''Politiegeweld''.

Is dit toelaatbaar of niet ?

Ja
15
58%
Nee
11
42%

Totaal aantal stemmen: 26

Herman60

Re: ''Politiegeweld''.

Bericht door Herman60 »

Ik vind het helemaal niks als agenten elkaar dekken....vreselijk tegen mijn principe..... :paladin

Voor de rest moeten ze gewoon hun werk doen als ieder ander.... ook net als ik dus.
Ik ben huisman. :pan
vlinder

Bericht door vlinder »

Zonderling schreef:
vlinder schreef:PvdA gaat er toch kamervragen over stellen? Ook al is iemand ruw geweest: zodra het slachtoffer op de grond zit/ligt en niets meer terug doet mag je niet meer slaan/schoppen. Hoe hard de agente ook in elkaar geslagen zou zijn, m.i. mag zij hier niet zo handelen en had haar mannelijke collega hier ook meer kunnen betekenen dan alleen de rol van toeschouwer.
Toch nog heel even deze opmerking, Vlinder. Een paar keer zeg je: wanneer iemand niets meer terug doet, mag je niet meer slaan/schoppen. Daar ben ik het toch echt niet mee eens. Iemand die eerst zelf geweld heeft gebruikt tegen de politie en vervolgens niet gehoorzaamt op een bevel om te gaan liggen c.q. zich niet in de boeien laat slaan, mag gewoon door de politie tegen de grond gewerkt worden met functioneel en licht geweld. En dat is precies wat hier gebeurt. Bekijk het filmpje maar goed. Het schoppen was niet ongeremd, maar gericht op het gaan liggen van de betrokken persoon. En nadat de persoon lag, is er ook niet meer geschopt.
Ik heb je advies opgevold en heel goed naar de eerste seconden gekeken. Daar zie ik iemand die niet goed kan zien (pepperspray zo blijkt) en tegen een glazen deur aanloopt omdat hij blijkbaar niet goed kan zien. Op dat moment kan je deze man prima zijn handen op de rug draaien en in de boeien slaan, zeker met z'n tweeën. En ik zie ook nog dat de man in zijn kruis geschopt wordt. Dat lijkt me echt laag bij de grond (letterlijk en figuurlijk). Als ik dit filmpje had van jou terwijl je dit met je zoon zou doen, geloof mij, dan wordt er door de raad van kinderbescherming en het AMK echt niet gezegd: we weten niet wat ervoor gebeurd is. Dan wordt je alleen verdedigd door je advocaat voor strafvermindering.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Vreemde actie van deze politieagent om te schoppen.

https://nos.nl/l/2600019
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik dacht juist hehe eindelijk een agent die niet over zich heen laat lopen.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Bij de agenten onder het beruchte bollendak en directe omgeving wordt stelselmatig het bloed onder de nagels vandaan gehaald, en hoewel zij hier op getraind zijn, lijkt het niet dat er een duidelijk beeld van de situatie gegeven wordt. Het filmpje begint namelijk helaas pas later terwijl er overduidelijk al veel eerder iets aan de gang was.

Het is overigens ook niet bepaald haram om als vrouw zo tegen een man, en een agent nog wel, te schreeuwen. Daar mag die mevrouw zelf ook eens op gaan reflecteren, en dan hoop ik dat ze zich gelukkig prijst. Er zijn namelijk islamitische landen waar ze daarvoor ernstig zou worden gestraft.
J.C. Philpot

Uiteraard gedragen de betreffende vrouwen zich als viswijven, en roept dat bij mij geen sympathie op.

Tegelijkertijd moet een agent ten alle tijden zich professioneel gedragen. Een agent komt zeer regelmatig in hele vervelende situaties (dat is nu eenmaal inherent aan het werk), en is er voor opgeleid om daar op een juiste manier mee om te gaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HHR

Bericht door HHR »

Prima actie in Utrecht.
Men is het gedrag daar zo zat. Een groot deel van korps Utrecht Centrum stemt inmiddels uiterst rechts vanwege / als gevolg van hun dagelijks werk.
J.C. Philpot

Het vrouwen schoppen heeft nog een vervelend staartje voor de vrouwschoppende agent. Zijn adres is op internet geplaatst, en zijn gezin word bedreigd.

https://nos.nl/artikel/2600992-utrechts ... n-huis-uit

George Whitefield
Eloesje

Bericht door Eloesje »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 06:41 Het vrouwen schoppen heeft nog een vervelend staartje voor de vrouwschoppende agent. Zijn adres is op internet geplaatst, en zijn gezin word bedreigd.

https://nos.nl/artikel/2600992-utrechts ... n-huis-uit
Ja zo gaat dat tegenwoordig, misschien dat hij inderdaad fanatiek was en die schop naar achter was misschien niet nodig geweest (ik was er niet bij en filmpjes laten nooit het hele verhaal zien). Maar om dan zijn gezin te bedreigen.... :nonnon
J.C. Philpot

Eloesje schreef: Gisteren, 09:23Ja zo gaat dat tegenwoordig, misschien dat hij inderdaad fanatiek was en die schop naar achter was misschien niet nodig geweest (ik was er niet bij en filmpjes laten nooit het hele verhaal zien). Maar om dan zijn gezin te bedreigen.... :nonnon
Het bedreigen of belagen van politieagenten, hulpverleners, zorgpersoneel, conducteurs etc. is een toenemend probleem in de maatschappij. Ik hoor het ook persoonlijk van mensen die in het ziekenhuis werken. Ik hoop dat justitie hier voortvarend werk van maakt, en dat hier flinke straffen voor gelden.

