Gereformeerde Gemeenten

CvdW

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door CvdW »

GG links schreef: Gisteren, 22:26
Gergemlid schreef: Gisteren, 20:32 Het is ook voor ons als gemeenteleden een rare situatie,

Ds Brugge heeft bij een hoop mensen na het aannemen van het beroep nooit een eerlijke kans gekregen. Een kans die hij zeker wel heeft verdiend!!

Het ligt niet aan de dominee
Hoe krijg je als domunee een eerlijke kans ? Het is toch gssn voetballer ?
Er wordt een link gelegd met voetbal. Meerdere kerkmensen hebben (veel) kennis van voetbal. Andersom speelt het minder. Werd in het verleden niet gezegd dat voetbal de godsdienst is van de wereld? Wat is onze godsdienst?
Job

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 00:38
Job schreef: Gisteren, 23:14
Ik denk dat als mijn (maar misschien ook de jouwe?) gemeente hier zo over de tong zou gaan, ik me misschien ook wel zou melden. Het is heel wat voor al deze gemeenteleden. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en precies datzelfde geldt voor de vrede in een gemeente. Ruzies etteren meestal nog jaren door. Laten we maar met alle mildheid zien op alle kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen die nu hun gemeente zo kapot zien gaan. Mocht dit niet op jou van toepassing zijn, Zeeuw, dan wellicht op anderen.
Omdat ze geen openheid betrachten. Je hoeft niet alle ins en outs te delen, maar als erover bericht wordt en niet de oorzaken van het conflict helder zijn, krijg je speculatie. Je kunt dat voor zijn door zelf aan voorlichting te doen.
Ja, dat is zo, al sneuvelt de waarheid natuurlijk als eerste en zullen er velen een eigen oprecht gemeende versie van de feiten hebben. Zie dat maar eens goed te organiseren.

Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn en ik ben geen Steef Post, maar het lijkt me vooral funest dat er zondag zoiets groots is afgekondigd en er dan pas vrijdag een officiële bijeenkomst is. Dan zijn er vijf hele dagen waarop de situatie verder kan escaleren en dat zie je dus gebeuren.

En nu zit je daarbij nog met de ellende dat Piet uit Punthorst, Klaas uit Krimpen aan de Lek en Marietje uit Medemblik (en Ambtenaar en Job van Refoforum) getuige zijn van alle dirt die op het web wordt gestort.
refo

Bericht door refo »

Je maakt het allemaal veel te groot. Dat komt omdat je niet weet wat er gebeurd is.
Plaats reactie