.
Misschien moet jij de boeken 1 en 2 Koningen eens lezen. Het is niet dat iedere echte Israëliet achter koning Achab en Izebel moesten staan, als dat jouw beeld is.

Bovendien: ik sta voluit achter Israël. Maar niet achter de boze oude mannen die aan het oorlog voeren zijn.
DDD

Bericht door DDD »

ZWP schreef: 13 apr 2026, 08:35
Bertiel schreef: 13 apr 2026, 07:58 het is tweeledig.

Laten we elkaar op dit forum inderdaad niet te snel 'labelen'.

Maar we moeten wel eerlijk zijn: de huidige regering in de VS is echt autoritair en behoorlijk rechts en de huidige regering in Israël is echt rechts (sommige leden zelfs extreem rechts). Daar bestaat eigenlijk geen twijfel over. Dat vraagt dus echt een kritische blik, ook richting ons geliefde Israël. Ook met in het achterhoofd de politieke situatie van Netanyahu waar allerlei juridische zaken spelen. Laten we daar onze ogen niet voor sluiten!
Het ging mij naast de VS om Hongarije en Israël. Er zijn weinig (of geen) deskundigen die de beide regeringen niet radicaal rechts noemen, en een deel noemt het extreem-rechts, dus extreem drukte ik mij niet uit.

De VS is een wat ander fenomeen, daar zijn ook deskundigen die denken dat Trump een raar figuur is van een geheel eigen soort, dus daar kun je niet zo goed een label op plakken.
Plaats reactie