Ik heb best emoties vanwege de situatie maar dit heb ik geschreven uit pure verontwaardiging.Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 23:35Je laat je meevoeren door je emoties. Begrijpelijk, maar het doet geen recht aan de werkelijkheid en je uit verdachtmakingen die niet terecht zijn.huisman schreef: ↑Gisteren, 23:28Ze zijn dus echt compleet de weg kwijt. Dankbaar dat ik niet naar Hoogeveen hoef te gaan. Kort gedingen aanspannen, tegen alles en nog in revisie gaan enz. We zijn er druk mee maar of dit nu kenmerken van Gods Koninkrijk zijn waag ik te betwijfelen. Zouden de revisionisten dit nu echt biddend hebben gedaan? De conclusie dat ons landelijk kerkelijk leven niet meer functioneert kan nu iedereen onderschrijven.Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 21:54De manier waarop de revisieverzoeken zijn behandeld staat wel onder revisie.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:50
Wat in ieder geval niet onder revisie staat is het besluit over v&a. Dat besluit is vast en bondig. Als alle andere besluiten van de G.S. onder revisie liggen is de chaos compleet. Geldt dat dan ook voor bv de kerkelijke afdrachten die zijn vastgesteld en de benoemingen in diverse deputaatschappen?
Wel een escape voor Hoogeveen om de consistente besluitvorming over v&a sinds 1998 in de prullenbak te gooien en zo vrouwelijke ambtsdragers achteraf te legitimeren. Nu nog besluit homoseksueel samenleven ombuigen en de fusie met de NGK kan beginnen.
In revisie gaan tegen de wijze waarop revisies zijn behandeld dan is je kerkverband echt stuk.
Puur wantrouwen.
Welterusten