Onprofessioneel gedrag van een agent, vormt geen enkel excuus voor deze misdadige feiten.

George Whitefield
Eloesje

Bericht door Eloesje »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 09:26
Eloesje schreef: Gisteren, 09:23Ja zo gaat dat tegenwoordig, misschien dat hij inderdaad fanatiek was en die schop naar achter was misschien niet nodig geweest (ik was er niet bij en filmpjes laten nooit het hele verhaal zien). Maar om dan zijn gezin te bedreigen.... :nonnon
Het bedreigen of belagen van politieagenten, hulpverleners, zorgpersoneel, conducteurs etc. is een toenemend probleem in de maatschappij. Ik hoor het ook persoonlijk van mensen die in het ziekenhuis werken. Ik hoop dat justitie hier voortvarend werk van maakt, en dat hier flinke straffen voor gelden.

Onprofessioneel gedrag van een agent, vormt geen enkel excuus voor deze misdadige feiten.
Ik hoop het ook al ben ik bang dat het allemaal weer erg soft gaat worden. De straffen mogen van mij in het algemeen wel wat zwaarder worden.

Kennis van mij werkt in een apotheek, wat ze daar naar hun hoofd geslingerd krijgen als er bepaalde merken medicatie niet leverbaar zijn.... Zij is al wat ouder en heeft aangegeven alleen nog maar 'achter de schermen' te willen werken. Geen klanten contact meer. Toch te gek voor woorden.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Eindelijk eens een politieagent die goed optrad. Krijgt ie dit over zich heen. Mijn steun heeft ie en hoop dat ze vaker zo optreden
Michaels

Bericht door Michaels »

Eloesje schreef: Gisteren, 09:36
J.C. Philpot schreef: Gisteren, 09:26

Ik hoop het ook al ben ik bang dat het allemaal weer erg soft gaat worden. De straffen mogen van mij in het algemeen wel wat zwaarder worden.

Kennis van mij werkt in een apotheek, wat ze daar naar hun hoofd geslingerd krijgen als er bepaalde merken medicatie niet leverbaar zijn.... Zij is al wat ouder en heeft aangegeven alleen nog maar 'achter de schermen' te willen werken. Geen klanten contact meer. Toch te gek voor woorden.
Dit lijkt samen te hangen met een bepaalde bevolkingssamenstelling in Nederland, waarvoor de nieuwe volksvertegenwoordigers, die binnenkort beëdigd zullen worden, onvoldoende aandacht lijken te hebben. Hierdoor bestaat de kans dat de situatie eerder verslechtert dan verbetert.
..
Terri

Bericht door Terri »

Ik keek een paar afleveringen bureau Utrecht, dat doe ik dus niet meer, want kon er niet van slapen. Maar goed, op zich niet erg om eens een keer heel duidelijk te zien waar de bottelnek zit.
Wat wordt de politie uitgedaagd, getreiterd, bekogeld enz enz.
Om te huilen, wat een anarchie.
Soms overvalt je een diepe mistroostigheid. Maar.. eens komt aan alle haat, geweld en goddeloosheid een eind.
Een lied van Matthijn Buwalda; 'alles wordt nieuw' is bemoedigend.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Terri schreef: Gisteren, 10:15 Ik keek een paar afleveringen bureau Utrecht, dat doe ik dus niet meer, want kon er niet van slapen. Maar goed, op zich niet erg om eens een keer heel duidelijk te zien waar de bottelnek zit.
Wat wordt de politie uitgedaagd, getreiterd, bekogeld enz enz.
Om te huilen, wat een anarchie.
Soms overvalt je een diepe mistroostigheid. Maar.. eens komt aan alle haat, geweld en goddeloosheid een eind.
Een lied van Matthijn Buwalda; 'alles wordt nieuw' is bemoedigend.
Precies. Daarom mag politie wat mij betreft net zo hard terugslaan en hoeven ze niet voorzichtig te blijven. Zij moeten orde handhaven; dus als politie agent uitgelachen wordt of gewoon geen respectvolle houding krijgt moet respect met geweld worden bijgebracht. Wat mij betreft ook boetes goed omhoog. Laat het ook maar pijn doen in portemonnee. Ik denk dat ze dan wel meer oppassen
Plaats reactie