Dan heb je toch wel een vreemde visie op wat verdedigende acties zijn. Dan was de inname van Nederland door Nazis wellicht niet verdedigend, maar die van Denemarken en Noorwegen wellicht wel en de battle of Britain heel duidelijk wel.KDD schreef: ↑04 apr 2026, 19:05Sorry maar het zijn verdedigende (re)acties.parsifal schreef: ↑04 apr 2026, 18:46In geval van Iran wel (met redelijk goede reden). Iran "beperkte" zich toch vooral tot proxies en ging directe confrontatie uit de weg.KDD schreef: ↑04 apr 2026, 18:39Israel zoekt oorlog??merel schreef: ↑04 apr 2026, 15:08 Wat een onzin wordt hier gekletst. Als een land oorlog zoekt kan de bevolking oorlog terug verwachten. Dat geldt voor de Verenigde Staten, waar alle ambassades extra beveiligd zijn, maar ook voor Israël. Daarmee praat ik aanslagen niet goed, maar duid het causale verband
Situatie Iran
Re: Situatie Iran
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal schreef: ↑04 apr 2026, 19:22Dan heb je toch wel een vreemde visie op wat verdedigende acties zijn. Dan was de inname van Nederland door Nazis wellicht niet verdedigend, maar die van Denemarken en Noorwegen wellicht wel en de battle of Britain heel duidelijk wel.
Wat een kul zeg.parsifal schreef: ↑04 apr 2026, 19:22Dan heb je toch wel een vreemde visie op wat verdedigende acties zijn. Dan was de inname van Nederland door Nazis wellicht niet verdedigend, maar die van Denemarken en Noorwegen wellicht wel en de battle of Britain heel duidelijk wel.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik denk het niet, als je Israels en zeker VS' acties als verdedigend wilt zien. En nee Israel en VS zijn moreel niet vergelijkbaar met Nazi-Duitsland.pierre27 schreef: ↑04 apr 2026, 20:35Wat een kul zeg.
Iran heeft decennia lang via haar proxy’s ( Hezbollah, Houthi’s en Hamas) Israël aangevallen. Ze hebben een gigantisch arsenaal aan ballistische raketten en drones opgebouwd, ze verrijken uranium tot 60% wat voor geen enkel civiele toepassing nodig is en ze zeggen openlijk dat ze Israël willen vernietigen…….En dan zegt @merel: Israël zoekt oorlog.KDD schreef: ↑04 apr 2026, 18:39Israel zoekt oorlog??merel schreef: ↑04 apr 2026, 15:08 Wat een onzin wordt hier gekletst. Als een land oorlog zoekt kan de bevolking oorlog terug verwachten. Dat geldt voor de Verenigde Staten, waar alle ambassades extra beveiligd zijn, maar ook voor Israël. Daarmee praat ik aanslagen niet goed, maar duid het causale verband
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Israël wordt al jaren aangevallen door proxies van Iran. Dat valt lastig te ontkennen. En Iran heeft er geen geheim van gemaakt dat ze Israël van de kaart willen vegen.
Allemaal waardevolle reacties, ik begrijp niet dat sommigen dat niet willen zien. Israël vecht voor zijn lijfsbehoud!!!
Christenen voor Istael is aangevallen. Niet omdat ze oorlog voeren of geweld gebruiken maar omdat ze een mening hebben.
Dan zeggen: "Daar maken ze het dan ook zelf naar" is gewoon het legitimeren van geweld tegen een onwelgevallig standpunt.
Dat de mods dit laten staan is onbegrijpelijk.
Dan zeggen: "Daar maken ze het dan ook zelf naar" is gewoon het legitimeren van geweld tegen een onwelgevallig standpunt.
Tja, ze zullen er hun reden voor hebben Wim!Wim Anker schreef: ↑04 apr 2026, 21:08 Christenen voor Istael is aangevallen. Niet omdat ze oorlog voeren of geweld gebruiken maar omdat ze een mening hebben.
Ja, maar dat zijn proxies en Iran gebruikt dezelfde woorden al jaren. Ik zie redenen voor Israel om Iran aan te vallen, maar om te zeggen dat het voor Israel en VS een verdedigingsoorlog is echt veel te snel.
-
Amstelodamense
Ik begrijp Merel wel, het eenzijdig Israel verdedigen (en soort van alles goedkeuren) is ook simplistisch. Als je even wat acties en uitspraken van Ben Gvir (gratis wapens uitdelen aan kolonisten) en Smotrich (Gaza compleet verwoesten) op je in laat werken, dan begrijp ik niet dat wij als christelijk Nederland per direct de Israelische zijde kiezen. Zijn de Palestijnen ook niet onze naasten?
Jezus zou hier op een volstrekt andere manier mee omgaan. En nee, dit maakt mij geen anti-semiet want ik heb een zwak voor het Joodse volk dat een vreselijk holocaust heeft meegemaakt. Maar het binaire Israel = goed en Palestijnen = fout, is mij wederom veel te simpel.
Ook hierin mis ik de nuance en het holistisch beeld.
Jezus zou hier op een volstrekt andere manier mee omgaan. En nee, dit maakt mij geen anti-semiet want ik heb een zwak voor het Joodse volk dat een vreselijk holocaust heeft meegemaakt. Maar het binaire Israel = goed en Palestijnen = fout, is mij wederom veel te simpel.
-
Amstelodamense
En mods, misschien moeten jullie mijn post ook wel verwijderen, want ik verdedig Merel (die anti-semiet zou zijn) 
-
MGG
Dat jij voor censuur was had ik niet verwacht.Wim Anker schreef: ↑04 apr 2026, 21:08 Christenen voor Istael is aangevallen. Niet omdat ze oorlog voeren of geweld gebruiken maar omdat ze een mening hebben.
Ook onsmakelijke meningen mogen wat mij betreft geuit worden. Neemt niet weg dat ik er onpasselijk van wordt. Nog even en ook 7 oktober was eigen schuld. Ik begrijp heel goed dat veel Joden naar Israël gaan. Helaas is Europa weer onveilig voor Joden.
-
MGG
Jezus voor politieke karretjes spannen is niet zo fraai.Amstelodamense schreef: ↑04 apr 2026, 22:01 Ik begrijp Merel wel, het eenzijdig Israel verdedigen (en soort van alles goedkeuren) is ook simplistisch. Als je even wat acties en uitspraken van Ben Gvir (gratis wapens uitdelen aan kolonisten) en Smotrich (Gaza compleet verwoesten) op je in laat werken, dan begrijp ik niet dat wij als christelijk Nederland per direct de Israelische zijde kiezen. Zijn de Palestijnen ook niet onze naasten?
-
Amstelodamense
Waarom niet?MGG schreef: ↑04 apr 2026, 22:17Jezus voor politieke karretjes spannen is niet zo fraai.Amstelodamense schreef: ↑04 apr 2026, 22:01 Ik begrijp Merel wel, het eenzijdig Israel verdedigen (en soort van alles goedkeuren) is ook simplistisch. Als je even wat acties en uitspraken van Ben Gvir (gratis wapens uitdelen aan kolonisten) en Smotrich (Gaza compleet verwoesten) op je in laat werken, dan begrijp ik niet dat wij als christelijk Nederland per direct de Israelische zijde kiezen. Zijn de Palestijnen ook niet onze naasten?