Omdat de Zoon van God niet naar de aarde kwam om gebruikt/misbruikt te worden voor politieke standpunten. Wij kunnen niet voor Jezus bepalen wat Hij gedaan zou hebben.Amstelodamense schreef: ↑04 apr 2026, 22:24Waarom niet?MGG schreef: ↑04 apr 2026, 22:17Jezus voor politieke karretjes spannen is niet zo fraai.Amstelodamense schreef: ↑04 apr 2026, 22:01 Ik begrijp Merel wel, het eenzijdig Israel verdedigen (en soort van alles goedkeuren) is ook simplistisch. Als je even wat acties en uitspraken van Ben Gvir (gratis wapens uitdelen aan kolonisten) en Smotrich (Gaza compleet verwoesten) op je in laat werken, dan begrijp ik niet dat wij als christelijk Nederland per direct de Israelische zijde kiezen. Zijn de Palestijnen ook niet onze naasten?
Jezus zou hier op een volstrekt andere manier mee omgaan. En nee, dit maakt mij geen anti-semiet want ik heb een zwak voor het Joodse volk dat een vreselijk holocaust heeft meegemaakt. Maar het binaire Israel = goed en Palestijnen = fout, is mij wederom veel te simpel.
Ook hierin mis ik de nuance en het holistisch beeld.
Het is maar zeer de vraag of Jezus tegen bewapening tegen terrorisme zou zijn. Wie ben jij om dat voor Hem te bepalen?