De mens gaat (moet niet) eerst bekommerd over de aarde vanwege de zonden en schuld.JanRap schreef:@Geeske_1991, U schrijft: in die tijden gingen veel mensen bekommerd over de aarde, met een gevoel van schuld tegen een heilig God te hebben gezondigd. Voor hen was er een ruim aanbod. U zult het niet zo bedoelen maar u bent zo Arminaans als u maar zijn kunt. Bij u moet God dus eerst iets in de mens aantreffen: bekommering, en dan kan Hij Zijn genade kwijt. Hoe ging dat dan met Paulus op weg naar Damascus? Hij was niet bekommerd maar brieste van dreiging en moord. Misschien een goede tip voor u om ( opnieuw?) catechetisch onderwijs te volgen? Als u het woord 'ruim aanbod' gebruikt beweegt u zich ook niet echt in de lijn van wijlen ds. A. Wink. Die zou die term volgens mij niet gebruiken.Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 12:49Dan vraag ik het jou wel, waarom een uitverkiezing?GG links schreef:Het is mij volkomen onduidelijk waarom je nog naar de kerk gaat en allerlei boekjes zit te lezen.Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 06:50 In die tijden gingen veel mensen bekommerd over de aarde, met een gevoel van schuld, tegen een heilig God te hebben gezondigd.
Voor hen was er een ruim aanbod.
Als er letterlijk een aanbod van genade zou zijn, waarom de uitverkiezing?
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Als aan jou niets wordt aangeboden wat zit je daar dan te doen ?
Misschien je geschikt te maken ?
Waarom zou je anders een zaligmaker nodig hebben.
Jij! Zou opnieuw catechetisch onderwijs moeten gaan genieten.
Dit is precies hoe de catechismus begint namelijk. Hoe groot mijn zonden en ellenden zijn.