Situatie Iran

Wim Anker

Re: Situatie Iran

Bericht door Wim Anker »

Afijn, Rob Jetten gaat geen missie doen in de straat van Hormuz, te onveilig vindt hij.
DDD

Bericht door DDD »

En ook geen enkele reden voor. Dat geld kan beter worden besteed aan Oekraïne.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Gisteren, 20:57 En ook geen enkele reden voor. Dat geld kan beter worden besteed aan Oekraïne.
VanX schreef:Europa is sterk afhankelijk van olie die door die zeestraat gaat. De VS veel minder dan vroeger. En toch was het decennialang vooral de Amerikaanse marine die daar de scheepvaart veilig hield.
Nu zegt Washington: misschien kunnen landen die er zélf afhankelijk van zijn ook eens een grotere rol spelen.
Misschien is het dat Europa is vergeten hoe verantwoordelijkheid klinkt.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben sowieso geen voorstander van grootschalig oliegebruik. Dus mij moet je het niet vragen. Als de olieprijs verdrievoudigt, worden duurzame alternatieven ook snel aantrekkelijker.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 21:27 Ik ben sowieso geen voorstander van grootschalig oliegebruik. Dus mij moet je het niet vragen. Als de olieprijs verdrievoudigt, worden duurzame alternatieven ook snel aantrekkelijker.
Er is aan jou geen groot econoom verloren gegaan. Als de olieprijs verdrievoudigt wordt bijna alles fors duurder. Elk product wat getransporteerd moet worden wordt duurder. Ook windmolens, zonnepanelen en elektrische fietsen.
Inflatie naar boven de 5% enz. M.a.w. wij kunnen dat vast wel betalen maar veel Nederlanders komen dan in grote problemen.

Nu is er meer dan genoeg olie en zal binnen 1 kwartaal de prijs weer gezakt zijn. Maak mij daarover dus geen zorgen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: Gisteren, 22:01
DDD schreef: Gisteren, 21:27 Ik ben sowieso geen voorstander van grootschalig oliegebruik. Dus mij moet je het niet vragen. Als de olieprijs verdrievoudigt, worden duurzame alternatieven ook snel aantrekkelijker.
Er is aan jou geen groot econoom verloren gegaan. Als de olieprijs verdrievoudigt wordt bijna alles fors duurder. Elk product wat getransporteerd moet worden wordt duurder. Ook windmolens, zonnepanelen en elektrische fietsen.
Inflatie naar boven de 5% enz. M.a.w. wij kunnen dat vast wel betalen maar veel Nederlanders komen dan in grote problemen.

Nu is er meer dan genoeg olie en zal binnen 1 kwartaal de prijs weer gezakt zijn. Maak mij daarover dus geen zorgen.
Zeker. Al denk ik dat mijn economisch inzicht nog redelijk is.

Ik begrijp in ieder geval dat alles dan duurder wordt. Vooral dingen die milieubelastend zijn zoals transport worden dan duurder. Ik vrees met jou dat het hooguit een tijdelijke schok zal zijn, die echter dan wel een zetje in de goede richting geeft.

Ik leef van een minder dan modaal inkomen, dus ik bekijk het meer vanuit het belang van de hele wereld.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Ben wel blij met Trump. Pakt mooi door. In media zijn ze allemaal weer aan het huilen natuurlijk. Hoor je ze praten over het “internationaal recht”.. Wat een geklets allemaal… Word wakker uit je droom wereld!!
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 22:14
huisman schreef: Gisteren, 22:01

Zeker. Al denk ik dat mijn economisch inzicht nog redelijk is.

Ik begrijp in ieder geval dat alles dan duurder wordt. Vooral dingen die milieubelastend zijn zoals transport worden dan duurder. Ik vrees met jou dat het hooguit een tijdelijke schok zal zijn, die echter dan wel een zetje in de goede richting geeft.

Ik leef van een minder dan modaal inkomen, dus ik bekijk het meer vanuit het belang van de hele wereld.
Als je denkt draagvlak voor duurzaamheid te kunnen creëren door zaken duur te maken en te houden zodat ze voor de gewone man onbetaalbaar worden zit je er erg ver naast. Zelfs GL-PvdA heeft tegenwoordig door dat zulke negatieve prikkels uiteindelijk averechts uitwerken.
Ik ben bv erg tegen elektrische fietsen maar om die nu dubbel zo duur te maken vanwege hun vervuilende accu’s vind ik ook weer niet kunnen. Fiets gewoon op spierkracht. Beter voor de conditie en voor de verkeersveiligheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie