Gereformeerde Gemeenten

pierre27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Gisteren, 16:18 Ik blijf het een mooi gebouw vinden. Maar ik snap ook dat de belastingen onbetaalbaar werden als de kosten voor het gebouw door de samenleving zouden worden gedragen. Merkwaardigerwijs is het geen monument. Ik blijf het met de GG in Gouda en in Westzaan een van de vijf mooiste kerken van de GG vinden.
Eens, ik vind het ook een mooie kerk. Helemaal ook de binnenkant.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Michaels schreef: Gisteren, 13:47
Henk J schreef: Gisteren, 10:46 Snap dat het gebouw niet meer passend is voor de GG van Zeist maar het zou jammer zijn als het verloren gaat. https://www.rd.nl/artikel/1137563-geref ... ilos-kwijt
Afbeelding
Het lelijkste kerkgebouw van Nederland.
Met de bouw moest het bij die watertoren passen.
Oké dat is beetje gelukt, met die rondingen, maar oerlelijk.
Een kerk waarin het fijn zingen is, dankzij de goede akoestiek. Dat kun je niet van elke GG-kerk zeggen.
~~Soli Deo Gloria~~
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Het gebouw ligt wel wat verborgen: in de tijd dat ik regelmatig in Zeist kwam ben ik dat gebouw nooit "spontaan" tegengekomen.

Over smaak valt niet te twisten.
Maar persoonlijk vind ik de gg in Leiderdorp het mooist.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 16:18 Ik blijf het een mooi gebouw vinden. Maar ik snap ook dat de belastingen onbetaalbaar werden als de kosten voor het gebouw door de samenleving zouden worden gedragen. Merkwaardigerwijs is het geen monument. Ik blijf het met de GG in Gouda en in Westzaan een van de vijf mooiste kerken van de GG vinden.
Ik ben blij voor de gemeente dat het geen monument is. In de regel drukt het de waarde en maak je extra kosten. Waarschijnlijk heeft de kerk door het ontwerp bij de bouw al onnodig veel geld gekost.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: Gisteren, 21:23

Ik ben blij voor de gemeente dat het geen monument is. In de regel drukt het de waarde en maak je extra kosten. Waarschijnlijk heeft de kerk door het ontwerp bij de bouw al onnodig veel geld gekost.
Dan kan het tegen de grond en is er ruimte voor woningen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat zou zonde zijn van het mooie gebouw. In het ND of RD stond pas nog een ingezonden stuk over de kapitaalvernietiging van het slopen van kerkgebouwen. Die kun je beter bewaren voor het moment dat ze weer nodig zijn.

Los daarvan: wellicht kunnen de GG en de CGK van Zeist gezamenlijk diensten beleggen. Dat zou een mooi neveneffect zijn. Op het eerste gezicht zijn het ongeveer gelijke gemeenten.

Volgens de website van deze CGK hanteren ze zelfs de GG-liturgie, hoewel ik me afvraag of dat wel klopt. De dienst die ik naluisterde van prof. Kater, was dat in ieder geval niet het geval.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Gisteren, 22:33 Dat zou zonde zijn van het mooie gebouw. In het ND of RD stond pas nog een ingezonden stuk over de kapitaalvernietiging van het slopen van kerkgebouwen. Die kun je beter bewaren voor het moment dat ze weer nodig zijn.
Nodig voor wat? Er is meer behoefte aan woningen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef: Gisteren, 21:23

Dan kan het tegen de grond en is er ruimte voor woningen.
Of woningen in maken, dan blijft een karakteristiek gebouw behouden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 23:15 Of woningen in maken, dan blijft een karakteristiek gebouw behouden.
Kan ook.
Plaats reactie